;
coinex

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد 1401 مشخص شد

هفته‌ی آینده نتایج کنکور ارشد 1401 اعلام می‌شود. نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، حسن مروتی گفت: نتایج کنکور ارشد 1401 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، طی هفته آینده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود. امکان انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز، از اوایل تیر ماه فراهم خواهد شد و نتایج نهایی آزمون نیز، در نیمه اول شهریورماه اعلام می‌شود.

جزئیات اعلام نتایج کنکور ارشد 1401

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: در آزمون کارشناسی ارشد 1401، از مجموع 647 هزار و 209 داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم)، حدود 53 درصد را بانوان و 47 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. حدود 57 درصد از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی و 67 درصد از داوطلبین علوم پایه را بانوان تشکیل می‌دهند. اما در رشته فنی مهندسی تنها 27 درصد از داوطلبین بانوان هستند و مابقی سهم را آقایان تشکیل می‌دهند. در گروه هنر و دامپزشکی نیز به ترتیب، 63 درصد و 64 درصد داوطبین بانوان هستند.

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد 1401 مشخص شد + جزئیات خبر

حسن مروتی در ادامه گفت: به طور کلی در گروه‌های مختلف آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد 1401، علوم انسانی اقبال بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشته است. در گروه علوم انسانی بیش از 400 هزار نفر داوطلب شرکت کردند و تعداد زیادی از داوطلبان رشته‌های فنی مهندسی و ریاضی نیز به سمت رشته‌های این گروه گرایش یافتند.

مروتی به افزایش ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد اشاره کرد و توضیح داد: سال گذشته بیش از 130 هزار پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد داشتیم؛ اما پیش‌بینی می‌شود که امسال ظرفیت پذیرش بیشتر باشد. درحالی‌که سال گذشته تنها 27 درصد پذیرفته‌شدگان در دانشگاه پذیرش شدند، در سال 1401 این آمار به بالای 30 درصد افزایش می‌یابد.

او همچنین در رابطه با تاثیر معدل در نتایج کنکور ارشد 1401 گفت: در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد، 80 درصد آزمون کتبی و 20 درصد نیز معدل دوره کارشناسی تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر