;
coinex

چه زمانی باید به دکتر قلب مراجعه کنیم ؟ این علائم به شما می‌گویند به متخصص مراجعه کنید

بیماری‌های قلبی سالانه جان بسیاری از افراد را به خطر می‌اندازند. آمار بالای مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی، درواقع اهمیت چکاپ دوره‌ای را نشان می‌دهد. شاید این سوال در ذهن‌تان ایجاد شده که چه زمانی به دکتر قلب مراجعه کنیم ؟ در این مقاله، علائمی که زنگ خطر هستند را معرفی می‌کنیم.

تمام انواع بیماری‌های قلبی، علائمی دارند که قبل از بروز مشکلی اساسی، به شما می‌گویند به متخصص قلب مراجعه کنید. پزشک متخصص با بررسی تمام علائم و انجام آزمایش‌های مختلف، نوع بیماری را تشخیص می‌دهد و بهترین گزینه‌های درمانی را تجویز می‌کند. بیماری‌های قلبی انواع مختلفی دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان نارسایی قلبی، بیماری شریان کرونری، آریتمی، ایست قلبی و بیماری‌های مادرزادی قلب را نام برد.

چه زمانی باید به دکتر قلب مراجعه کنیم ؟

اغلب بیماری‌های قلبی قابل مدیریت هستند و اگر در مراحل اولیه بروز علائم به متخصص قلب مراجعه کنید، می‌توانید خیلی سریع، درمان را آغاز کنید. به‌ همین‌ علت، انجام معاینات قلبی به‌ صورت منظم، اهمیت زیادی دارند و نباید از آن‌ها غافل شوید. در واقع متخصص قلب و عروق با در نظر گرفتن نشانه‌های اولیه می‌تواند راحت‌تر بیماری قلبی را شناسایی کند.

خواب‌ آلودگی یا خستگی شدید

اگر بدانیم که چه زمانی به پزشک قلب و عروق مراجعه کنیم و به موقع نیز اقدامات لازم را انجام دهیم، می‌توانیم از بهترین روش‌های درمانی بهره‌مند شویم. توجه داشته باشید که هر نوع خستگی و خواب‌آلودگی به منزله بیماری قلبی نیست و تنها با مراجعه به دکتر قلب متوجه می‌شوید که دقیقا با چه مشکلی روبرو هستید.

خستگی شدید برخی اوقات ممکن است با بی‌علاقگی یا بی‌حالی اشتباه گرفته شود؛ اما توصیه می‌کنیم هر زمانی با چنین علائمی مواجه شدید، سریعا به پزشک قلب مراجعه کنید تا معاینات لازم انجام شود.

خستگی و خواب‌ آلودگی زیاد در طول روز می‌تواند نشان‌ دهنده بیماری قلبی به‌ ویژه نارسایی قلبی باشد. خواب‌ آلودگی گاهی اوقات پیامدهایی همچون وقفه تنفسی در خواب، آپنه، سندرم پای بی‌قرار یا بی‌خوابی را نیز به‌ همراه دارد.

فشار خون بالا

افرادی که دچار فشارخون بالا هستند باید به‌ صورت منظم فشار خون خود را کنترل کنند و چند وقت یک‌ بار مورد معاینه قرار بگیرند. در واقع منظور از فشارخون، قدرت و میزان فشار آوردن خون به دیواره‌های عروق خونی هنگام حرکت در بدن است.

فشار خون به دلایل مختلفی همچون بی‌تحرکی، سیگار کشیدن، زیاده‌روی در مصرف نمک، استرس و مصرف بیش‌ از اندازه چربی بالا می‌رود. فشار خون از جمله عامل‌های بسیار خطرناکی است که موجب ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. اگر این بیماری به‌ موقع درمان نشود، می‌تواند موجب حملات قلبی نیز بشود. اگر به خوبی نمی‌دانید که چه افرادی باید به متخصص قلب مراجعه کنند ، بهتر است علائمی که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم را با دقت تحت نظر داشته باشید.

درد در قفسه‌ سینه

یکی دیگر از علائم مهم که نشان دهنده برخی بیماری‌های قلبی است، احساس ناراحتی یا درد در قفسه‌ سینه است. افرادی که دائماً در قفسه‌ سینه‌ خود احساس درد یا فشار دارند، باید خیلی سریع برای معاینات لازم به بیمارستان مراجعه کنند زیرا ممکن است به‌ مرور زمان دچار مشکلات دیگری نیز بشوند.

درد قفسه‌ سینه اگر بیشتر از چند ثانیه طول بکشد و همچنین چند روزی ادامه داشته باشد، می‌تواند علامت آنژین یا مشکل جدی‌تری باشد. در چنین شرایطی اگر بدانیم چه زمانی باید به دکتر قلب مراجعه کنیم خیلی آسان‌تر مشکل‌مان برطرف خواهد شد.

سابقه خانوادگی ابتلا به مشکلات قلبی

دقت داشته باشید احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی نیز مانند برخی دیگر از بیماری‌ها به ژنتیک بستگی دارد. به همین خاطر اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، حتما از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید تا اثر وراثت را کم ‌رنگ‌تر نمایید. همچنین توصیه می‌شود برای مراجعه به متخصص قلب یا پزشک عمومی تردید نداشته باشید و در زمان‌های مشخص، تست قلب را انجام دهید تا از سالم بودن قلب خود اطمینان حاصل نمایید.

درد یا ورم پا

اگر زمانی متوجه شدید که پاهای‌تان بدون دلیل دچار ورم شده‌ است یا درد می‌کند، خیلی سریع به پزشک مراجعه نمایید تا مورد معاینه قرار بگیرید. توجه داشته باشید تنها پزشک می‌تواند به طور دقیق تشخیص دهد که آیا ورم پا نشانه ابتلا به بیماری قلبی است یا دلیل دیگری دارد. به همین دلیل باید از گوش دادن به حرف‌ها و توصیه‌های افراد بی‌تجربه خودداری کنید.

شاید برای‌تان این سوال به وجود آمده باشد که در صورت وجود چنین علائمی، چه زمانی باید به متخصص قلب مراجعه کنیم ؟ از این رو شما باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که ورم پا به دلایل دیگری همچون بیماری لخته خون در پاها، نارسایی وریدی یا عفونت پوستی نباشد. برای این کار می‌توانید به دکتر قلب در تهران مراجعه کنید که بتوانید از امکانات درمانی بالاتر و خدمات بهتری بهره‌مند شوید.

دیابت

بهتر است بدانید افرادی که مبتلا به دیابت هستند، بیماری‌های قلبی در بین آن‌ها 2 برابر بیشتر از بقیه افراد است. این احتمال وجود دارد که افراد دیابتی در سنین پایین‌تر نیز به ناراحتی‌های قلبی دچار شوند؛ زیرا زمانی‌ که بدن نتواند تمام قند موجود در خون را استفاده کند، قند اضافی در بدن تجمع می‌یابد و این امر موجب می‌شود رگ‌ها دچار انسداد یا آسیب شوند.

زمانی‌ که خون به دلیل انسداد یا تنگی شریان‌ها به‌ طور معمول در شریان‌ها جریان پیدا نکند، قلب مواد مغذی و اکسیژن را به میزان کافی دریافت نمی‌کند و از این‌ جهت خطر حمله قلبی افزایش می‌یابد. به همین علت افرادی که دچار دیابت هستند، حداقل باید سالی 1 بار قند خون خود را اندازه‌گیری کنند و تا حد امکان نیز رژیم غذایی مناسبی داشته باشند.

بیماری لثه

شاید جالب باشد بدانید بیماری لثه هم با ناراحتی قلبی مرتبط است. اما در صورت مبتلا شدن به مشکلات دهان و دندان، چه زمانی باید به دکتر قلب مراجعه کنیم ؟ همان ‌طور که می‌دانید عامل بیماری‌های لثه، وجود باکتری‌ها و ویروس‌هایی است که موجب التهاب بافت اطراف دندان‌ها می‌شوند.

در چنین شرایطی ممکن است بدن واکنش افراطی به عفونت‌های ایجاد شده نشان دهد و این التهابات را از طریق لثه به رگ‌ها انتقال دهد. بنابراین هر زمانی‌ احساس کردید دچار بیماری‌های لثه شده‌اید یا این که لثه‌های‌تان متورم شده‌اند، برای این‌‌که به مشکل جدی‌تری برنخورید، حتماً به دندانپزشک مراجعه نمایید.

تپش قلب شدید

به‌ طور طبیعی هر انسانی در موقعیت‌های استرس‌زا یا هیجان‌ انگیز ممکن است دچار تپش قلب شود و ضربان قلب آن تا حدودی افزایش یابد. اما گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که ضربان قلب‌تان از حالت عادی خارج شده‌ و ریتم نرمالی ندارد. از این رو برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که چه زمانی به پزشک قلب و عروق مراجعه کنیم ؟

در چنین شرایطی لازم است خیلی سریع مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید تا خطری سلامت‌تان را تهدید نکند. البته بهتر است بدانید تپش قلب در اکثر مواقع به‌ علت مصرف زیاد کافئین، فعالیت شدید یا خواب ناکافی است و می‌توانید خیلی راحت آن را کنترل کنید‌. در برخی مواقع نیز این ریتم نامناسب نشان دهنده  فیبریلاسیون دهلیزی است.

حالت تهوع

برخی افراد در حین بروز مشکلات قلبی، دچار سوءهاضمه و حالت تهوع می‌شوند و دائماً در قسمت معده، احساس سوزش می‌کنند. بعضی اوقات نیز ممکن است فرد دچار استفراغ شود. به‌ همین‌ علت اگر چنین احساساتی را داشتید، بهتر است به یک پزشک متخصص قلب مراجعه نمایید زیرا ممکن است در معرض ابتلا به مشکلات قلبی باشید. فراموش نکنید که هر حالت تهوعی به معنای بیماری قلبی نیست؛ مخصوصا اگر در شهرهای آلوده مثل تهران زندگی می‌کنید. خوشبختانه به‌واسطه امکاناتی که در این شهر وجود دارد، به‌راحتی می‌توانید به متخصص قلب در تهران مراجعه کنید و از بهترین امکانات درمانی بهره‌مند شوید.

بالا بودن کلسترول

کلسترول نقش مهمی در تولید هورمون استروئیدی، تولید ویتامین D و هورمون صفرا دارد؛ اما بالا بودن آن موجب می‌شود چربی‌های اضافی در خون، دیواره‌ رگ‌های خونی را سخت‌تر کند. در چنین شرایطی اگر رگ‌ها بیش‌ از اندازه تنگ شوند، جریان خون متوقف خواهد شد و در نتیجه مواد مغذی و اکسیژن به میزان کافی به قلب نمی‌رسد.

در واقع کلسترول خون نوعی چربی است که آن را از طریق مواد غذایی مصرف‌ شده در کبد دریافت می‌کنید و بدن به جذب منظم آن نیاز دارد. البته باید میزان آن خیلی زیاد یا خیلی کم نباشد تا مشکلات جدی برای سلامتی‌تان به وجود نیاید.

متخصص قلب در تهران

خوشبختانه مراکز درمانی تخصصی در تهران احداث شده که به‌صورت تخصصی در زمینه‌ بیماری‌های قلبی فعالیت می‌کنند. برای مراجعه به متخصص قلب در تهران ، یکی از گزینه‌های مورد اعتماد، مرکز درمانی دکتر هومن محمودی است که با بالاترین امکانات، خدمات درمانی خود را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد. دکتر هومن محمودی متخصص قلب در تهران است که با بیش از ده سال سابقه در تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی، کلیه تجهیزات لازم را برای تشخیص بیماران در مرکز درمانی جمع‌آوری کرده تا بیماری به سرعت تشخیص داده شود. وب‌سایت دکتر قلب در تهران پرسش‌نامه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید در گام اول و بدون نیاز به مراجعه، علائم خود را وارد کرده و توصیه‌های اولیه را دریافت کنید. شما می‌توانید از وب سایت دکتر قلب در تهران به‌صورت آنلاین نوبت بگیرید یا اینکه از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، از خدمات پزشک متخصص قلب بهره‌مند شوید.

شماره تلفن: 09027742828

آدرس: تهران، ‌بلوار کشاورز، جنب بیمارستان آریا، ساختمان پزشکان 202 (داروخانه صالحی)، طبقه اول

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر