;
coinex

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ ؛ کدام برند پیروز میدان است؟

با مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ در ادامه همراه ما باشید. تکراتو علاوه بر مقایسه گلکسی A32 با پوکو M4 به بررسی ویژگی‌های آنها نیز پرداخته است.

دو کمپانی پوکو و سامسونگ در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند بسیار موفق عمل کرده‌اند. دو گوشی گلکسی A32 با پوکو M4 که از این کمپانی‌ها هستند، در ادامه معرفی شده‌اند. این دو گوشی هر دو از گوشی‌های محبوب و پرطرفدار هستند و اجزای باکیفیتی دارند.

با مقایسه POCO M4 با Galaxy A32 که در ادامه آمده است می‌توان به برتری هر یک پی برد و به اطلاعات کاملی در مورد آنها دست یافت.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو M4 با پوکو X3 پرو ؛ دو گوشی پرطرفدار

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ

با مقایسه POCO M4 با Galaxy A32 همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر کدام از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار این کمپانی‌ها هستند.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

به نقل از Techtrends.news ، پوکو ام 4 طراحی بسیار جذابی دارد. قاب پشتی نسبتاً منحنی به همراه پوشش پلاستیکی مات و ترکیب رنگ خاکستری تیره در کنار برآمدگی مشکی رنگ دوربین و محل درج لوگوی پوکو (خیره‌کننده ولی عجیب)، بی‌شک چشم‌نواز خواهند بود.

پنل پشتی خاکستری تیره بسیار دوست‌داشتنی است ولی در عین حال اثرات انگشت و آلودگی‌ها را به سرعت جذب می‌کند. این موبایل تأییدیه رسمی ضد خاک و قطرات آب IP53 دارد که یک عایق عالی به شمار می‌رود.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ

نمای جلویی محل جای‌گیری صفحه نمایش 6.58 اینچی بوده که در مقایسه با نمایشگر 6.5 اینچی پوکو M3 Pro 5G بزرگتر شده است. دوربین سلفی به کار رفته درون این نقطه سیاه رنگ هم جدید است.

در بالای صفحه نمایش، شما می‌توانید یک بریدگی بسیار نازک را ببینید. در زیر این بریدگی یک اسپیکر استریو حاضر شده و در بالای موبایل هم چندین حفره دیده می‌شوند. وقتی موسیقی پخش می‌شود، شما می‌توانید صداهای اجرا شده را از هر دو قسمتی که گفتیم بشنوید.

فریم گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و از همان پوشش رنگی و مات بالارده‌ای بهره می‌برد که پیش‌تر در قاب پشتی دیده بودیم. این بخش انحنای کمی دارد ولی همچنان وقتی موبایل را در دست گرفته‌اید، کاملاً احساس خواهد شد.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ

پوکو ام 4 در بالای خود به میکروفون ثانویه، سنسور مادون قرمز IR و یکی از اسپیکرهای استریو جای داده است. در پایین هم دیگر اسپیکر قدرتمندتر، پورت USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و میکروفون اصلی را می‌بینیم.

 

دکمه‌های کاهش و افزایش صدا به همراه دکمه پاور در سمت راست حاضر شده‌اند. البته دکمه پاور حکم سنسور اسکنر اثر انگشتی را نیز دارد که همیشه آماده به کار بوده و به سرعت قفل صفحه را بازگشایی می‌کند.

از طرفی،  قاب پشتی سامسونگ A32 شاهد بیشترین تغییرات در بخش طراحی بوده است، چرا که این بار دوربین‌ها با چینش و طرحی جدید در دل قاب پشتی قرار گرفته‌اند. شرکت سامسونگ گوشی A32 4G را در 4 رنگ مشکی، سفید، آبی و بنفش عرضه به فروش می‌رساند.

از قاب پشتی که بگذریم نوبت به پنل جلویی می‌رسد، جایی که با یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی مواجه هستیم که توانسته بیش از %84 از پنل جلویی را به خودش اختصاص بدهد. در بالای صفحه‌نمایش شاهد قرارگیری دوربین سلفی هستیم و اسپیکر مکالمات نیز فضایی را در بین نمایشگر و فریم بالا اشغال کرده است.

کلید‌های فیزیکی کنترل حجم صدا و پاور در لبه راست و در طرف دیگر نیز شاهد حضور خشاب سیم‌کارت هستیم که به‌صورت هم‌زمان از 2 سیم‌کارت و یک کارت حافظه Micro SD پشتیبانی می‌کند. اسپیکر، درگاه Type C، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متر صدا نیز طبق روال همیشگی در لبه پایینی دستگاه قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

در گوشی پوکو ام 4 در قاب جلوی گوشی بیشترین فضا متعلق به صفحه‌نمایش است که اندازه 6.58 اینچی دارد. این صفحه‌نمایش پنلی از نوع IPS دارد و رزولوشن فول اچ دی برایش در نظر گرفته شده است.

این صفحه برای محافظت بیشتر با گوریلاگلس ۳ پوشانده شده که خیلی محافظ جدیدی و درست و حسابی‌ای نیست اما شیائومی همان اول که گوشی را می‌خرید یک محافظ دیگر روی گوشی نصب کرده که بهتر است آن را جدا و از یک گلس بهتر استفاده کنید.

پوکو با برخی ترفندها سعی کرده در بخش صفحه‌نمایش این گوشی را سر پا نگه دارد که یکی از آن‌ها استفاده از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است.

صفحه‌نمایش در نمایش رنگ‌ها عملکرد قابل قبولی برای محصولی در این رنج قیمتی از خودش نشان می‌دهد اما نکته اینجاست که روشنایی خیلی بالایی ندارد و اگرچه پیکسل‌ها در ان مشخص نیستند اما به خاطر روشنایی متوسط آن شفافیتی که باید را ندارد.

در گوشی a32 از یک نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED استفاده شده که با پشتیبانی از رفرش‌ریت خوب 90 هرتزی، علاوه بر فیلم دیدن، برای وب گردی و بازی کردن نیز ایده‌ال است.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ

 

پیک روشنایی این نمایشگر در حد گوشی‌های پرچمدار نیست، اما زیر نور آفتاب عملکرد قابل‌قبولی دارد. رزولوشن +Full HD و تراکم پیکسلی عالی 411 پیکسل در هر اینچ در مشخصات گوشی a32 4g نوید صفحه نمایشی با وضوح عالی را به کاربران می‌دهد که در عملکرد هم به سادگی کیفیت بالای آن را حس می‌کنید.

سامسونگ برای محافظت و ایمنی بیشتر، از پوشش گوریلاگلس 5 برای این نمایشگر استفاده کرده است و بنابراین این صفحه نمایش این گوشی در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ از نظر دوربین

پوکو ام 4 به یک لنز اصلی و یک لنز اولترا واید مجهز شده است. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی از نوع ISOCELL S5KJN1 ساخت سامسونگ بوده که دارای ابعاد 1/2.76 اینچی بوده و از فیلتر تتراسل بهره می‌برد.

این لنز از دریچه دیافراگم f/1.8 و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) سود برده و می‌تواند با ویژگی عکسبرداری در شب (Night Mode) تصویربرداری کند. لنز 2 مگاپیکسلی اولترا واید نیز از نوع IMX355 ساخت سونی است و دریچه دیافراگم f/2.2 دارد.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ

دوربین سلفی یک لنز 16 مگاپیکسلی از نوع OmniVision OV16A1 بوده که ابعاد آن 1/3.06 اینچ و سایز هر پیکسل آن 1 میکرومتر است و از فیلتر کواد بایر بهره می‌برد. این سنسور دریچه دیافراگم f/2.5 دارد و فوکوس در آن ثابت خواهد بود.

سامسونگ a32 به لنزهای چهارگانه‌ی واید 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو و عمق سنج 5 مگاپیکسلی مجهز شده تا تنوع لنز مناسبی را در اختیار دوستداران به عکاسی قرار دهد.

سنسورهای فرعی در این کلاس قیمتی، عملکرد رضایت بخشی دارند و انصافاً باید به دوربین‌های این گوشی نمره قبولی داد. لنز سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و جزئیات خوبی را به ثبت می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 [تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی]

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ از نظر باتری

پوکو ام ۴ یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر که از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند، دارد و این نسبت به شارژ سریع ۱۸ واتی پوکو M3 Pro یک پیشرفت قابل ملاحظه است.

در عملکرد روزانه باتری دستگاه فوق العاده عمل می‌کند. بدون مشکل در یک استفاده تقریبا سنگین می‌توانید ۱ روز و نیم از باتری کار بکشید. در بازی‌‌هایی مانند کالاف دیوتی موبایل در یک ساعت بازی خیلی زود ۲۲ درصد از شارژ باتری کم می‌شود.

خوشبختانه پوکو داخل جعبه پوکو ام ۴ پرو از آداپتور شارژ ۳۳ واتی استفاده کرده که در مدت حدود ۲۵ دقیقه می‌تواند باتری را تا ۵۰ درصد شارژ کند.

گلکسی A32 سامسونگ همانند اکثر میان‌رده‌های جدید بازار، از باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری تغذیه می‌کند. هرچند فست شارژ 15 واتی این گوشی اندکی شما را دلسرد می‌کند و انتظار بیشتری از کارشناسان سامسونگ می‌رفت، اما مصرف بهینه و مناسب باتری، رضایت شما را جلب می‌کند.

مقایسه گلکسی A32 با پوکو M4 از نظر نرم افزاری

پوکو ام 4 از جدیدترین نسخه رابط کاربری MIUI یعنی شماره 13 مخصوص گوشی‌های پوکو بهره می‌برد. دوازدهمین ورژن پوسته نرم‌افزاری محصولات شیائومی مدتی است منتشر شده و اگرچه بر پایه اندروید 11 است ولی نمی‌توان به راحتی متوجه این نکته شد.

A32 Samsung Galaxy به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 11 در بازار به فروش می‌رسد که با ارائه آپدیت‌های جدید از طرف شرکت سامسونگ به نسخه‌های بالاتر نیز ارتقاء پیدا می‌کند. سامسونگ، گلکسی A32 نیز باید 3 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل و همچنین 4 وصله امنیتی را دریافت کند و این یعنی شما باید در سال 2023 اندروید 14 را دریافت کنید.

سامسونگ گوشی گلکسی A32 را به جدیدترین رابط کاربری خود یعنی One UI 3.1 مجهز کرده است تا از جابه‌جایی روان و ظاهر دلپسند آن لذت ببرید. One UI به شما اجازه می‌دهد تا گوشی همراهتان را مطابق سلیقه خود شخصی سازید کنید تا به شیوه‌ای راحت و کاملاً آسان روی آنچه مهم است، تمرکز کنید.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ از نظر سخت افزاری

برای پوکو M4 از چیپ ساخت مدیاتک استفاده شده به نام دایمنسیتی 700 که یکی از چیپ‌های پایه این برند به حساب می‌آید. این چیپ نسبت به چیپ‌های دیگر دایمنسیتی در بخش‌های سنسور عکس و مودم بهبودهایی پیدا کرده است.

در بخش حافظه داخلی و حافظه رم دو نسخه از این گوشی وجود دارد یکی نسخه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم و دیگری ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ

سامسونگ در اکثر موارد سعی می‌کند که از تراشه‌های ساخت خود در ساخت میان‌رده‌ها و حتی پرچمدارانش استفاده کند، اما این بار برای تأمین نیروی پردازشی لازم برای گوشی a32 به سراغ شرکت تایواینی مدیاتک رفته است.

در بطن گوشی آ۳۲ تراشه نام آشنای Helio G80 به کار گرفته شده که با دیدن فناوری ساخت 12 نانومتری‌اش شاید نسبت به قدرت آن شک کنید، اما از این بابت نگران نباشید، زیرا که قدرت مناسبی برای انجام کارهای روزمره و حتی اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی دارد.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ

این محصول سامسونگ در چهار نسخه با رم و حافظه داخلی متفاوت عرضه شده است که بهترین و گران‌ترین ورژن آن، نسخه 128/8 گیگابایتی است.

مقایسه گلکسی A32 با پوکو M4 از نظر کیفیت صدا

گوشی Poco M4 نیز دو اسپیکر مستقل در بین بریدگی‌های بالا و پایین دارد که پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای به شمار می‌رود. اسپیکر استریو بالایی به عنوان میکروفون نیز به کار می‌رود. در واقع به همین دلیل است که صدا هم از جلو و هم از بالا شنیده می‌شود.

اسپیکر پایینی نسبت به اسپیکر بالایی قدرت بیشتری دارد ولی وقتی موسیقی یا ویدیو پخش می‌شود، تعادل اسپیکر بالایی مشخص‌تر خواهد بود.

مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ

گلکسی A32 بلندگویی با کیفیت قابل قبول دارد و صدای آن شفاف است که در افزایش حجم خروجی صدا، کیفیت آن کاهش نمی‌یابد. گلکسی A32 نیز از یک بلندگو اصلی بهره گرفته است که در لبه پایینی فریم آن قرار دارد.

کیفیت صدا تولید شده توسط گلکسی A32 عالی نیست اما در سطح مطلوبی قرار دارد و به طور واضح نقصی ندارد و برای تماشا فیلم و گوش‌دادن به موسیقی مناسب است.

در این مطلب به بررسی و مقایسه گلکسی A32 با پوکو M4 پرداختیم. با مقایسه POCO M4 با Galaxy A32 می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی که هر دو از کمپانی‌های متفاوتی هستند و اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول

گوشی گلکسی A32 بهتر است یا پوکو M4؟

برای اینکه به برتری گلکسی A32 نسبت به پوکو M4 پی ببریم باید در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشیم. باید هر دو گوشی را از نظر کیفیت ساخت، صفحه نمایش، باتری، سخت افزار و … مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب که مقایسه گلکسی A32 با پوکو M4 بود می‌توان به این اطلاعات دست یافت. شما می‌توانید با خواندن این مطلب به اطلاعات کاملی دست یابید.

خرید گلکسی A32 به صرفه‌تر است یا پوکو M4؟

برای خرید یکی گوشی هوشمند باید سلیقه و همچنین بودجه در نظر گرفته شده را بررسی کرد. در ادامه می‌توان براساس بودجه و سلیقه خود تصمیم گرفت. در مورد خرید این دو گوشی نیز علاوه بر بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف آنها می‌توان براساس سلیقه و بودجه تصمیم گرفت و انتخابی مناسب داشت.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو M4 با گلکسی A32 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    من a32 5g رم ۶ دارم خداس اصلا

    پاسخ

    من a32 گرفتم کاملا راضیم توصیه هم میکنم البته تا پوکو نگرفتم تا به حال ولی a32 خوبه

    پاسخ

    من خودم هم‌پوکو گرفتم همa32

    ولی خدایی a32 خیلی بهتر هست تا پوکو نظر من a32هستش بهترینه شک‌نکن

    پاسخ