;
coinex

تراشه کوانتومی هواوی تا ده سال آینده تجربه کاربری کامپیوترها را متحول می‌کند

هواوی به‌تازگی پتنت جدیدی را در چین ثبت کرده که هیچ شباهتی به دستگاه‌های قبلی، مثل اسمارت واچ، ایربادز یا گوشی‌های هوشمند ندارد. تراشه کوانتومی هواوی ، یک راهکار متفاوت پیرامون نحوه عملکرد کامپیوترها در 10 سال آینده است.

شرکت هواوی در حال حاضر به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. طبق گزارش‌ها، این غول تکنولوژی در حال توسعه یک تراشه کوانتومی و یک دستگاه محاسباتی کوانتومی است.

تراشه کوانتومی هواوی چیست؟

تراشه انقلابی شرکت هواوی با شماره اختراع CN114613758A فهرست شده است. فناوری محاسباتی کوانتومی تراشه هواوی می‌تواند مشکلات تراشه‌های فعلی، مثل پیچیدگی ساخت و بازدهی پایین را برطرف کند.

تراشه کوانتومی هواوی توسعه تراشه کوانتومی، رویکرد جدید هواوی برای مقابله با تحریم‌ها

مونتاژ تراشه کوانتومی هواوی علاوه بر انجام عملیات به شکل آسان‌تر، منجر به تولید واحدهای تراشه بیشتر با بازدهی بالاتر نیز می‌شود. در فهرست اختراعات، اصول معماری به کار رفته در ساخت چیپست شرکت هواوی افشا شده است.

در ادامه، اجزای چیپست هواوی و فناوری آن را مشاهده می‌کنید: (در عبارات پایین M به معنای بزرگ‌تر از 1 و N به معنای کوچکتر یا مساوی 1 است)

  • یک بستر مجزا، تراشه‌های فرعی نوع M، یک ساختار Coupling و یک ساختار Cavity Suppression
  • هر کدام از تراشه‌های فرعی مجهز به کیوبیت N هستند. تراشه‌های فرعی نیز با فواصل زمانی بر روی سطح زیرین لایه چیده شده‌اند.
  • ساختار coupling به منظور تشخیص ارتباطات میان تراشه‌های فرعی تعبیه شده است.
  • ساختار Cavity Suppression در لبه تراشه‌های فرعی یا بین فضای خالی تراشه‌های M قرار گرفته است. این ساختار فرکانس حالت حفره چیپست کوانتومی را افزایش می‌دهد.

توسعه تراشه کوانتومی، رویکرد جدید هواوی برای مقابله با تحریم‌ها

مزایای تراشه کوانتومی هواوی

تراشه‌های فرعی M باعث کاهش فشار تولید شده و در نتیجه بازده تولیدی را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال هنگامی که یک تراشه فرعی دچار نقص شود، تنها همان تراشه دور انداخته می‌شود و تراشه اصلی به منظور جلوگیری از تولید ضایعات الکتریکی مجددا تعمیر و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محاسبات کوانتومی نسل بعدی پردازش‌ها هستند. هدف این محاسبات، افزایش سرعت اینترنت تا 10 برابر است. از دیگر ویژگی‌های تراشه هواوی می‌توان به جستجوی سریع‌تر در اینترنت، تجزیه و تحلیل سریع داده‌های مالی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

به جز هواوی شرکت‌های دیگری نیز اقدام به تولید تراشه کوانتومی کرده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت کانادایی Xanadu اشاره کرد. تراشه کوانتومی Borealis این شرکت با قدرت پردازشی بالای خود فعالیت 9 هزار ساله یک کامپیوتر معمولی را تنها در چند میکروثانیه انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توسعه تراشه کوانتومی هواوی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر