;
coinex

اکران انیمیشن Lightyear در عربستان و امارات ممنوع شد

ممنوعیت اکران انیمیشن Lightyear در کشورهای اسلامی، دیزنی را به دردسر انداخت. باید دید آیا کمپانی دیزنی بازارهای اسلامی را از دست خواهد داد یا خیر؟

ممنوعیت اکران فیلم‌ها به رویه معمول کمپانی دیزنی تبدیل شده است. همین چند وقت پیش، تکراتو در گزارشی به ممنوعیت اکران فیلم دکتر استرنج 2 در عربستان و برخی کشورهای عربی پرداخت. حالا خبر رسیده، عربستان و امارات اکران انیمیشن Lightyear را در کشورشان ممنوع کرده‌اند. چیزی که مشخص است، کمپانی دیزنی قصدی برای ارائه نسخه اصلاح شده به این کشورها ندارد.

علاوه‌بر عربستان و امارت، مالزی نیز اکران این انیمیشن را ممنوع کرده است. مقامات کشور مالزی معتقدند این محصول جدید دیزنی حاوی محتوای اسلام ستیزانه است و فقط در صورتی مجوز اکران در مالزی را خواهد گرفت که موارد مورد نظر مقامات فرهنگی مالزی اصلاح شود؛ امری که به نظر امکان‌پذیر نخواهد بود.

دلیل ممنوعیت اکران انیمیشن Lightyear در کشورهای اسلامی

در زمان اکران فیلم دکتر استرنج 2، کشورهای اسلامی به خاطر محتوای همجنسگرایانه از اکران این فیلم در کشورهایشان خودداری کردند. حال انیمیشن Lightyear نیز به خاطر همین محتوا دچار مشکلات اکران در عربستان، امارات و مالزی شده است. نکته جالب، مجوز دادن امارت بوده است، اما ظاهرا این کشور هم ترجیح داده، همسو با دیگر کشورهای اسلامی از اکران این انیمیشن خودداری کند. باید دید، آینده اکران فیلم‌های دیزنی در کشورهای اسلامی چه خواهد بود.

ممنوعیت اکران انیمیشن Lightyear

انیمیشن Lightyear  که اسپین‌آف فرانچایز محبوب داستان بازی‌ها است، صحنه بوسه دو هم جنس را نشان می‌دهد. در حالیکه ابتدا، کمپانی دیزنی تصمیم به حذف این صحنه داشته است، اما با اعتراض کارمندان پیکسار از این تصمیم منصرف شد. بنابراین نباید انتظار نسخه اصلاح شده‌ را برای کشورهای اسلامی داشته باشیم.

انیمیشن Lightyear داستان کاراکتر واقعی باز را نشان می‌دهد و ارتباطی به داستان اسباب‌بازی‌ها ندارد. فضای انیمیشن Lightyear شبیه فیلم‌های دهه 70 سینمای امریکا است که می‌تواند اتفاق هیجان‌انگیزی باشد. بر طبق نظر منتقدین، باز هم باید شاهد شاهکار دیگری از پیکسار باشیم. در این انیمیشن، کریس ایوانز صداپیشه شخصیت باز خواهد بود.

انیمیشن Lightyear  در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۷ خرداد ۱۴۰۱) در سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ممنوعیت اکران انیمیشن Lightyear چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر