;
coinex

استقبال گسترده از عرضه اولیه تپسی ؛ فروش 58 میلیون سهم در کمتر از یک ساعت

عرضه اولیه تپسی در روز نخست با استقبال گستر‌ده‌ای همراه بود. شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی در کمتر از یک ساعت ۵۸ میلیون سهم فروخت.

عرضه اولیه شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی، طبق اعلام قبلی امروز 24 خرداد ماه انجام شد. تپسی به عنوان نخستین استارتاپ ایرانی روی تابلوی اعلانات فرابورس قرار گرفت و توانست در روز نخست عرضه، 58 میلیون سهم را به فروش برساند.

روز پربار عرضه اولیه تپسی

تپسی در روز اول عرضه اولیه سهام خود 58 میلیون سهم فروخت که نشان از استقبال خوب در خصوص عرضه سهام این شرکت دارد. شرکت فناوری و دانش آرامیس با نماد تپسی نخستین استارتاپ ایرانی است که بر روی تابلوی اعلانات فرابورس قرار می‌گیرد و سهامش را عرضه می‌کند. عرضه اولیه تپسی در فرابورس تهران به صورت گشایش انجام شد. در عرضه سهام تپسی تنها سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاریامکان خرید دارند.

در تصویر زیر می‌توان رشد 839 درصدی در فروش را در عرضه اولیه مشاهده کرد. 

عرضه سهام تپسی به روش گشایش در نماد معاملاتی «تپسی۱» خواهد بود و تعداد کل سهام شرکت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۰۰ سهم است. متعهد عرضه سهام‌داران حقیقی و حقوقی و مشاور عرضه، شرکت کارگزاری بانک تجارت است. از سوی دیگر شرکت تأمین سرمایه کاردان متعهد خرید و بازارگردان معرفی شد‌ه‌اند.

جزئیات عرضه اولیه سهام تپسی

مدیران تپسی پیش از این در نشست‌های خبری که در خصوص معرفی خود برای ورود به بازار سرمایه برگزار کردند، خاطرنشان کردند که هر سهم این شرکت با قیمت 14 هزار و   541 ریال به فروش خواهد رسید.

همچنین اعلام شد که بر اساس برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده در عرضه اولیه سهام تپسی فقط ۵ درصد از سهام این شرکت واگذار می‌شود و در عرضه دوم، بخش بزرگتری از سهام عرضه خواهد شد.

همچنین طبق اطلاعیه‌ای که در وبسایت فرابورس منتشر شد عرضه سهام تپسی به روش گشایش در نماد معاملاتی «تپسی1» خواهد بود و تعداد کل سهام شرکت یک میلیارد و 170 میلیون و 528 هزار و 800 سهم است. شرکت کارگزاری بانک تجارت، متعهد عرضه سهام‌داران حقیقی و حقوقی و مشاور عرضه است. از سوی دیگر شرکت تأمین سرمایه کاردان متعهد خرید و بازارگردان معرفی شد‌ه‌اند.

میلاد منشیپور، مدیرعامل تپسی اعلام کرده است بر اساس قوانین، درآمد حاصل از فروش سهام تپسی صرف توسعه این شرکت خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نظر شما در خصوص عرضه اولیه تپسی در روز نخست چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر