;
coinex

ماجرای درگیری مستر تیستر در بیمارستان شیراز چیست؟ [+فیلم]

ماجرای درگیری مستر تیستر در بیمارستان شیراز حاشیه‌ساز شد. در ادامه قصد داریم به جزئیات بیش‌تر این خبر بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

حمید سپیدنام به عنوان یکی از شاخ‌های مجازی معروف به مستر تیستر در لایو خود ادعا کرد که با علایم سکته مغزی به یکی از بیمارستان‌های شیراز مراجعه کرده و با برخورد نامناسبی از طرف کادر درمان بیمارستان مواجه شده است. او مدعی شد کادر درمان از انجام سی‌تی‌اسکن او امتناع کردند. این موضوع آغاز ماجرای درگیری مستر تیستر در بیمارستان شیراز شد.

ولی درواقع قضیه از این قرار است که به دلیل هزینه بالای دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، بیمارانی که وزن بالا‌تر از 100 کیلوگرم دارند، نمی‌توانند از سی‌تی‌اسکن‌های معمولی استفاده کنند. این بیماران می‌بایست به مراکزی که دستگاه‌های مخصوص بیماران با وزن بالاتر 100 کیلوگرم دارند، مراجعه کنند.

ماجرای درگیری مستر تیستر به دلیل عدم پذیرش او در بیمارستان شیراز

پس از منتشر شدن خبر ماجرای درگیری مستر تیستر و پخش شدن سخنان او در شبکه‌های اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: «در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد بیمار به دلیل علائم بالینی که در ویدئو نیز قابل مشاهده است، نیاز به بستری و ویزیت توسط پزشک برای دریافت خدمات درمانی داشته که متاسفانه از این امر خودداری کرده است.» درواقع بیمار می‌بایست یکسری از مراحل پزشکی را می‌گذرانده تا فرآیند درمانش تکمیل شود؛ اما هیچ‌گونه با کادر درمان همکاری نکرده است. با وجود اینکه در بیمارستان نمازی تریاژ بیمار انجام شده و خدمات درمانی نیز ارائه شده است، بیمار حاضر به بستری شدن در بیمارستان نشده و مرکز درمانی را ترک کرده است.

 

همچنین بیمارستان‌های نمازی و دکتر فقیهی که جزو بیمارستان‌های دولتی شیراز هستند، دریافت وجه برای ارائه خدمات بستری در بخش اورژانس را تکذیب کردند. آمارها نشان می‌دهد که نزدیک به 266 بیمار در طی یک شبانه روز به تریاژ بیمارستان نمازی مراجعه کردند و برای 185 بیمار سی‌تی‌اسکن انجام شده است. همچنین در بیمارستان فقیهی نیز برای 100 مورد از 150 بیمار سی‌تی‌اسکن انجام شده است.

دلیل ممنوعیت سی‌تی‌اسکن برای افراد با وزن بالای 100 کیلوگرم چیست؟

دکتر علی سالاریان در رابطه با این ممنوعیت اعلام کرد: «در کل جهان، خدمات درمانی دارای سطح‌بندی یا تریاژ است یعنی غربالگری اولیه در بیمارستان انجام می‌شود و بر اساس آن، بیمار به پزشک عمومی، متخصص و بخش‌های پاراکلینیک ارجاع می‌شود. از نظر رسیدگی به بیماران به‌صورت اورژانس، می‌توانیم مدعی باشیم که از لحاظ اعمال جراحی و رسیدگی به بیماران دچار سکته، اقدامات درمانی با سرعت بیشتری نسبت به سایر کشورها انجام می‌شود؛ در بسیاری از کشورها برای ویزیت شدن توسط پزشک متخصص، زمان‌ زیادی لازم است اما در ایران به‌دلیل نوع نظام درمانی و دیدگاه انسان‌دوستانه، این اتفاق به‌سرعت رخ می‌دهد.»

ماجرای درگیری مستر تیستر

همچنین در رابطه با درگیری مستر تیستر در بیمارستان شیراز ادامه گفت: «این هموطن ما به یک بیمارستان در شیراز مراجعه کرده است و در ابتدا تصور می‌شده است که علائم او مربوط به سکته مغزی است اما تشخیص افتراقی اولیه او، “فلج بلز” بوده است نه سکته مغزی؛ با وجود این، برای اطمینان بیشتر، برای او سی‌تی‌اسکن درخواست می‌شود.»

او همچنین تاکید کرد: «دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن بسیار گران‌قیمت و چند میلیارد تومانی هستند و با توجه به قیمت بالای ارز در صورت آسیب دیدن، هزینه‌های بسیار زیادی به مراکز تحمیل می‌کنند؛ از طرف دیگر اگر دستگاه سی‌تی‌اسکن به‌دلیل استفاده افراد سنگین‌وزن از آن، دچار آسیب شود، ارائه خدمت به سایر بیماران با اختلال مواجه می‌شود بنابراین استفاده از سی‌تی‌اسکن‌های معمولی، محدودیت وزنی دارد تا دچار آسیب نشوند؛ به همین دلیل برای بیمارانی که بیش از 100 کیلوگرم وزن دارند نباید از سی‌تی‌اسکن‌های معمولی استفاده شود و این بیماران به مراکزی که دستگاه‌های مخصوص بالای 100 کیلوگرم دارند، ارجاع داده می‌شوند.»

ممنوعیت سی‌تی‌اسکن با دستگاه معمولی برای افراد با وزن بالا کاملا قانونی است

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا دستگاه‌های تصویربرداری مخصوص افراد سنگین‌وزن در تمام شهرها وجود دارد؟» گفت: «در کلان‌شهرها این دستگاه‌ها وجود دارد و در برخی شهرها نیز ممکن است وجود نداشته باشد و بیمار به محل دیگری ارجاع شود؛ این‌که فرد به‌دلیل عدم اطلاع از این قانون، پرخاشگری کند و علیه کادر درمان بدگویی کند، درست نیست و باید از فضای مجازی در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه درمان استفاده شود؛ اگر عدم انجام سی‌تی‌اسکن به‌دلیل وزن بالای فرد مذکور بوده، این امر قانونی بوده است.»

سالاریان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «افراد بالای 100 کیلوگرم از سوی بیمارستان به مراکز دارای دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن ارجاع داده می‌شوند یا خودشان باید مراجعه کنند؟» خاطرنشان کرد: «اگر فرد بستری باشد بیمارستان هماهنگی‌های لازم برای انتقال فرد جهت انجام سی‌تی‌اسکن را انجام می‌دهد و اگر بیمار سرپایی باشد، خود بیمار پیگیری را انجام می‌دهد.»

معاون فنی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سؤال که «چرا اعضای کادر درمان به بیمار گفته‌اند «ابتدا باید بستری شوید و سپس اقدامات درمانی لازم برای شما انجام شود»؟” گفت: «اگر بیماری به بیمارستان مراجعه کند و پزشک تشخیص بدهد که نیاز به بستری دارد، بیمار باید تمکین کند تا مراحل بعدی پیگیری و اقدامات تشخیصی برای او انجام شود؛ اگر بیمار خودش رضایت به بستری شدن ندهد پزشک نمی‌تواند او را به‌صورت اجباری بستری کند و در هیچ جای دنیا نیز این‌گونه نیست که پزشک تشخیص بدهد که بیمار نیاز به بستری دارد اما بیمار با تشخیص خودش از بستری امتناع کند و درخواست سی‌تی‌اسکن شدن داشته باشد.»

این اینستاگرامر معروف روزانه به دلیل حضور خود در رستوران های بسیار معروف نیز قرارداد های بسیار کلانی می بندد و از این راه کسب درآمد می کند. وی تعرفه ها تبلیغاتی زیادی دارد و مدام در حال تبلیغ می باشد. باید بدانید که ثروت مستر تستر به دلیل فعالیت های او در اینستاگرام می باشد. بررسی دقیق از ثروت او را می توانید در بخش اخبار سلبریتی ها دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد ماجرای درگیری مستر تیستر در بیمارستان شیراز چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    دوست عزیز ، وقتی قدم رنجه کردی تشریف آوردید این صفحه ، به خودتون زحمت بدید خبر رو کامل بخونید ، در صورتی اقدامات درمانی بعدی از طرف مرکز انجام میشه که بیمار به تشخیص پزشک که قطعا دانش بیشتری در زمینه بیماری ها داره احترام بگذاره و بستری بشه نه اینکه بگه من بستری نمیشم همینجا هم باید سی تی اسکن بشم . کجای دنیا بیمار می‌ره تو بیمارستان و تعیین می‌کنه چه اقداماتی چه وقت باید بهش ارایه بشه ؟! یه کم در مورد فلج بلز هم مطالعه بفرمایید تا متوجه بشید کسی که سکته مغزی کرده با کسی که دچار فلج بلز هستش چه تفاوتی با هم دارند .

    پاسخ

    کاملا درسته مردم دیگه گول حرفهای احمقانه این طور آدم هارو نمیخوره فکر کرده با فرستادن یک فیلم و جو دادن می‌تونه سر بقیه رو شیره بماله

    پاسخ

    جان مردم در بعضی از بیمارستان ها بعضی از کادر بیمارستانی ارزشی ندارد و رفتارشان غبطه من خودم یکبار در بیمارستان مدنی که فشار خونم بالا بود اجازه ورود به اورژانس را ندادند و از طرفی هم پزشک در درمانگاه نبود بالاخره با کلی مشاجره اجازه ورود به اورژانس را دادند که فشارم هم 15.5 بودش

    پاسخ

    پزشکان واقعا توی ایران جواب سر راست نمیدن فقط فکر پولن دیدم که میگم

    پاسخ

    سلام باید عوض اینکه به او بگویند وزنت بالا هست باید بری بیمارستان دیگر خودشون با آمبولانس می فرستادندش متاسفانه پزشکان وکادر درمان برای جان مریض ارزش قایل نیستند و بهرشدت بد برخورد می کنند نا محترمانه

    پاسخ