;
coinex

ماجرای کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد چیست؟

حادثه نشت مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد بیش از 130 مصدوم به جای گذاشت. ماجرای انفجار را در تکراتو بخوانید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بخشی از کارکنان کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد که در فاصله 93 کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز قرار دارد، طی نشتی مواد شیمیایی در کارخانه، مصدوم و به بیمارستان حضرت قائم (عج)، منتقل گشتند. این حادثه حوالی ساعت 17، عصر دوشنبه 23 خرداد در پی انفجار و انتشار حریق در یکی از مخازن آمونیاک کارخانه رخ داد. بالغ بر 1500 نیروی کار این کارخانه، پس از انفجار به سرعت با کمک نیروهای امداد از محل دور شدند و محل حادثه تخلیه شد.

حادثه کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد بدون فوتی بود

تنها چند ساعت پس از وقوع حادثه، مدیر کل مدیریت استانداری فارس، خلیل عبداللهی، با اعلام مهار آتش سوزی و نشت گاز در محل گفت: این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است. وی با اشاره به نظر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، حسین درویشی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اتصال رابط‌های تخلیه مواد در تریلی حامل آمونیاک دلیل بروز حادثه بوده و بررسی بیشتر ادامه دارد.

حادثه کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد بدون فوتی بود

پس از این حادثه، محورهای محدوده‌ی کارخانه مسدود شد تا گازی که در هوا انتشار یافته برای شهروندان مشکل ایجاد نکند. هر چند اکنون این محورها بازگشایی شده و امکان تردد در آن برقرار است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد که پرونده‌ی قضایی برای بررسی دقیق و کارشناسی علل حادثه کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد تشکیل خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه این اتفاق می‌توانست در ابعاد گسترده‌تری رخ دهد گفت: تمام قصورات احتمالی در یک فرآیند قضایی و کارشناسی، بررسی و بی‌تردید نص صریح قانون در این رابطه اجرا خواهد شد.

بررسی حال مصدومین در بیمارستان حضرت قائم (عج) شهرستان فیروزآباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سید وحید حسینی، در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: موردی از فوت ناشی از حادثه کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد گزارش نشده است و از 133 مصدوم که به بیمارستان حضرت قائم (عج) منتقل شدند، تاکنون تعداد 114 مصدوم مرخص شده و به خانه بازگشتند.

سید وحید حسینی در بیمارستان حضرت قائم (عج) شهرستان فیروزآباد، ضمن عیادت مصدومین و گفت‌و‌گو با تیم واکنش سریع دانشگاه و مسئولان این مرکز درمانی، از نزدیک به بررسی روند خدمت‌رسانی این بیمارستان پرداخت. وی از بخش‌های بستری مصدومان این حادثه بازدید کرد و میزان رضایت‌مندی آنان را از خدمات رسانی جویا شد.

حادثه کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد بدون فوتی بود

حسینی با اشاره به آماده باش مراکز درمانی و بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌ها، از برگزاری دو نشست ستاد مدیریت بحران دانشگاه و اعزام تیم پزشکی متخصص خبر داد و افزود: یک دستگاه بالگرد، 12 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس به محل حادثه در شهرستان فیروزآباد فرستاده شد.

مسئول ارشد حوزه سلامت استان از تیم واکنش سریع دانشگاه و پزشکان، پرستاران و کارکنان این بیمارستان به پاس اقدام سریع در ارائه خدمات درمانی به مصدومان این حادثه قدردانی کرد و گفت: اغلب مصدومان حادثه دچار آسیب‌های تنفسی ناشی از گاز نیتروژن شده بودند که به لطف الهی با درمان به موقع و مدیریت صحیح در این مرکز درمانی، خطر برطرف شده و خدمات به مصدومان در کمترین زمان ممکن ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر