;
coinex

تبلیغات استیبل کوین TerraUSD برای بایننس دردسرساز شد

یکی از ساکنین ایالت یوتا، شکایتی علیه صرافی بایننس و مدیر عامل آن مطرح کرده و مدعی شده است که بایننس، استیبل کوین TerraUSD را به عنوان دارایی ایمن تبلیغ کرده بود.

شخص شاکی به نام Jeffrey Lockhart مدعی شد که نام شرکت بایننس در بورس اوراق بهادار آمریکا ثبت نشده است، بنابراین تعهد بسیار کمتری نسبت به افشای اطلاعات درباره دارایی‌های معامله شده در پلتففرم خود دارد.

به گزارش رویترز، شرکت حقوقی مدافع Jeffrey Lockhart در اظهارات خود گفت: صرافی‌های رمزارزها سود بسیاری زیادی از طریق زیر پا گذاشتن قوانین اوراق بهادار به دست آورده و آسیب‌های جدی به افراد حقیقی وارد می‌کنند.

آیا بایننس در سقوط استیبل کوین TerraUSD نقش داشته است؟

سخنگوی بایننس در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که این صرافی در شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ثبت شده است و تمامی فعالیت‌های خود را در راستای مقررات انجام می‌دهد. اظهارات وارد شده فاقد ارزش است و ما با قدرت از حق خود دفاع خواهیم کرد.

تبلیغات استیبل کوین TerraUSD برای بایننس دردسرساز شد

با سقوط شدید قیمتی و کاهش ارزش استیبل کوین TerraUSD در ماه می، بسیاری از سرمایه‌گذاران دچار ضررهای هنگفت شدند. سرمایه‌گذاران ترا معتقد بودند که این استیبل کوین همواره ارزش 1 دلاری خود را حفظ خواهد کرد. بر خلاف سایر استیبل کوین‌هایی که توسط دارایی‌های واقعی پشتیبانی می‌شوند، TerraUSD یک استیبل کوین الگوریتمی است. این استیبل کوین توسط ارز فیات پشتیبانی نمی‌شود.

پشتوانه استیبل کوین TerraUSD رمزارز لوناست. استیبل کوین TerraUSD مکانیزمی دارد که در صورت سقوط ارزش آن به زیر 1 دلار به صورت اتوماتیک ارزش خود را به 1 دلار بازخواهد گرداند.

وسوسه کسب سود 20 درصدی با Anchor

بسیاری از سرمایه‌گذاران TerraUSD به دلیل فرصت کسب درآمد سالانه 20 درصدی از پلتفرم Anchor، پول خود را در TerraUSD سرمایه‌گذاری کردند. مکانیسم ترا در نهایت موفق به حفظ ارزش خود نشد. این رمزارز در حال حاضر با قیمت کمتر از یک سنت معامله می‌شود.

لاکهارت امیدوار است که شکایت او به عنوان یک اقدام دسته جمعی از طرف تمام سرمایه‌گذارانی که TerraUSD را از بایننس خریداری کرده‌اند ثبت شود. بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا روز گذشته به مدت چند ساعت برداشت بیت کوین را متوقف کرد. علت این توقف بروز مشکلات در معاملات در حال انجام بود.

چند روز پس از گزارش شکایت لاکهارت، گزارش‌هایی جدید مبنی بر همکاری بایننس با کلاهبرداران و قاچاقچیان مواد مخدر منتشر شد. به عقیده برخی افراد، بایننس به کمک کلاهبرداران مبلغی حدود 2.35 میلیارد دلار را پولشویی کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نقش بایننس در سقوط استیبل کوین TerraUSD چیست؟ آیا صرافی بایننس در کلاهبرداری‌های اخیر نقش داشته است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر