;
coinex

دولت لباس‌های مورد تاییدش را در سامانه شیما عرضه می‌کند

لباس‌هایی که توسط دولت تایید می‌شوند، در سامانه شیما ثبت شده و از حمایت مالی برخوردار خواهند شد. دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام کرد که در یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، از سامانه شیما رونمایی خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد، لباس‌هایی که در سامانه شیما ارائه می‌شوند، مورد تایید اتحادیه و اماکن هستند. همچنین افزود در زمینه پوشاک، از این لباس‌های تایید شده، حمایت مالی انجام خواهد شد. با توجه به این که از احداث این سامانه سال‌ها زمان می‌گذرد، قرار شد ویژگی و خدمات جدیدی به این سامانه اضافه شود.

تاسیس سامانه شیما

سید مجید امامی، کارگروه استانی ساماندهی مد و لباس استان کرمانشاه گفت، از سامانه سیما در 18 تیر رونمایی خواهد شد. او در این‌باره بیان کرد: «فعا‌ل‌سازی و تقویت سامانه «شیما» (شناسه یکپارچه مد و لباس ایران) در دستور کار قرار گرفته تا نظام طراحی پوشاک کشور ساماندهی شود.»

تاسیس سامانه شیما

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد، سامانه شیما تبدیل به نماد کیفیت لباس در ایران خواهد شد و در ادامه گفت: «لباس های مورد تایید در این سامانه محل انتقاد پلیس اماکن و اتحادیه ها نخواهد بود.».

دولت با هدف الکترونیکی شدن، سامانه شیما را راه‌اندازی خواهد کرد. اصول توسعه تکنولوژی به دلیل زیاد بودن تعداد سامانه‌های کشور، چه در زمینه نان و چه در زمینه پوشاک، موجب نگرانی شده است. این نگرانی بی‌توجهی به رشد زیاد این سامانه‌هاست. در راستاری راه‌اندازی این سامانه‌ها، دولت هزینه زیادی را پرداخت می‌کند و به همین دلیل، ناکارامد بودن برخی از سامانه‌ها همچنان ادامه می‌یابد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام کرد که راه اندازی این سامانه ضرورت دارد و در ادامه گفت: «به هرحال تاکید و تلاش ما در حال حاضر بر طراحی، تولید و توزیع لباس‌های زیبا، عفیفانه و ارزان قیمت است تا بتوانیم به تدریج جامعه را به سمت فرهنگ ایرانی و اسلامی سوق دهیم.»

به دلیل اینکه خرید پوشاک دست دوم با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی افزایش چشمگیری دارد، این تصمیمات مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تاسیس سامانه شیما چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر