;
coinex

اولین سایبورگ جهان از دنیا رفت؛ نابغه‌ای که تسلیم بیماری نشد

دکتر پیتر اسکات مورگان اولین سایبورگ جهان که در سال 2017، به بیماری MND مبتلا شده بود، با 64 سال سن از دنیا رفت.

خانواده‌ی دکتر اسکات مورگان، خبر مرگ اولین سایبورگ جهان را در حساب رسمی توئیتر او اعلام کردند. دکتر اسکات مورگان با استفاده از تجهیزات رباتیک و جراحی‌های مختلف با بیماری خود به مدت 5 سال مبارزه کرد و زنده ماند. اما سرانجام بیماری نورون حرکتی این نابغه را از پای در آورد.

داستان زندگی اولین سایبورگ جهان پیتر مورگان

دکتر اسکات مورگان اولین کسی بود که تصمیم گرفت سایبورگ شدن را بپذیرد. او در طی این تصمیم خود، آواتاری واقع‌گرایانه از صورت خودش ساخت تا قابلیت شبیه‌سازی حالات چهره‌اش را در هنگام حرف زدن داشته باشد. دکتر مورگان همچنین با فناوری ردیابی چشم، به کنترل کامپیوتر می‌پرداخت و با استفاده از یک ویس باکس که صداهای آن از قبل ضبط شده بود، با مخاطبانش گفتگو می‌کرد.

داستان زندگی اولین سایبورگ جهان پیتر مورگان

پیتر مورگان همچنین با استفاده از یک ویلچر پیشرفته حرکت می‌کرد. او برای تغذیه خود، مواد خوراکی را با کمک لوله غذا به‌طور مستقیم به معده خود می‌رساند و از طریق سوند و کیسه کولوستومی عمل دفع را انجام می‌داد.
علی رغم تمام این تلاش‌ها و جراحی‌های سخت و پر ریسک، چندی پیش شرایط بیماری او وخیم‌تر شد، تا حدی که دیگر توانایی بستن چشم‌هایش را نداشت. اولین سایبورگ جهان که در سال 2019 برای آخرین بار جراحی را تجربه کرد اعتقاد داشت که با این تغییرات توانسته از پیتر 1.0 به پیتر 2.0 تبدیل شود که خود ارتقایی مهم محسوب می‌شود. وی در وب‌سایت خود اعلام کرد منظورش از پیتر 2.0، حضور یک سایبورگ است.

خانواده دکتر اسکات-مورگان در حساب رسمی توییتر او، خبر مرگ اولین سایبورگ جهان را اعلام کردند. متن این توییتر از این قرار است: «خطاب به حامیان فوق‌العاده پیتر: با دلی غمگین و شکسته به شما اعلام می‌کنم که پیتر با آرامش در کنار خانواده و نزدیکان عزیزش از دنیا رفت. پیتر به شدت به همه شما که حامی او و نگرشش پیرامون تغییر دیدگاه عمومی نسبت به معلولیت بودید، افتخار می‌کرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اولین سایبورگ جهان چه بود؟ نظرات خود را با تکراتو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر