;
coinex

قیمت بیت کوین پس از اعلام خبر افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره ثابت ماند

فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد. این بیشترین افزایش از سال 1994 است. قیمت بیت کوین نیز به دنبال این ماجرا افزایش یافت؛ اما دوام نیاورد.

قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ بهره، برای مدت کوتاهی بیش از 4 درصد افزایش یافت؛ اما دوباره کاهش پیدا کرد. می‌توان گفت که قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز دنیا در حال حاضر، در محدوده 22 هزار دلار ثابت مانده است.

پس از اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو، شاخص آمریکا به 105.79 افزایش یافت.

ثبت قیمت بیت کوین به‌دنبال افزایش نرخ بهره

انتظار می‌رفت که فدرال رزرو، نرخ بهره‌ها را با شدت بیشتری افزایش دهد؛ مخصوصا با توجه به افزایش 8.6 درصدی شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نسبت به سال گذشته که یک سورپرایز صعودی قابل توجه برای بازار بود. عموما اعتقاد بر این است که سیاست‌های بانک مرکزی، اصلی‌ترین مانع بر سر دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین است.

قیمت بیت کوین پس از اعلام خبر افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره ثابت ماند

کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در بیانیه خود اعلام کرد که همچنان به کاهش تورم متعهد است؛ این موضوع از سرعت بیشتر در افزایش نرخ‌ها خبر می‌دهد. انتظار می‌رود این نرخ در سال آینده به 3.8 درصد افزایش یابد.

بانک مرکزی پیش‌بینی می‌کند که تورم تا انتهای سال 2022 به 5.2 درصد برسد و در نهایت، تا 2 درصد در سال 2023 کاهش پیدا کند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد بانک مرکزی ابزارهای لازم را برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها در اختیار دارد. البته خطر افزایش تورم همچنان وجود دارد. پاول گفت: «ما در فدرال رزرو مشکلاتی را که تورم بالا ایجاد می‌کند درک می‌کنیم. ما به شدت متعهد به کاهش تورم هستیم و به سرعت برای رسیدن به این هدف، تلاش می‌کنیم.»

رئیس فدرال رزرو می‌گوید که سرعت افزایش نرخ بهره تا حد زیادی به داده‌های دریافتی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ثبات قیمت بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر