;
coinex

امتیاز گیک‌بنچ تراشه M2 اپل منتشر شد؛ 20 درصد سریع‌تر از M1

اپل در رویداد WWDC 2022 از مک بوک جدید خود با تراشه M2 رونمایی کرد؛ اما هیچ اطلاعاتی از عملکرد دقیق این تراشه در دست نیست. اخیرا گیک‌بنچ این تراشه را مورد آزمایش قرار داده و امتیازهای آن را فاش کرده است.

شرکت اپل اخیرا اطلاعاتی را از پیش سفارش مک بوک پرو جدید فاش کرد. این خبر مبنی بر آن است که از روز جمعه سفارشات M2 ثبت خواهد شد. در مورد ارائه آن به خریداران، تاریخ ۲۴ ژوئن (3 تیر) را مد نظر دارد.

طبق نتایج اولیه بنچمارک، صحت ادعای اپل در مورد عملکرد بنچمارک اولیه تراشه M2، تایید شده است.

بنچمارک اولیه تراشه M2 اپل

در سال ۲۰۲۲ WWDC، اپل ادعا کرده بود که تراشه M2 نسبت به M1 دارای چیست متفاوت و بهتری است. این شرکت بیان می‌‌کند که CPU تراشه M2 در حدود 18 درصد سریع‌تر بوده و GPU آن 35 درصد قدرتمندتر است. همچنین موتور عصبی تراشه جدید 40 درصد بهتر از M1 خواهد بود. با توجه به نتایج بنچمارکی، برآورد شده است که این اطلاعات و ادعای اپل کاملا درست و دقیق بیان شده است.

 

بنچمارک اولیه تراشه M2 اپل

در این بنچمارک برآورد شده است که تراشه M2 در مک بوک پرو با 3.49 گیگاهرتز فرکانس، در مقایسه با 3.2 گیگاهرتز M1، به میزان 3.49 درصد، فرکانس بیشتری دارد. همچنین سرعت عملکرد تک‌هسته‌ای M2 حدود 11.56 درصد بیشتر از تراشه M1 است. عملکرد چندهسته‌ای این تراشه نیز، 19.45 درصد افزایش را تجربه می‌کند. این نتایج از جانب یوتیوبرها و کاربرانی گزارش شده است که به MacBook Pro M2 دسترسی داشتند.

انتظار می‌رود بتوانیم قبل از رسیدن دستگاه به دست مشتریان و حتی سفارش گیری در روز جمعه، بررسی‌های آن را در اختیار داشته باشیم. با آن‌که تراشه M2، در دو دستگاه مک بوک پرو جدید و مک بوک ایر، تامین کننده قدرت است، اما باید کاربران بدانند که این احتمال وجود دارد که نتایج و عملکرد این دو لپ تاپ در بنچمارک، متفاوت باشد.

از جمله تفاوت‌هایی که مک بوک پرو با مک بوک ایر دارد، می‌توان به این نکته اشاره کرد که مک بوک پرو، دارای یک سیستم خنک کننده فعال است، در حالی که مک بوک ایر، بدون فن عمل خواهد کرد. سیستم خنک کننده به کار رفته در داخل مک بوک پرو، موجب می‌شود تا این دستگاه، عملکرد بالاتری را تجربه کند. این در حالی است که اگر دستگاه مک بوک ایر گرم شود، مجهز به هیچ دستگاه خنک کننده‌ای نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بنچمارک اولیه تراشه M2 اپل چیست؟ لطفا نظرات خود را در قست کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر