;
coinex

بهترین فیلم های اکشن ایرانی [20 عنوان برتر]

اگر به فیلم‌های اکشن، آن هم ایرانی علاقه دارید، در ادامه با ما همراه باشید زیرا تکراتو قصد دارید بهترین فیلم های اکشن ایرانی را به شما معرفی کند.

فیلم‌های ژانر اکشن همیشه جذاب هستند و طرفداران خاص خود را دارند. ژانر اکشن یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ژانر‌های سینمایی به‌شمار می‌آید. این ژانر نه‌تنها محبوبیت خود را از دست نداده بلکه هرسال با خرج‌های بسیار زیاد و تولید فیلم‌های مختلف جای خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایه‌های سینما محکم‌تر می‌کند.

بهترین فیلم های سینمایی ایرانی اکشن در ادامه معرفی شده‌اند. شما می‌توانید از بین بهترین فیلم های کمدی اکشن ایرانی یکی را انتخاب کرده و به تماشای آن بنشینید و از دیدن آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ایرانی 1401

بهترین فیلم های قدیمی ایرانی قبل از انقلاب

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

ژانر اکشن همیشه در حال پیشرفت است و هر سال شاهد فیلم‌هایی باکیفیت و با ایده‌هایی جدید در این ژانر هستیم. بهترین فیلم های سینمایی ایرانی اکشن که در ادامه آمده‌اند همگی داستانی جذاب دارند. با مشاهده بهترین فیلم های کمدی اکشن ایرانی لحظاتی خوب خواهید داشت.

چشم عقاب

  • کارگردن: شفیع آقا محمدیان
  • محصول: 1377

گرگیج، سردسته گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر، پس از کشتن برادر فرمانده پاسگاه منطقه‌ای در سیستان و بلوچستان که یک سرگرد نیروی انتظامی است، دستور قتل همسر یکی از زیردستانش به نام زایلی را نیز به دلیل امتناع از حمل اسلحه قاچاق صادر می‌کند.

سرگرد که زایلی را قاتل برادر خود می‌پندارد، او را به زندان می‌فرستد و در انتظار اعدامش لحظه شماری می‌کند. در این حال، سرگرد در کمال تعجب دستور همکاری با زایلی برای نابود کردن گرگیج را دریافت می‌کند.

منطقه ممنوعه

  • کارگردان: رضا جعفری
  • محصول: ۱۳۷۳

منطقه ممنوعه یکی از بهترین فیلم های اکشن ایرانی بوده که بسیار زیبا و دیدنی است. رسول، یکی از ماموران زبده اطلاعاتی برای دستیابی به اخبار فوق سری وارد خاک دشمن می شود.

در همان آغاز ماموریت خود متوجه می شود که جمعی از مخبرین به اسارت گرفته شده اند. او برای کسب اطلاعات وارد اردوگاه می شود و در آنجا با یک سروان عراقی رودرو می شود و با ترفندی خاص در حالیکه اطلاعات مورد نظر را به دست آورده، همراه با سروان عراقی از اردوگاه فرار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

بهترین فیلم های مستند ایرانی

ترن

  • کارگردان: امیر قویدل
  • محصول: ۱۳۶۶

ترن یکی از بهترین فیلم های اکشن ایرانی است. امیر قویدل پس از تجربه موفق سینمایی میرزا کوچک خان در سال ۶۴ ترن را ساخت. داستان فیلم در مورد لکوموتیورانی است که برای رساندن سوخت مناطق محروم و سردسیر کشور در مقابل افراد بالا دستی و امرای نظامی قرار گرفته و حتی پس از بازداشت رییس قطار همچنان در هدف خود مصمم است.

بیشتر صحنه‌های فیلم در دمای پایین و آب و هوای سرد می‌گذرد و در نبود فن‌آوری‌های امروز با قطار واقعی و ریل‌های راه‌آهن طرف هستیم. قطار افسار گسیخته روایت جان سختی یک فراری از زندان است و حرکت قطار به مثابه آزادی برای اوست.

جنگ نفت‌کش‌ها

  • کارگردان: محمد بزرگ نیا
  • محصول: ۱۳۷۲

محمد بزرگ نیا بعد از تجربه موفق کشتی آنجلیکا، جنگ نفتکش‌ها را با حضور ستاره جوان دهه ۷۰ یعنی مجید مظفری ساخت. معدود صحنه‌های اکشن در اواخر فیلم اتفاق می‌افتد جایی که دسیسه‌های جاسوسان رو شده و کشتی از مسیر خود خارج می‌شود.

کارگردانی بزرگ نیا برای درآوردن اتمسفر پر اضطراب حاکم بر کشتی و شخصیت‌ها و همینطور بازی خوب جمشید جهان‌زاده در قامت یک بدمن سیاس در کنار صحنه‌های انفجار و همین طور حضور روی لوکیشن کشتی یک تجربه لذت بخش را برای مخاطب فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های داریوش مهرجویی

بهترین فیلم های سعید روستایی

یاس‌های وحشی

  • محصول:۱۳۷۶
  • کارگردان: محسن محسنی‌نسب

یاس‌های وحشی به عنوان یکی از برترین فیلم‌های اکشن ایرانی چهار سال بعد از پرواز از اردوگاه ساخته شد. فیلمی با موضوع اسارت اسرای ایرانی در پایگاهی عراقی با سکانس‌هایی پر از مبارزات هنرهای رزمی افسران ایرانی و اسرای جنگی.

الگوی روایت در یاس‌های وحشی شبیه فیلم مشهور رینگ خونین با بازی ژان کلود ون دام است. البته با تفاوتهای ریز و درشت چه در مناسبات و چه در اجرا. یاس‌های وحشی سعی کرده بود در کنار داستان نیم بند خود تمرکز را روی صحنه‌های مبارزه قرار دهد و انصافا با حضور قهرمانان واقعی هنرهای رزمی تا حدودی به این موفقیت رسیده بود.

حمله به اچ 3

  • کارگردان : شهریار بحرانی
  • محصول: ۱۳۷۳

عملیات اچ-۳ در تاریخ جنگ‌های هوایی به پیچیده بودن، بزرگی دامنه عملیات و تخریب بالای هدف‌های از پیش تعیین شده شهره است. فیلم حمله به اچ-۳ صرفا بازآفرینی و مستندسازی این عملیات پر شکوه است.

حمله به اچ ۳ اما در این بازآفرینی سنگ تمام می‌گذارد؛ از نماهای پر از جزییات و سخت سوختگیری هواپیماهای جنگنده در آسمان، کابین خلبانان، توضیح دقیق عملیات روی نقشه، تدوین موازی بین اتاق فرماندهی ایران و عراق گرفته تا در نهایت اجرای موفق عملیات و سکانس‌های انفجار هواپیماهای دپو شده.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رضا عطاران

بهترین فیلم های بهروز وثوقی

نابخشوده

  • کارگردان: ایرج قادری
  • محصول: ۱۳۷۵

نابخشوده در کارنامه سینمایی بعد از انقلاب ایرج قادری جایی بین اکشن‌های مواد مخدری با اوجی مانند تاراج و فیلم‌های ملودرام و خانوادگی مثل طوطیا و سام و نرگس می‌ایستد.

طرح اولیه داستان به شدت جذاب است. رییس باند قاچاقی با بازی سلمان حسام (قهرمان سابق پرتاب دیسک ایران) از زندان آزاد شده و با طرح دسیسه برای دختر سرهنگ پرونده‌اش، قصد دارد از او انتقام بگیرد.

ایرج قادری در هر شرایطی از استاندارد خود عدول نمی‌کند. فیلم او چفت و بست درستی دارد. انگیزه قهرمانان و بدمنش، بدون لکنت ادا می‌شوند و کنش‌ها در صورت کلی سکانس‌ها متناسب و با محوریت قهرمان تک رو قاب‌بندی می‌شوند.

تک تیرانداز

  • کارگردان: علی غفاری
  • محصول: ۱۳۹۹

سال‌هاست که فیلم‌هایی با محوریت جنگ  کمتر ساخته می‌شوند اما هنوز روایت‌های ناگفته زیادی وجود دارد. فیلم با یک سکانس خوش ساخت شروع می‌شود. نحوه ورود و معرفی قهرمان، کاملا چشم‌نواز و سر فرصت طراحی شده است.

در ادامه فیلم علی غفاری سعی کرده توازنی درست بین کلیشه‌های ژانر دفاع مقدس و فضای روز برقرار کند و تا حدی موفق شده است. فیلم تک تیرانداز در نهایت اثری قابل قبول است.

دوئل

  • کارگردان: احمدرضا درویش
  • محصول: ۱۳۸۲

دوئل دوپاره است. مثل نمونه‌های موفق درام‌های جنگی همچون غلاف تمام فلزی کوبریک و شکارچی گوزن مایکل چمینو. اما در دوئل، این دو پارگی داستان، کفه نیمه پر اکشن ابتدای فیلم را به مراتب دارای وزن سنگین‌تری از نیمه بیست سال بعد روایت می‌کند.

حرکت سیال دوربین در میان آتش و انفجار که مشخص است درآوردن سکانس چه آزمون سختی برای تیم کارگردانی و فیلمبرداری بوده، اوج دوئل به عنوان یک پروژه بیگ پروداکشن است.

اما وقتی نیمه دوم فیلم فرا می‌رسد فیلم از نفس می‌افتد سرنوشت یحیی و گاوصندوق در رویارویی زینال و اسکندر (وجه تسمیه دوئل)‌ به حاشیه رانده می‌شود و فیلم بیش از حد گزافه گو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

بهترین فیلم های شهاب حسینی

تاراج

  • محصول: 1364
  • کارگردان: ایرج قادری

در سال 1364 «ایرج قادری» فیلم تاراج را ساخت. قهرمان این فیلم با بازی جمشید هاشم‌پور، زینال بندری بود. ستاره‎ای که مردم به شوق دیدن حرکات و میمیک خاصش بلیط می‌خریدند و به سینما می‌رفتند. در تاراج، ستوان احمد، زینال بندری را که قاچاقچی‌ سابقه دار تریاک است به زندان می‌اندازد.

پس از آزادی پیش از موعد او به خاطر حسن رفتار، زینال در دستگیری عاملان قاچاق تریاک به احمد کمک می‎کند تا از حبس دوباره خود جلوگیری کند. این فیلم بسیار دیدنی است و داستانی جذاب دارد. تاراج یکی از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی اکشن است.

کانی مانگا

  • محصول: 1366
  • کارگردان: سیف‌الله داد

نام این فیلم از رویدادگاه آن، یعنی منطقه‌ای در کردستان گرفته شده‌است. کانی‌ مانگا رکورددار طولانی‌ترین اکران در تاریخ سینمای ایران با پانزده سال نمایش است و از مهمترین و بهترین فیلم های اکشن ایرانی به حساب می‌آید.

ستارگان فیلم، فرامرز قریبیان، علی ثابت‌فر و عبدالرضا اکبری هستند. داستان این فیلم، به کارگردانی سیف‌الله داد، درباره یک هواپیمای جنگی دشمن است که در منطقه کانی مانگا سقوط می‌کند. نیروهای ایرانی تلاش می‌کنند خلبان این جنگنده را به اسارت دربیاورند اما موفق نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

افعی

  • محصول: 1371
  • کارگردان: محمدرضا اعلامی

افعی که از بهترین فیلم های اکشن ایرانی است، نوشته و ساخته مرحوم محمدرضا اعلامی است. داستان فیلم درباره یک گروه مسلح به نام افعی بوده که زیر نظر شخصی به نام بکتاش به شکل خودجوش به برقراری نظم می‌پردازند.

هدف عملیاتی که در فیلم نمایش داده می‌شود، تلاش برای جلوگیری از خروج غیرقانونی عده‌ای از مرزهای کشور است. از نکات قابل توجه فیلم افعی، یکی اکران طولانی مدت آن که تا سال 1385 به طول انجامید و دیگری حضور ایلوش خوشابه، قهرمان پرورش اندام ایرانی، در مقام بازیگر بود.

یاران

  • محصول: 1372
  • کارگردان: ناصر مهدی‌پور

یاران، به کارگردانی ناصر مهدی‌پور یکی از آن فیلم‌های حادثه‌ای جنگی دهه هفتاد با حضور جمشید هاشم‌پور است. فیلمنامه فیلم را احمدرضا معتمدی با درونمایه‌ای سیاسی نوشته‌بود.

داستان فیلم درباره یک جوان تحصیل‌کرده و اتفاقا رزمی‌کار ایرانی است که در آستانه انقلاب به ایران می‌آید تا بر علیه رژیم پهلوی مبارزه کند. پدرزن او، که یک تیمسار است تلاش می‌کند برای اثبات وفاداری‌اش به رژیم، به شخصه داماد خرابکارش را دستگیر کند.

نیش

  • محصول: 1373
  • کارگردان: همایون اسعدیان

همایون اسعدیان با در کنار هم قرار دادن دو سوپر استار کاریزماتیک سینمای آن روزها، یعنی جمشید هاشم‌پور و ابوالفضل پورعرب، موفق به خلق یک اکشن ماجرایی چشم‌نواز شد. در فیلمنامه فیلم که رضا اسماعیلی آن را نوشته‌است، شباهت‌های غیر قابل انکاری با تاراج قابل ردیابی است.

داستان فیلم، درباره یک سروان نیروی انتظامی است که برای یافتن عاملین قتل دردناک همسر و فرزندش، مجبور می‌شود دست به دامن یک قاچاقچی قدیمی شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

سرعت

  • محصول: 1375
  • کارگردان: محمد حسین لطیفی

داستان این فیلم که یکی از بهترین فیلم های اکشن ایرانی است، درباره مسابقات اتومبیل‌رانی بود و به خودی خود فضای مناسب برای یک فیلم اکشن را به سازندگان می‌داد.

داستان فیلم درباره یک تیم اتومبیلرانی است که در آستانه مسابقه راننده خود را از دست می‌دهد. حالا این شرکت، مجبور است برای بازگشت به میادین از دوستی قدیمی که مدتی است اتومبیل‌رانی را کنار گذاشته‌ کمک بگیرد.

رنجر

  • محصول: 1378
  • کارگردان: احمد مرادپور

رنجر هم یکی از فیلم‌های حادثه‌ای بود که در جبهه جنگ ایران و عراق اتفاق ‌افتاد. مرتضی، یک اسیر ایرانی برای فرار از اردوگاه، سعی می‌کند با تمرین حرکات رزمی خود را آماده کند. هدف او، بردن لیستی از اسرای ایرانی به ایران است.

مرتضی برای نیل به این مقصود، کاری می‌کند که او را در سلول انفرادی محبوس کنند. وی در فرصتی مناسب، با از سر راه برداشتن نگهبان و به کمک یک کامیون از اردوگاه خارج می‌شود. این فیلم از بهترین فیلم های اکشن ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های پارسا پیروزفر

بهترین فیلم و سریال های زهرا امیرابراهیمی

نگار

  • محصول: 1395
  • کارگردان: رامبد جوان

نگار، از بهترین ساخته‌های سینمایی رامبد جوان است. فیلمنامه فیلم را احسان گودرزی نوشته‌است و نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، مانی حقیقی و علیرضا شجاع‌نوری، بازیگران اصلی این فیلم پرستاره هستند.

نگار یک ماجرای پیچیده جنایی درباره سرمایه‌دار خردی بوده که با ورشکست شدن خودکشی کرده‌است. دختر او، نگار، که به این روایت مشکوک است، تلاش می‌کند خودش از ماجرا سر دربیاورد. این هدف او را به دل حوادث خطرناکی می‌کشاند و از نگار فیلمی در ژانر جنایی- اکشن می‌سازد.

به وقت شام

  • محصول: 1396
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا

به وقت شام یک فیلم پرهزینه جنگی ماجرایی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا است. ماجرای اصلی فیلم، درباره یونس و علی، یک پدر و پسر خلبان است که مجبور می‌شوند پروازی را برای نیروهای داعش هدایت کنند.

دست گذاشتن روی داعش به عنوان یک گروه خطرناک در حال رشد در منطقه و نبردهای شجاعانه‌ای که در نیمه پایانی فیلم و در هواپیما اتفاق می‌افتد، به وقت شام را به یک اکشن مهیج تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2022

بهترین فیلم های اکشن جهان

روز صفر

  • محصول: 1399
  • کارگردان: سعید ملکان

موضوع این فیلم میهن‌پرستانه، کشمکش‌های قوی، قهرمانی جذاب و داستان باورپذیر بوده و از مهم‌ترین ویژگی‌های روز صفر است.

داستان فیلم، ماجرای واقعی دستگیری تروریست معروف، عبدالمالک ریگی، به وسیله نیروهای امنیتی ایرانی را به تصویر می‌کشد. زاویه دید فیلم، نزدیک به قهرمان آن، یعنی رضا (امیر جدیدی)، مامور ویژه اطلاعات بوده که رفتارهای متهورانه‌اش منشا هیجان حاکم بر فیلم است.

چشم شیطان

  • کارگردان: حسن هدایت
  • محصول : ۱۳۷۳

این فیلم بی هیچ حرف اضافه‌ای داستان پرکشش خود را پیش می‌برد و طراحی صحنه‌های تعقیب و گریز و تیراندازی در آن قابل قبول هستند.

در کل چشم شیطان فارغ از عدم ادامه تولید فیلم‌های تریلر یا هیجان‌انگیز در سینمای بدنه ایران، اثری به یاد ماندنی است که جای خالی اینگونه فیلم‌ها را در تولیدات سینمای  بیش از پیش برجسته می‌کند.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین فیلم های سینمایی ایرانی اکشن پرداختیم. بهترین فیلم های کمدی اکشن ایرانی نیز معرفی شدند. فیلم‌های اکشن معرفی شده در اینجا همگی از بهترین‌ها در تاریخ سینمای ایران هستند و شما می‌توانید از بین بهترین فیلم های کمدی اکشن ایرانی فیلمی مناسب را برای تماشا کردن انتخاب کرده و در کنار خانواده و دوستان از دیدن آن لذت ببرید.

سوالات متداول

بهترین فیلم های سینمایی ایرانی اکشن کدام‌ها هستند؟

این مطلب حاوی بهترین فیلم های اکشن ایرانی بود برای کسانی که عاشق این ژانر هستند. بهترین فیلم های اکشن ایرانی که در اینجا معرفی شدند همگی دارای داستانی جذاب و زیبا هستند که شما می‌توانید از میان آنها بهترین را برای تماشا کردن انتخاب کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم های اکشن ایرانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    واقعا فیلم سازی ما ب کجا داره می‌ره,اینا که همش مال 20,30سال پیشه
    چرا نباید تو ژانر اکشن و تخیلی و بسیاری دیگه فیلم تولید کنیم
    فقط داریم طنز و اجتماعی تولید میکنیم،الان که همونا هم روز بروز داره افت می‌کنه و همش پولکی شدن

    پاسخ

    یه رده بندی ایرانی هم دیدیم

    پاسخ

    فک کنم نیش رو یادمه واقعا بی نظیر بود
    چ بازیگری بود جمشید هاشم پور

    پاسخ