;
coinex

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ ؛ کدام بهتر است؟

در ادامه با مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ همراه ما باشید. با مقایسه گلکسی A12 ناچو با پوکو X3 پرو می‌توان به اطلاعات کاملی دست یافت.

در ادامه شاهد مقایسه POCO X3 Pro با Galaxy A12 Nacho و جدال دو کمپانی سامسونگ و پوکو هستیم. این دو کمپانی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعال هستند و هر دو تولیدات باکیفیتی دارند.

در سراسر جهان نیز این دو کمپاین طرفدارانی بسیار دارند و همیشه منتظر تولید و عرضه محصولات مختلف این دو کمپانی هستند. اگر شما هم از طرفداران این دو کمپانی هستید با مقایسه گلکسی A12 ناچو با پوکو X3 پرو همراه ما باشید.

با مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ می‌توان در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات آنها به اطلاعات کاملی دست یافت.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ

با مقایسه گلکسی A12 ناچو با پوکو X3 پرو همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار این کمپانی‌ها هستند.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد. گوشی پوکو ایکس 3 پرو در اندازه 9.4 در 76.8 در 165.3 میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد. چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم.

گوشی پوکو ایکس تری پرو در سه رنگ مشکی، آبی و برنز راهی بازار شده که در برخی از رنگ‌های آن بسته به زاویه تابش نور طیفی از رنگ‌ها در آن به نمایش در می‌آیند.

طبق روال همیشگی کلید‌های کنترل حجم صدا و پاور در لبه سمت راست دستگاه قرار گرفته و لبه سمت چپ از خشاب سیم‎‌کارت و کارت حافظه Micro SD میزبانی می‌کند. در لبه پایینی این دستگاه نیز اسپیکر صدا، درگاه USB-C، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را مشاهده خواهید کرد. مادون‌قرمز، میکروفون ثانویه نیز در لبه بالایی دیده می‌شوند.

گوشی A12 Nacho مانند اکثر محصولات موجود در بازار از بدنه‌ای یکپارچه برخوردار است و ۲۰۵ گرم نیز وزن دارد. ابعاد محصول سامسونگ به ۱۶۴ در ۷۵٫۸ در ۸٫۹ میلی‌متر می‌رسد.

در پنل پشتی، ماژول چهارگانه دوربین به همراه فلش LED قرار گرفته که متشکل می‌شوند از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص میزان عمق در تصویر.

لبه‌های صفحه‌نمایش از نوار حاشیه‌ی مشکی رنگی برخوردار شده‌اند که در زمان کار با دستگاه کمی خودنمایی می‌کند. در لبه‌ی سمت راست گوشی، دکمه‌ی پاور قرار گرفته که البته با حسگر تشخیص اثرانگشت ترکیب شده و کاربر با استفاده از آن می‌تواند اقدام به قفل‌گشایی یا آنلاک کردن گوشی A12 Nacho کند.

در لبه‌ی سمت چپ، کاربر می‌تواند به درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه دسترسی داشته باشد. روی لبه‌ی پایینی گوشی نیز جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری، درگاه USB-C، بلندگوها و میکروفون قرار دارند. روی لبه‌ی بالایی گوشی نیز میکروفون دوم قرار گرفته است.

در حالت کلی باید گفت که گوشی A12 Nacho می‌تواند نظر کاربرانی را که به دنبال خرید محصولی ارزان‌قیمت هستند، جلب کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ از نظر صفحه نمایش

پنل جلویی پوکو ایکس 3 پرو میزبان یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع IPS LCD است که وضوح تصویر 2400×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش پوکو ایکس تری پرو از نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که برای یک گوشی میان‌رده یک ویژگی جذاب به حساب می‌آید. البته نرخ نوسازی تصویر در شرایط مختلف به‌صورت خودکار تغییر می‌کند و روی ۳۰ هرتز، ۵۰ هرتز، ۶۰ هرتز، ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز قرار می‌گیرد.

حداکثر روشنایی برای صفحه‌نمایش گوشی پوکو ایکس تری پرو از طرف شیائومی 450 نیت اعلام شده که شرایط را برای کارکردن با این گوشی هوشمند در زیر تابش مستقیم نور را فراهم می‌آورد.

پوکو ایکس 3 پرو حالت‌های رنگی خودکار، اشباع شده و استاندارد را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و به صورت پیش‌فرض در حالت خودکار تنظیم شده است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بین دو حالت Auto و Saturated تفاوت چندانی وجود ندارد اما در حالت Standard رنگ‌ها با دقت بیشتر و دما متعادل به نمایش در می‌آیند.

چون سامسونگ تصمیم داشته یک گوشی ارزان قیمت را به بازار عرضه کند، خبری از صفحه‌نمایش OLED در گوشی A12 Nacho نیست و از صفحه‌نمایش IPS LCD استفاده شده است.

روی محصول مدنظر از صفحه‌نمایشی ۶/۵ اینچی استفاده شده برای انجام بازی و تماشای ویدیو بسیار مناسب است. گوشی A12 Nacho تراکم پیکسلی قابل توجهی ندارد و تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ باعث شده گوشی سامسونگ نتواند جزئیات بسیار زیادی از محتویات را به نمایش بگذارد.

با این وجود، تراشه‌ی سامسونگ a12 ناچو ارتقا پیدا کرده است و می‌تواند داده‌های گرافیکی را با سرعت بیشتری رندر ‌کند که موجب بازخورد بهتر نمایشگر می‌شود. این صفحه نمایش با نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز، قابلیت پخش ویدئوهایی با رزولوشن 1080 را دارد.

به گفته سامسونگ صفحه‌نمایش گوشی A12 Nacho قادر به تولید روشنایی به حد ۴۰۰ نیت است. میزان روشنایی صفحه‌نمایش در حد نسبتا قابل قبولی قرار دارد اما نبود حسگر تشخیص نور محیط از نقاط ضعف این گوشی است.

در گوشی A12 Nacho برای تطبیق میزان روشنایی صفحه‌نمایش از دوربین سلفی کمک گرفته می‌شود و برخلاف دیگر گوشی‌های سامسونگ، صفحه نمایش گوشی گلکسی A12 Nacho از حالت‌های رنگی برخوردار نیست و نمی‌توان تنظیمات رنگی آن را تغییر داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

مقایسه POCO X3 Pro با Galaxy A12 Nacho از نظر دوربین

پوکو x3 پرو دارای ماژول دوربین چهارگانه است که در پنل عقب خودنمایی می‌کند. در مشخصات دوربین poco x3 pro لنز اصلی 48 مگاپیکسلی واید بوده و خبری از لنز 108مگاپیکسلی نیست.

لنز اولتراواید آن 8 مگاپیکسلی بوده و دوربین ماکرو و لنز عمق هم 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم رضایت‌خاطر کاربران عاشق سلفی را جلب خواهد کرد.

در عکس‌های سلفی دوربین شیائومی پوکو x3 پرو پردازش‌های نرم‌افزاری انجام می‌شود و در نتیجه پوست صورت شفاف به نمایش در می‌آید.

در پنل پشتی گوشی گلکسی A12 Nacho نیز از چهار دوربین استفاده شده که متشکل می‌شوند از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر GM2 سامسونگ، دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید یا فوق عریض که می‌تواند تصاویری با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه را ثبت کند و دو دوربین دیگر با حسگر ۲ مگاپیکسلی که برای تشخیص عمق در تصویر و ثبت تصاویر ماکرو استفاده می‌شوند.

در مورد حسگر اصلی موجود در ماژول چهارگانه باید گفت که از تکنولوژی Quad Bayer استفاده می‌کند. این تکنولوژی باعث می‌شود که تصویر ثبت شده با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل به کمک ادغام شدن ۴ پیکسل مجاور با یکدیگر به رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل کاهش یابد.

برای دوربین سلفی نیز حسگری ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته که از دیافراگم f/2.2 برخوردار است. سامسونگ برای گلکسی A12 Nacho نیز از همان اپلیکیشنی استفاده کرده که روی سایر گوشی‌های این شرکت دیده بودیم.

مقایسه گلکسی A12 ناچو با پوکو X3 پرو از نظر باتری

انرژی موردنیاز گوشی پوکو X3 پرو توسط یک باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. شرکت شیائومی ادعا می‌کند که ظرفیت باتری به کار گرفته شده در گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو می‌تواند تا 11 ساعت برای اجرا بازی، 18 ساعت برای پخش فیلم و 153 برای ساعت پخش موسیقی شارژدهی داشته باشد.

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو از شارژ سریع با توان 33 وات پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه به میزان شارژ ۵۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کند. برای شارژ کامل باتری هم تنها به 68 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ

گوشی a12 ناچو توسط یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که سامسونگ تنها یک فست شارژ 15 واتی را برای این نسخه در نظر گرفته است و البته با در نظر گرفتن قیمت a12 nacho ، بیش از این هم نمی‌توان از آن انتظار داشت.

به طور کلی برای شارژ صفر تا صد درصد a12 ناچو زمانی حدود 3 ساعت لازم است، ولی نیازی نیست نگران این موضوع باشید، چرا که طول عمر باتری a12 nacho بسیار زیاد است. این طول عمر طولانی باز هم به ارتقاء تراشه بر می‌گردد. در واقع لیتوگرافی 8 نانومتری که در مورد آن بحث کردیم، موجب مصرف بهینه باتری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 [تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی]

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ از نظر نرم افزاری

در مشخصات پوکو ایکس تری پرو رابط کاربری MIUI 12 همراه با سیستم عامل اندروید 11 اجرا می‌شود که محیط نرم افزاری روان و جذابی را برای کاربران به وجود می‌آورد.

شرکت سامسونگ گوشی جدید A12 Nacho را با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 به بازار عرضه کرده است. البته کاربران می‌توانند آن را به اندروید ۱۱ و رابط کاربری جدیدتری نیز ارتقا دهند. از طریق رابط کاربری One UI 3.1 کاربر تجربه‌ی بهتری در رابطه با کار کردن با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ خواهد داشت.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ از نظر سخت افزاری

پوکو x3 پرو دارای اسنپدراگون 860 یکی از بهترین تراشه‌ها است که براساس معماری 7 نانومتری تولید شده و تا اندازه‌ای مصرف بهینه‌تر شده و قدرت بسیار عالی را هم از خود به نمایش خواهد گذاشت.

از نظر حافظه و رم هم می‌توان گفت که گوشی پوکو ایکس تری پرو در دو نسخه  128/6 و 256/8 گیگابایت عرضه شده است. مشخصات گوشی پوکو ایکس تری پرو از نظر تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی به پردازنده‌ی مرکزی Adreno 619 بر می‌گردد که در کنار پردازنده قدرتمند آن کار پردازش را به خوبی انجام خواهد داد.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ

سامسونگ برای گوشی A12 Nacho به سراغ تراشه‌های خود رفته است. گوشی سامسونگ از اگزینوس ۸۵۰ استفاده می‌کند که در مقایسه با هلیو پی ۳۵ قادر به ارائه‌ی توان پردازشی بالاتری خواهد بود.

اگزینوس ۸۵۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۸ نانومتری تولید شده و پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند. در نگاهی دقیق‌تر پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای این تراشه به دو خوشه تقسیم می‌شود که کاملا شبیه به یکدیگر هستند.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ

هردو خوشه شامل ۴ هسته‌ی کرتکس A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می‌شوند و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها نیز به این صورت است که در کارهای سبک از خوشه‌ی اول استفاده شده و زمانی که کاربر نیاز به توان پردازشی بالاتری داشت، دستگاه از تمامی ظرفیت پردازنده استفاده می‌کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ از نظر کیفیت صدا

اسپیکر استریو از دیگر ویژگی‌های جذاب گوشی پوکو X3 پرو به‌ حساب می‌آید. اسپیکر اصلی در لبه پایینی قرارر گرفته و اسپیکر دوم که همان اسپیکر مکالمات است در شکافی بین لبه بالایی و نمایشگر قرار دارد.

گوشی Poco X3 Pro حجم صدا مناسبی داشته و از نظر کیفیت و شفافیت در سطح مطلوبی قرار دارد؛ اما بیس کمی در آن به گوش می‌رسد که توان رسیدن به‌پای پرچمداران موجود در بازار را ندارد.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ

سامسونگ برای گوشی گلکسی A12 Nacho تنها از یک بلندگو استفاده کرده که البته باید گفت در مقایسه با محصولات گران‌تر از توانمندی خاصی برخوردار نیست.

درواقع می‌توان بلندگو را یکی از نقاط معمولی یا حتی ضعیف گوشی سامسونگ دانست. شاید گوشی قادر به تولید صدایی با کیفیت مناسب در شرایط معمولی باشد؛ اما در زمان افزایش حجم صدای خروجی قطعا از کیفیت صدای آن کاسته می‌شود.

در این مطلب به بررسی و مقایسه POCO X3 Pro با Galaxy A12 Nacho پرداختیم. با مقایسه گلکسی A12 ناچو با پوکو X3 پرو می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی که هر دو از کمپانی‌های متفاوتی هستند، اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید و نسبت به خرید اقدام کنید.

سوالات متداول

گوشی گلکسی A12 ناچو بهتر است یا پوکو X3 پرو؟

پوکو ایکس ۳ پرو تاحدودی در مقابل گرد و خاک و آب مقاوم است، باتری و قدرت تراشه بکار رفته در آن نیز مناسب است. ارزش خرید گوشی پوکو x3 پرو بالاست و مدلی مناسب است. در مقابل قیمت مناسب a12 ناچو آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب کرده است. سامسونگ a12 nacho از یک باتری بزرگ و قابل اتکا برخوردارست و طول عمر بسیار بالایی دارد و در این رنج قیمت a12 ناچو دوربین بسیار قابل توجهی دارد. همچنین تراشه‌ی پردازنده‌ی این مدل تکنولوژی ساخت ظریفی دارد و می‌تواند از پس عملکردهای روزانه به خوبی برآید.

خرید گلکسی A12 ناچو به صرفه‌تر است یا پوکو X3 پرو؟

شیائومی Poco X3 Pro با داشتن قابلیت‌هایی همچون اسپیکر استریو، موتور ویبره haptic و بهره‌گیری از پردازنده اسنپ‌دراگون 860 و نمایشگرLCD IPS با پشتیانی از HDR10 و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز که یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار به‌حساب می‌آید، بی‌شک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در این رنج قیمت باشد. در مقابل گوشی a12 nacho نیز قابلیت‌های بسیار بالایی دارد و یک رقیب سرسخت محسوب می‌شود. این گوشی تا 3 سال از بروزرسانی‌های نرم افزاری بهره‌مند می‌شود. در عمل این مدل مناسب افرادی است که تمایلی به تعویض هرساله‌ی گوشی ندارند. ناچو علاوه بر بروز بودن از قیمت مناسبی هم برخوردار است و کیفیت دوربین آن مناسب است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A12 ناچو سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    این چه مقایسه ای بود آخه حتما فردا میبینیم x3 رو با گوشی دکمه ای مقایسه میکنید

    پاسخ

    تو نظر نده اصلا حالت خوش نیست این گوشی مقایسه شده با a52پوزشو زد بعد میگی ناچو‌بهتره امثال تو باید نوکیا ساده بگیرن دستشون

    پاسخ

    پوکو همینجوری تعریفشو دیدم خریدم .ناراضی هستم .گوشی از اول ایراد داره ..چرا گوشی اکبند باید مشکل نرم افزاری داشته باشه .اونم اینه که موقع ضبط ویدیو صدای بلندگو و بلند ..قشنگ نویز و خش افتضاح داره .
    بردم هر جا میگن تو صدتا یکی میشه .چرا باید باشه اصلا ..
    یا هنگ میکنه همش ..
    دوستمم شیامی داره اونم ناراضی هست .تنها عکسش خوبه و بس

    پاسخ

    نمی‌توان گفت که کدام بهتر است ولی د همه موارد پوکو برتر نیست و a12 ناچو هم مزیت هایی دارد که پوکو ندارد a12 از نظر طول عمر باطری و دوربین و پنل پشتی که کیفیت بسیار خوبی دارد قیمت آن هم از پوکو خیلی به صرفه هست و تراشه اگزینوس ۸۵۰ آن هم بد نیست به نظر من با اختلاف کم a12 برنده هست

    پاسخ

    ایکس تری پوز ای ۵۲ رو زد.این مقایسه خیلی چرت بود

    پاسخ

    بی شک گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ از هر لحاظ از سامسونگ a12 برتر است ، پوکو ایکس ۳ از نظر سی پی یو به لطف استفاده از اسنپدراگون ۸۶۰ حتی از سامسونگ گلکسی a52s و a72 و a73 هم برتر است و البته این دو گوشی در یک رنج قیمتی به حساب نمی آیند و پوکو ایکس ۳ گرانتر است .

    پاسخ

    خدایی این سوال کردن داره؟
    معلومه X3 pro

    پاسخ