;
coinex

ایران به گسترش فناوری در ونزوئلا کمک می‌کند

بنابر توافقی که میان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با همتای ونزوئلایی او صورت گرفته است،‌ ایران به گسترش فناوری در ونزوئلا کمک می‌کند.

طی دیداری که میان عیسی زارع‌ پور، وزیر ارتباطات ایران و همتای ونزوئلایی او انجام شد، توافق شد تا با تشکیل کارگروهی و بررسی زمینه‌های کاری مشترک، در آینده نزدیک توافقنامه همکاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات منعقد شود.

در این دیدار که بیش از یکساعت به طول انجامید، هر دو طرف ضمن شرح ظرفیت‌های مختلف حوزه کاری خود، به دستیابی به توافقی برای گسترش روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: نظر عیسی زارع پور درباره طرح صیانت چیست؟

ایران به گسترش فناوری در ونزوئلا کمک می کند

زارع پور در این گفتگو با اشاره به روابط گسترده دو کشور ایران و ونزوئلا در 2 دهه اخیر گفت:

همان‌طور که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر اخیر هیئت عالی‌رتبه ونزوئلا به کشورمان تأکید کردند، کشورمان به دنبال گسترش روابط با کشور ونزوئلا است و خرسندم که با امضای قرارداد راهبردی ۲۰ ساله مسیر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور تسریع شده است.

وزیر ارتباطات ضمن تشریح حوزه‌های فعالیت مشترک وزارت ارتباطات ایران و ونزوئلا، تاکید کرد که هر یک از این حوزه‌ها به خصوص حوزه‌های توسعه زیرساخت، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی می‌توانند به طور جداگانه به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک و دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بدل شوند.

ایران به گسترش فناوری در ونزوئلا کمک می کند

عیسی زارع پور ضمن تاکید بر اینکه گسترش روابط ارتباطی و اطلاعاتی می‌تواند روابط میان ملت‌های ایران و ونزوئلا را گسترش دهد گفت که برای برقراری چنین رابطه‌ای می‌توان کارگروه مشترکی، متشکل از معاونان تشکیل داد و زمینه‌های کاری مشترک را بررسی کرد. آلفرد نازارس، معاون رئیس جمهور و البته وزیر ارتباطات ونزوئلا نیز با تاکید بر اینکه برای ونزوئلا،‌ توسعه روابط کاری با جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارد گفت:

برای ما جای شگفتی دارد که جمهوری اسلامی ایران باوجودآنکه در طول 40 سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته توانسته به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار مطلوبی به‌ویژه در حوزه علم و فناوری دست پیدا کند.

وی افزود:

باعث افتخار است که بتوانیم در زمینه‌های مشترک همکاری داشته باشیم و در حوزه‌های توسعه‌ای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد گسترش روابط دوجانبه باشیم. ازاین‌رو بسیار علاقه‌مندیم تا از تجربیات شما در این حوزه استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات ونزوئلا همچنین در ادامه صحبت‌های خود گفت که هر دو کشور باید محصول داشته باشند و این محصول می‌تواند یک طرح ارتباطی در حوزه‌های مختلف باشد. بر این اساس حوزه‌هایی همچون حکمرانی دیجیتال، رگولاتوری، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ایجاد و راه‌اندازی پلتفرم‌های بومی و مشترک و همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه فناوری اطلاعات در پارک‌های فناوری اطلاعات در هر دو کشور می‌تواند به سرفصل‌های همکاری‌های دوجانبه دو کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه ایران به گسترش فناوری در ونزوئلا کمک می کند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر