;
coinex

اولین متاورس ایرانی با نام KishVR راه اندازی شد

امروزه کمتر کسی با اصطلاحاتی چون متاورس، ارز دیجیتال و بلاکچین ناآشنا است. خصوصا که حالا اولین متاورس ایرانی با نام KishVR راه اندازی شده است.

این روزها همه ما تقریبا چند باری با اصطلاحاتی مانند ارز دیجیتال،‌ بلاکچین و متاورس روبرو شده‌ایم. متاورس جهانی است که در فضای مجازی ایجاد شده و در آن امکان تعاملات مجازی در سطحی بسیار گسترده فراهم شده است.

در دنیای متاورس شما برای هر نوع فعالیتی نیاز به آواتار و پول مجازی یا همان ارز دیجیتال دارید. اگرچه در گذشته ساخت چنین دنیایی بسیار دور از انتظار به نظر می‌رسید، اما متاورس حالا یک واقعیت ملموس است و به انسان اجازه می‌دهد تا زندگی در دنیای متفاوتی را تجربه کند. اخیرا اولین متاورس ایرانی راه اندازی شده است. اما متاورس KishVR چیست؟

بیشتر بخوانید: خرید زمین در متاورس چگونه است؟

اولین متاورس ایرانی با نام KishVR راه اندازی شد

اولین متاورس ایرانی

با وجود اینکه مختصری به چیستی متاورس پرداختیم، شاید بد نباشد پیش از پاسخ به این سوال که «متاورس KishVR چیست؟»، بار دیگر اندکی به مفهوم متاورس و تفسیر مالکان پروژه KishVR از متاورس بپردازیم.

از نظر مدیران این پروژه،‌ متاورس در حال حاضر جوانه کوچکی است که تازه از خاک سر برآورده است و در نتیجه جای رشد بسیاری دارد. به طور کلی باید گفت متاورش شما را از فضای دو بعدی مجازی به فضای سه بعدی می‌برد.

در فضای متاورس شما می‌توانید آواتاری سه بعدی برای خود بسازید و با استفاده از آن در جهان متاورس فعالیت داشته باشید، با دیگران ملاقات کنید، بازی‌های ویدیویی انجام دهید، به کنسرت و نمایشگاه بروید و یا معاملات مالی را تنظیم کنید.

از معروف‌ترین پلتفرم‌های خارجی متاورس باید به Shiba Inu، Axie Infinity، The Sandbox و… اشاره نمود. اما اخیرا اولین متاورس ایرانی با نام متاورس KishVR رسما راه‌اندازی شده است.

گرچه امروزه متاورس‌های خارجی با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند و نقل و انتقال پول در آن‌ها نیز بیشتر است، اما این متاورس‌ها مشکلاتی مانند عدم پشتیبانی از زبان فارسی و محدودیت فعالیت کاربران ایرانی به علت تحریم‌ها را دارند که کار را برای کاربر ایرانی کمی دشوار می‌کند.

با توجه به این شرایط و نارضایتی کاربران ایرانی از محدودیت‌ها، شاید استفاده از یک متاورس ایرانی ایده مناسبی باشد. بنیانگذاران متاورس KishVR جمعی از نخبگان ایرانی و قطری هستند که این پروژه را با الهام از جزیره کیش ابداع کرده، آن را متعلق به کاربران ایرانی دانشته‌اند.

در نتیجه کاربران ایرانی می‌توانند قوانین متاورس KishVR را تعریف کنند. اولین متاورس ایرانی ساختاری مانند جزیره دارد و از سه لایه شکل گرفته است که عبارتند از:

  1. لایه اول یا نوار ساحلی برای تاسیس کلوپ‌های تفریحی
  2. لایه میانی برای ساختمان‌های تجاری
  3. لایه مرکزی برای ساختمان‌های استراتژیک مانند فرودگاه

بنیانگذاران نخستین متاورس ایرانی هدف اصلی خود را معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی به دنیا و حمایت از کسب و کارهای ایرانی عنوان کرده‌اند. در این بستر کاربران ایرانی می‌توانند در فضایی ایمن به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بپردازند و در رویدادهای فرهنگی، ورزشی و هنری مختلفی شرکت کنند و فروشگاه‌های سه بعدی جذابی تاسیس کنند.

گرچه اطلاعات زیادی درباره اسپانسر اصلی پروژه فاش نشده است،‌ اما برخی از بنیانگذاران KishVR در گفتگویی از فیصل عبدالله،‌یک میلیونر ایرانی قطری به عنوان موسس پروژه نام برده‌اند که گویا تمایلی به انتشار اطلاعات شخصی خود ندارد.

اولین متاورس ایرانی

آنطور که گفته شده، فیصل عبدالله اعتقاد دارد فضای متاورس یک فضای غیرمتمرکز است به این معنی که اعتماد بر اساس ارزش واقعی پروژه ایجاد می‌شود و اشخاص در آن تاثیر مثبت یا منفی ندارند. از فیصل عبدالله فقط یک آواتار متاورسی در فضای مجازی منتشر شده که در تصویر فوق آن را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص متاورس KishVR چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    من توی اینترنت می گشتم یک سری ایرانی پیدا کردم زیر پوستی دارن کار میکنند. ازشون سراغ گرفتم بیشتر توی پول در آوردن هستند و سفارش میگیرند. ظاهرا پول خوبی هم برای یک پروژه گرفته اند.آدرسشون
    vlands.ir

    پاسخ

    واقعا متن ترجمه شده دیسنترالند رو به عنوان nft برای فروش گذاشتید؟
    بابا شما دیگه کی هستید خخخخخخخخخخ
    ایول دمتون گرم مغزتون خوب کار میکنه از این ملت چجوری پول بکشید بیرون

    پاسخ

    خواهشا یه تپه سالم باقی بذارید😅 ، دیسنترال و وب۳ میدونید چیه که رفتید متاورس؟ اصلا بر چه بستر و بلاکچینیه؟

    پاسخ

    پروژه های قوی زیادی هستند که هنوز اول راه خودشونن امیدوارم ایرانی ها هم بتونن روزی پیشرفت چشمگیری داشته باشند

    پاسخ

    چگونه وارد این متاورس ایرانی شویم

    پاسخ

    سلام می‌تونید با پشتیبانان پروژه در واتساپ فارسی مذاکره کنید.
    00447398162252

    پاسخ