;
coinex

یادگیری تحلیل فاندامنتال در سریع‌ترین زمان ممکن

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار جذاب و درآمدزای ارزهای دیجیتال را دارید، یادگیری تحلیل فاندامنتال از نان شب نیز برایتان واجب‌تر است! تحلیل فاندامنتال یا همان تحلیل بنیادی یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیل در بازار کریپتوکارنسی محسوب می‌شود.

منظور از Fundamental Analysis بررسی دقیق و مو‌شکافانه اطلاعات موجود درباره یک دارایی یا کوین خاص است. هدف نهایی از این تحلیل، تصمیم‌گیری صحیح در بازارهای مالی و انتخاب‌های درست در مواقع مختلف است. در این مقاله ابتدا مفهوم تحلیل بنیادی را بررسی می‌کنیم؛ سپس راه‌کارهایی کاربردی و جذاب برای آموزش تحلیل فاندامنتال را مرور خواهیم کرد. مطالعه این مطلب فقط ۵ دقیقه از زمان شما می‌گیرد؛ اما مطمئن باشید که دیدتان را نسبت به ورود و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تغییر می‌دهد.

تحلیل فاندامنتال چیست؟ بررسی سیر تا پیاز ارزهای دیجیتال

تحلیل فاندامنتال یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیل و بررسی ارزهای دیجیتال است. تریدرهای حرفه‌ای از این شیوه در تصمیم‌گیری‌های آتی و انجام معاملات خود استفاده فراوانی می‌کنند. در تحلیل بنیادی معامله‌گر با بررسی دقیق و مو‌به‌موی عوامل مؤثر بر ارزش هر کوین برای آینده آن تصمیم می‌گیرد. به‌بیان‌ساده‌تر، Fundamental Analysis دانش ارزیابی کامل متغیرهای مالی و اقتصادی و حتی موارد دیگری همچون اخبار در مورد یک دارایی خاص است.

یادگیری تحلیل فاندامنتال برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال لازم و ضروری است؛ به همین خاطر مجموعه‌های معتبری مانند داجکس آموزش گام به گام تحلیل بنیادی را در برنامه‌های اصلی خود قرار داده‌اند. در تحلیل فاندامنتال، عواملی مانند مارکت کپ، تاریخچه کوین‌ها، حجم معاملات، تیم پروژه و چندین متغیر مهم دیگر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

یادگیری تحلیل فاندامنتال در سریع‌ترین زمان ممکن

تحلیل فاندامنتال را از کجا شروع کنیم؟ آشنایی با منابع اطلاعاتی تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال

در تحلیل بنیادی باید از سیر تا پیاز عوامل مؤثر بر شرایط کلی بازار، فاکتورهای مؤثر بر شبکه رمز ارزها و همچنین عواملی که بر خود آن ارز دیجیتال خاص و رقبایش تأثیر دارند را بررسی کرد. اکنون سؤال اصلی اینجاست که تحلیل خود را چگونه و با مطالعه کدام منابع اطلاعاتی آغاز کنیم؟ به‌طور‌کلی، برای انجام یک نمونه تحلیل بنیادی می‌توان از منابع زیر استفاده کرد:

بررسی وبسایت‌های رسمی هر پروژه؛ اولین قدم پس از یادگیری تحلیل فاندامنتال

تقریباً همه ارزهای دیجیتال معتبر و پروژه‌ها وبسایت رسمی دارند. برای شروع می‌توانید صفر تا صد این سایت‌ها را به‌طورکامل بررسی کنید. از طریق این روش حتی می‌توان تا حدودی به مارکت کپ هر کوین نیز پی برد. در پاسخ به این سؤال که «مارکت کپ چیست» باید بگوییم که این عبارت به‌معنای ارزش کلی یک بازار بوده و یکی از اولین مواردی است که باید بررسی شود.

در سایت هر پروژه همچنین می‌توان مواردی مانند مسیر توسعه و Whitepaper آن را مشاهده و بررسی کرد. با تحلیل سایت هر رمز ارز اطلاعات جامع و مفیدی برای سرمایه‌گذاری در آن کوین کسب خواهید کرد.

وایت پیپر؛ مقاله‌ای که هر معامله‌گر موظف به خواندن است!

وایت پیپر (Whitepaper) یک خلاصه گزارش رسمی است که در آن درباره مسیر و اهداف پروژه و همچنین موارد استفاده از آن اطلاعات جامعی ارائه می‌شود. این گزارش یکی از بهترین منابع برای شناخت کامل پروژه‌های مختلف است. معمولاً وایت پیپرها اطلاعات زیر را در بر دارند:

  •         مسیر و اهداف پروژه در گذشته و آینده
  •          چشم‌انداز و روش لیدرهای هر پروژه برای کسب موفقیت در آینده
  •          اقدامات و تمهیدات هر پروژه
  •         موارد استفاده از توکن

البته نباید داشتن Whitepaper را نشانه اعتبار یک پروژه دانست؛ چرا که ممکن است کلاه‌برداران نیز وایت پیپر داشته باشند؛ بنابراین به یاد داشته باشید که این خلاصه گزارش فقط یکی از مواردی است که باید بررسی کرد.

شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی؛‌ آپدیت‌های هر پروژه را از این طریق بررسی کنید

یکی از بهترین منابع برای انجام تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال، بررسی شبکه‌های اجتماعی مربوط به بازار کریپتو و هر ارز خاص است. حتی برخی از رمز ارزهای معتبر و معروف در شبکه‌هایی مانند تلگرام، Slack یا Discord کانال‌های رسمی مخصوص خود را دارند. معمولاً پروژه‌های مختلف اخبار، آپدیت‌ها و امکانات جدید خود را در این شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. کانال‌های ارتباطی منبع معتبری برای کسب اطلاعات پیرامون کوین‌های مختلف است.

با بررسی دقیق اخبار، مقاله‌ها و نشریه‌های مختلف اطلاعات خود را به‌روز کنید

امروزه خبرگزاری‌ها و نشریه‌های معتبر بسیاری وجود دارند که اطلاعات تخصصی و مفیدی درباره بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال منتشر می‌کنند. البته نکته مهمی که باید رعایت کرد این است که همواره اعتبار اخباری که می‌شنوید را بررسی کنید. پس از تأیید صحت هر خبر می‌توانید بر اساس آن‌ها تصمیم بگیرید. امروزه اخبار یکی از مهم‌ترین منابعی است که تریدرها از آن برای یادگیری تحلیل فاندامنتال و انجام آن استفاده می‌کنند.

یادگیری تحلیل فاندامنتال در سریع‌ترین زمان ممکن

آشنایی با مراحل تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال

یکی از اقدامات مهم در یادگیری تحلیل فاندامنتال، آموزش مراحل انجام آن است. برای تحلیل بنیادی مراحل مدون و مشخصی وجود ندارد و تریدرها با توجه به اهداف و تجربیات خود شاخص‌های مختلفی را بررسی می‌کنند. اما به‌طور‌کلی می‌توان مراحل زیر را برای انجام تحلیل بنیادی انجام داد:

  •          بررسی ارزش کلی بازار (مارکت کپ)
  •          بررسی موجودی هر کوین و توجه به قانون عرضه و تقاضا
  •         بررسی حجم معاملات
  •          تحقیق درباره کاربردهای هر کوین
  •          تحلیل مؤسسان و توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال
  •          نقشه راه و موانع پیش‌رو
  •          تحلیل کامل رقبا

هر کدام از این موارد دریای بزرگی هستند که باید مراحل انجام آن‌ها را به‌طور اصولی آموزش ببینید تا در آینده ضرر نکنید. آموزش تحلیل بنیادی در کنار تحلیل تکنیکال از اولین گام‌هایی است که هر فرد برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی باید بردارد؛ بنابراین اگر شما نیز تازه‌کار هستید، حتماً در یکی از دوره‌های آموزش ارز دیجیتال معتبر شرکت کنید.

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی با شرکت در دوره‌های آموزشی معتبر داجکس

در این مقاله اهمیت و روش‌های یادگیری تحلیل فاندامنتال را بررسی کردیم. ورود به دنیای پر‌درآمد کریپتوکارنسی و سرمایه‌گذاری در آن شاید در نگاه اول ساده به‌نظر برسد؛ اما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. افراد بسیاری به‌دلیل نداشتن دانش کافی، سرمایه و ثروت خود را از دست داده‌اند. انتخاب بهترین توکن باید پس از تحلیل بنیادی و تکنیکال انجام شود. پیشنهاد ما برای آموزش اصولی انواع تحلیل رمز ارزها شرکت در دوره‌های معتبر آموزشی داجکس است.

تیم حرفه‌ای داجکس با سال‌ها تجربه، کاربران را برای حضور موفق در بازار کریپتو آماده می‌کند. دوره‌های داجکس در سطوح متنوع مقدماتی،‌ پیشرفته و حتی خصوصی در دسترس شما خواهند بود. کافی است با توجه به اهداف و سطح خود در یکی از این دوره‌ها ثبت‌نام کنید تا پس از مدت کوتاهی قادر به معامله ارز دیجیتال و کسب سود باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ آموزش‌ها و مشورت با متخصصان داجکس همین حالا وارد وبسایت رسمی این مجموعه معتبر به آدرس fa.dogex.ae شوید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر