;
coinex

شکایت 915 میلیون دلاری از اپل به‌خاطر دستکاری عمدی عملکرد باتری آیفون‌ها

شرکت اپل یک بار دیگر به دستکاری و کاهش سرعت عملکرد باتری آیفون‌ها متهم شد. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات دستکاری عملکرد باتری آیفون آشنا شویم.

یک فعال حقوق مصرف‌کنندگان به دلیل عدم اطلاع‌رسانی اپل به کاربرانش در مورد کاهش عملکرد گوشی‌های قدیمی، شکایتی 915 میلیون دلاری را علیه این شرکت مطرح کرده است. دلیل کاهش عملکرد آیفون، به‌روزرسانی نرم‌افزاری در سال‌های گذشته بود. این به‌روزرسانی به صورت عمدی انجام شد تا عملکرد باتری دستگاه کاهش یابد.

دستکاری عملکرد باتری آیفون

در سال 2017، شرکت اپل تصمیم گرفت عملکرد گوشی‌های قدیمی خود را از طریق یک به‌روزرسانی کاهش دهد. از طرفی این شرکت، دلیل کاهش عملکرد را، جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی تلفن همراه بیان کرد. شرکت اپل به دنبال ارائه این به‌روزرسانی، امکان غیر فعال‌سازی این قابلیت را در دسترس کاربرانش قرار نداد و همچنین هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی صحیحی هم درباره این به‌روزرسانی صورت نگرفت.

دستکاری عملکرد باتری آیفون

یک فعال حقوق مصرف‌کنندگان به نام «جاستین گاتمن» علیه این شرکت فناوری شکایت کرده و این شرکت را ملزم به پرداخت مبلغ 915 میلیون دلار نموده است. اگر او بتواند در این اتهام پیروز شود، مبلغ نهایی در بین 25 میلیون نفر که گوشی‌های قدیمی اپل را خریده‌اند، تقسیم خواهد شد.

طبق ادعای گاتمن، هدف شرکت اپل از عدم اطلاع رسانی صحیح، مخفی کردن عملکرد ضعیف باتری گوشی‌های قدیمی خود است. او این چنین توضیح می‌دهد:

«اپل به جای انجام کارهای شرافتمندانه و قانونی برای مشتریان خود و ارائه خدمات تعویض، تعمیر و یا جبران خسارت رایگان، با پنهان کردن به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که دستگاه‌های آن‌ها را تا 58 درصد کند می‌کند، آنها را گمراه کرده است. من این پرونده را ثبت کرده‌ام تا میلیون‌ها کاربر آیفون در سرتاسر بریتانیا، خسارت خود را به دلیل اقدامات اپل دریافت کنند. اگر این شکایت موفقیت آمیز باشد، امیدواریم تا شرکت‌های برتر، مدل‌های تجاری خود را مجددا ارزیابی کنند و از انجام این اقدامات خودداری کنند.»

گوشی‌هایی که این به‌روزرسانی را تجربه‌ کرده‌اند، سری آیفون 6، آیفون 7 و 7 پلاس، 8 و 8 پلاس، SE و آیفون X است.

شرکت اپل در گذشته هم مورد اتهام قرار گرفته بود. برای مثال، در ایتالیا شرکت اپل ملزم به پرداخت 10 میلیون یورو جریمه شد. همچنین، طی یک شکایت در ایالات متحده، این شرکت ملزم به پرداخت 25 دلار برای هر گوشی آیفون شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد دستکاری عملکرد باتری آیفون چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر