;
coinex

مطالعه جدید: مصرف انرژی بیت کوین کمتر از سایر سیستم‌های پرداخت است

نتیجه برررسی‌های جدید در شبکه پژوهش‌های علوم اجتماعی (SSRN) نشان می‌دهد که مصرف انرژی بیت کوین نسبت به سایر شبکه‌های پرداختی، بسیار کمتر است.

به عقیده Michel Khazzaka، نویسنده مقاله SSRN، منتقدان توانایی مقایسه میزان مصرف انرژی بیت کوین با سایر شبکه‌های پرداخت الکترونیکی را ندارند؛ شبکه‌های پرداخت الکترونیکی که به منظور جابه‌جایی پول بین حساب‌های بانکی استفاده می‌شوند.

مقایسه مصرف انرژی بیت کوین با سایر شبکه‌های پرداختی

میشل خزاکا معتقد است که مصرف انرژی بیت کوین 56 برابر کمتر از سیستم‌های پرداخت کلاسیک است. طبق بررسی‌های انجام شده از طریق اثبات انجام کار (Proof of Work)، بیت کوین بین 1 تا 5 برابر مصرف انرژی پایین‌تر نسبت به سیستم‌های پرداخت دیگر دارد.

مطالعه جدید: مصرف انرژی بیت کوین کمتر از سایر سیستم‌های پرداخت است

خزاکا در ادامه اظهارات خود به این نکته اشاره کرد که انجام یک تراکنش واحد در شبکه لایتنینگ بیت کوین مصرف انرژی این رمزارز را در مقایسه با سیستم‌های پرداخت کلاسیک تا 194 میلیون برابر کارآمدتر نشان‌ می‌دهد. این نسبت در مقایسه با تراکنش‌های فوری کنونی، تا یک میلیون برابر نیز خواهد رسید.

طبق گزارش Neowin، کل مصرف انرژی سیستم پرداخت کلاسیک 4981 تراوات‌ساعت در سال است. این الگوی مصرفی از 3.14 تریلیون تراکنش در سال پشتیبانی می‌کند. مصرف انرژی سیستم کلاسیک در هر تراکنش 1.58 کیلووات‌ ساعت است. بزرگترین رمزارز بازار بدون استفاده از شبکه لایتنینگ سالانه 88.95 تراوات‌ساعت انرژی مصرف می‌کند. بیت کوین قادر است تا 133 میلیون تراکنش را در سال پردازش کند. به طور کلی مصرف انرژی BTC در هر تراکنش بین 460 تا 553 کیلووات‌ساعت است.

تراکنش‌های بیت کوین بهینه‌تر از روش‌های کلاسیک است

BTC در بهترین حالت ممکن قادر به استفاده از 52.8 تراوات‌ساعت انرژی در سال خواهد بود. با این مقدار انرژی 545 میلیون تراکنش در سال پردازش خواهد شد. با محاسبات ساده به این نتیجه می‌رسیم که هر تراکنش بیت کوین 97 کیلووات‌ساعت انرژی مصرف خواهد کرد. آماری که تا به حال به آن اشاره کردیم، بدون استفاده بیت کوین از شبکه لایتنینگ است. در صورتی که BTC از شبکه لایتنینگ خود استفاده کند، مصرف انرژی آن بسیار بهینه‌تر از پیش خواهد شد.

بیت کوین با استفاده از لایتنینگ 88.95 تراوات‌ساعت انرژی در سال مصرف خواهد کرد. با این انرژی، 31.54 تریلیون تراکنش پردازش خواهد شد. این آمار حاکی از مصرف فوق به صرفه 0.00282 کیلووات‌ساعتی بیت کوین در هر تراکنش است. با مقایسه میزان مصرف انرژی بیت کوین با سایر روش‌های پرداختی متوجه خواهیم شد که این رمزارز در صورت استفاده از شبکه لایتنینگ، علاوه بر مصرف انرژی بسیار پایین‌تر تراکنش‌های بسیار بیشتری نیز نسبت به روش‌های کلاسیک پردازش خواهد کرد.

در گذشته انتقادهای شدیدی نسبت به مصرف بالای انرژی بیت کوین مطرح شده بود. در صورتی که می‌خواهید مقاله اصلی SSRN را مطالعه کنید، بر روی این لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره میزان مصرف انرژی بیت کوین در مقایسه با سایر روش‌های پرداختی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: neowin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر