;
coinex

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 [معرفی و مشخصات فنی]

اگر قصد خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 یا آشنایی با آنها را دارید، با معرفی بهترین تلویزیون مخصوص بازی در ادامه همراه ما باشید.

برای یک گیمر مهم‌ترین فاکتور برای لذت از بازی، انتخاب تلویزیون مناسب گیمینگ است. در دنیای امروز، سرگرمی و بازی دیگر مختص کودکان و نوجوانان نیست بلکه گیمینگ و بازی از دنیای سرگرمی فراتر رفته و به یکی از تجارت‌های پول‌ساز دنیا تبدیل‌شده است.

صنعت گیمینگ باعث رقابت بین شرکت‌های ساخت کنسول و بازی شده به‌طوری که صنعت بازی روزبه‌روز بیشتر رشد می‌کند و بازی‌ها بیشتر به واقعیت دنیای ما نزدیک می‌شوند.

جدیدترین تلویزیون های گیمینگ در سال 2022 موضوعی بوده که در ادامه بررسی شده است. اگر قصد خرید تلویزیون جدید گیمینگ 2022 دارید یا بهترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ مدنظر شماست، ما بهترین تلویزیون مخصوص بازی را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های سامسونگ در سال 2022

بهترین تلویزیون های 2022 [راهنمای خرید و مشخصات]

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022

کارایی تلویزیون برای گیم به این گونه است که تلویزیون تصاویر با کیفیت و سریع بازی را با نهایت کارایی نمایش دهد. در اصل تلویزیون برای نمایش بهتر تصویر بازی باید فرکانس بالا، تاخیر در انتقال داده کم و زمان پاسخگویی کمی را داشته باشد. پس خرید تلویزیون جدید گیمینگ 2022 نیاز به دقت دارد.

در ادامه جدیدترین تلویزیون های گیمینگ در سال 2022 معرفی شده‌اند. با ما همراه باشید.

سونی A80J

A80J محصول میان‌رده مناسبی از شرکت سونی بوده که در آن امکانات و قابلیت‌های مطلوب و متناسب با نیاز کاربر را به کار گرفته است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED است که بر روی آن از پنل WRGB استفاده شده، پنل‌های WRGB دارای زاویه دید گسترده‌ای 118 درجه هستند و برای نمایش دسته جمعی می‎‌توانند بسیار مفید واقع شود.

همچنین نسبت کنتراست تصویر بسیار بالا و روشنایی بی نهایت HDR می‌تواند نمایشگر را متناسب با هر محیطی سازد. سونی برای این تلویزیون از پردازنده چهار هسته‌ای Cognitive XR پشتیبانی کرده، این پردازنده از نسل جدید پردازنده‌های سونی است که سرعت اجرایی آن برای سیستم عامل عالی بوده و شما در اجرای برنامه‌های هیچ مشکلی نخواهید داشت.

همچنین از یک سمت دیگر در این تلویزیون قابلیت Dolby Vision به کار رفته که می‌تواند تصاویر 4K را در بهترین حالت خودش ارائه کند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد. از یک طرف دیگر سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی صوتی جدید Dolby Atmos استفاده کرده که می‌تواند صدایی فراگیر را در محیط ارائه دهد.

این امر موجب می‌شود تا شما احساس حضور در بازی یا فیلم را به دست آورید که در نوع خود می‌تواند هیجان را مخاطب را به حداکثر برساند. همچنین سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی XR Motion Clarity برای روان‌تر کردن صحنه‌های سریع استفاده کرده که در هنگام پخش فیلم‌های اکشن می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های میان رده 2022

بهترین تلویزیون های 65 اینچی بازار

ال جی G1

ال‌جی G1 که در سایزهای 55، 65 و 77 اینچی موجود است از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 به شمار می‌رود. LG G1 از آنجایی که یک تلویزیون OLED است، سطوح مشکی کامل و سطح فوق العاده‌ای از جزئیات تصویر دارد.

این مدل یکی از معدود تلویزیون‌های OLED ال‌جی است که از فناوری پنل OLED evo این شرکت استفاده می‌کند که به G1 اجازه می‌دهد کمی روشن‌تر از LG C1 شود. پنل OLED evo نیز در اشباع رنگ HDR نسبت به C1 بسیار بهتر است.

از نظر امکانات، G1 همه چیز را ارائه می‌دهد. G1 با نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDMI 2.1، G-Sync/FreeSync، حالت خودکار کم تاخیر و تنظیمات مختلف بهینه سازی بازی، یکی از بهترین تلویزیون‌های موجود برای گیمرها بوده و نمی‌توان انکار کرد که ال جی G1 یکی از بهترین تلویزیون‌های بازار است.

سونی A90J

اگر کیفیت چیزی است که به دنبال آن هستید و بدتان نمی‌آید که از تلویزیون‌های سطح بالا استفاده کنید، سونی A90J نه تنها یکی از بهترین تلویزیون‌های OLED است بلکه از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 نیز محسوب می‌شود.

A90J سطوح مشکی بی‌نقص یک تلویزیون OLED را با برخی از درخشان‌ترین هایلایت‌هایی که تاکنون برای این فناوری نمایشگر چشمگیر دیده‌ایم ترکیب می‌کند. در HDR، A90J به طور منظم از 700 تا 800 نیت بالا می‌رود و نورهای برجسته در فواصل زمانی کوتاه بسیار روشن‌تر می‌شوند.

روشنایی اضافه شده همچنین رنگ‌های تلویزیون را افزایش می‌دهد، رنگ‌هایی که حجم و دقت بالایی دارند. در واقع، پالت رنگ HDR A90J حدود 98 درصد از فضای رنگی گسترش یافته DCI-P3 را هنگامی که تلویزیون در حالت تصویر سفارشی خود قرار دارد پوشش می‌دهد.

Sony A90J همچنین دارای ویژگی‌ها و پیشرفت‌هایی از جمله پلتفرم هوشمند Google TV، سازگاری با eARC، پشتیبانی از Dolby Atmos و Dolby Vision، نرخ تازه‌سازی داخلی 120 هرتز و حالت مرکز اسپیکر که به کاربران امکان استفاده از A90J را می‌دهد.

مهم‌تر از همه، دو پورت HDMI 2.1 در A90J دارای نرخ تازه‌سازی متغیر، حالت تأخیر کم خودکار و پشتیبانی از محتوای 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه هستند. اگر یک پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس داشته باشید، اگر می‌خواهید از جدیدترین نسل کنسول‌های بازی حداکثر استفاده را ببرید، این ویژگی‌ها ضروری هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های ایرانی

بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

ال جی C1 OLED

تلویزیون C1 OLED ال جی یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار و از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 است. مردم امروزه زمان زیادی از روز را با گوشی‌های هوشمند سر می‌کنند؛ اما هنوز هم تلویزیون‌های گیمینگ در متن سرگرمی‌های جدی افراد قرار دارند.

ال‌جی با سهمی ۱۹ درصدی از بازار، در جایگاه دوم فروش کلی قرار دارد و سلطان بلامنازع بازار تلویزیون‌های OLED گیمینگ نیز به‌حساب می‌آید؛ تلویزیون‌هایی که مشکی عمیق، کنتراست عالی و طراحی باریکشان روزبه‌روز بر محبوبیت خود می‌افزایند.

سال گذشته ال‌جی با تلویزیون CX OLED در کانون توجهات قرار گرفت؛ به‌طوری که برخی حتی از آن به‌عنوان بهترین تلویزیون بازار یاد می‌کردند. ال‌جی امسال تلویزیون C1 را با تغییراتی همچون ویژگی Game Optimiser، ریموت‌کنترل بازطراحی‌شده و نسخه‌ی جدید webOS، جایگزین CX کرد تا بار دیگر بتواند نظرها را به‌سوی خود جلب کند.

تلویزیون اولد C1 محتواهای HDR را با بهترین کیفیت به نمایش می‌گذارد و به کمک تکنولوژی AI Picture Pro کیفیت تصاویر را واقعی‌تر و زنده نشان می‌دهد. این تلویزیون مجهز به سیستم صوتی ۲.۲ کاناله با توان ۴۰ وات است که همراه با تکنولوژی‌های AC4 ،Dolby Digital ،Dolby Digital Plus و Dolby Atmos صدایی فراگیر و فوق‌العاده را ارائه می‌دهد.

سامسونگ QN90A QLED

این تلویزیون برای استفاده‌های مختلف از جمله دیدن فیلم، بازی‌های ویدیویی و نمایش تصاویر HDR عملکردی بی‌نظیر دارد. در واقع اوج روشنایی تلویزیون برای نمایش انواع محتوا بسیار بی‌نظیر بوده و به خوبی توانایی نمایش رنگ‌ها مخصوصاً رنگ مشکی را در صفحه نمایش تلویزیون دارد.

این محصول به عنوان یکی از مدل‌های بالارده‌ی سامسونگ، از برترین امکانات گیمینگ در تلویزیون پشتیبانی می‌شود تا بتوانید یک تجربه‌ی متفاوت و مهیج از بازی‌های ویدیویی را با تلویزیون QN90A داشته باشید.

پخش صوتی تلویزیون نیز از قدرتی عالی برخوردار شده و صدا را در وضوحی مناسب به گوش شنونده می‌رساند. سامسونگ از تمامی ویژگی‌های هوشمند و جدید خود در این تلویزیون استفاده کرده تا یک تلویزیون فوق العاده مدرن و فول امکانات را در اختیار خریداران قرار دهد.

تلویزیون سامسونگ QN90A از عملکرد عالی برای استفاده در زمینه‌های مختلف برخوردار است. نسبت کنتراست عالی و قابلیت لوکال دایمینگ خوب آن باعث می‌شوند رنگ‌های سیاه با عمق بسیار خوبی به نمایش گذاشته شوند.

روشنایی صفحه نیز در این تلویزیون به لطف فناوری جدید ترکیبی micro LED و Quantum Dot عالی است. گیمرها هم به لطف پشتیبانی از قابلیت VRR، تأخیر در ورودی پایین و نرخ پاسخگویی بسیار سریع تصویر، می‌توانند نهایت لذت را از کنسول بازی PS5 یا ایکس باکس خود ببرند.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های سامسونگ ؛ معرفی و راهنمای خرید

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

هایسنس U8G

مدل U8G از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 است. تلویزیون‌های هایسنس به صورت کلی دارای کیفیت فوق العاده‌ای هستند و خوشبختانه با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می‌شوند. ایجاد رقابت با برندهای مشهور و پر آوازه و همچنین اختصاص دادن سهم بیشتری از بازار تلویزیون مهم‌ترین دلیل ارزانتر بودن تلویزیون‌های هایسنس است.

معمولا از تلویزیون برای نمایش تصویر بازی، نمایش تصاویر فیلم‌های سینمایی، نمایش شوها و برنامه‌های تلویزیونی، نمایش محتوای HDR و یا به عنوان مانیتور استفاده می‌شود که البته می‌توان برای گیم هم استفاده کرد.

هایسنس تلویزیون‌های خود را با فناوری یولد ULED و DualCell روانه بازار می‌کند. این شرکت از کاربردی‌ترین فناوری بهره می‌گیرد تا با برندهای دیگر رقابت کند. صفحه نمایش این تلویزیون رزولوشن 4K را دارد. در آن تعداد 8 میلیون پیکسل وجود دارد و می‌تواند تصویر را با تراکم پیکسلی بالا نمایش دهد.

تراکم پیکسلی بیشتر به معنی نزدیک بودن پیکسل‌ها به هم بوده و از طرفی تعداد بیشتر در واحد سطح می‌تواند تفاوت بین المان‌های رنگی در محدوده را افزایش دهد. اما آنچه کیفیت تصویر در این تلویزیون را افزایش داده است، روشنایی و نورپردازی و فرکانس بالای تصویر و همچنین عمق نمایش داده صفحه نمایش است.

هایسنس U6G

خرید تلویزیون 55U6G انتخاب خوبی بوده زیرا یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 است. شرکت چینی هایسنس یکی تولیدکنندگان برتر در صنعت تلویزیون تلقی می‌شود. تلویزیون‌های تولیدی این شرکت با امکانات پیشرفته غالباً از قیمت مناسبی برخودار هستند بنابراین همیشه طرفداران خاص خود را دارند.

این مدل هایسنس از نمایشگر منحصر به فرد ULED برخوردار شده است. این تکنولوژی نمایشگر، رنگ، کنتراست، روشنایی و حرکت را بهبود می‌بخشد. تصاویر با وضوح زیبای 4K در این صفحه برای ارائه جزئیات تحسین برانگیز هستند.

در تلویزیون U6G از فناوری Quantum Dot برای گسترش محدوده رنگی و ایجاد تصاویری طبیعی‌تر استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ها با پشتیبانی از دالبی ویژن و دالبی اتموس گزینه‌ای دوست داشتنی برای علاقه‌مندان به فیلم و سریال خواهد بود. این تلویزیون هایسنس از طریق کانال‌های صوتی خود، 20 وات صدا را منتشر می‌کند.

قرار گرفتن هایسنس U6G در بین تلویزیون‌های اندرویدی محبوبیت بیشتری را برای آن کسب کرده است. سرویس‌های استریم محتوا براحتی در این تلویزیون قابل دسترس هستند. دستیار گوگل داخلی از برترین امکانات تلویزیون به شمار می‌آید که به کاربران امکان می‌دهد همه چیز را از طریق صدای خود کنترل کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های OLED بازار

بهترین تلویزیون های گیمینگ

TCL 5 Series/S546 2021 QLED

این محصول حرفه‌ای از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 است. برند تی سی ال از سال 2014 فروش گسترده تلویزیون‌های خود را آغاز کرد. برای سال‌ها، تلویزیون‌های TCL به دلیل پلتفرم هوشمند تلویزیون Roku شناخته می‌شدند.

برخلاف بسیاری از برندهای بزرگ دیگر، TCL از پلتفرم اختصاصی خود استفاده نمی‌کند و در عوض Roku را مستقیماً در تلویزیون نصب می‌کند، بنابراین نیازی به خرید جعبه پخش خارجی نیست. Roku برای استفاده آسان است و تعداد زیادی برنامه برای دانلود از طریق فروشگاه برنامه در دسترس است.

با توجه به اینکه این مدل تلویزیون تی سی ال قیمت مناسبی دارد، با سایر برندهای مقرون به صرفه مانند Hisense و Vizio رقابت می‌کند. TCL طیف گسترده‌ای از تلویزیون‌ها را ارائه می‌دهد، از جمله مدل‌های کوچک 720p و 1080p، که اکنون نادر هستند و اگر به یک تلویزیون ساده برای یک اتاق کوچک یا آشپزخانه نیاز دارید، عالی به نظر می‌رسند.

تلویزیون TCL 5 Series/S546 2021 QLED از نور پس‌زمینه Mini LED استفاده می‌کند که کنترل بیشتری روی مناطق کم‌نور محلی دارد، اما حتی در سری 6، کیفیت و کنترل نور زمینه تصویر، حالت و کیفیت مناسبی دارد و باعث شده این مدل از بهترین تلویزیون های گیمینگ باشد.

در این مطلب به بررسی و معرفی جدیدترین تلویزیون های گیمینگ در سال 2022 پرداختیم. تلویزیون جدید گیمینگ 2022 که در این مطلب معرفی شدند همگی دارای ویژگی‌ها و قبلیت‌هایی منحصر به فرد هستند وشما می‌توانید از بین آنها بهترین تلویزیون مخصوص بازی را انتخاب کنید. بهترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ نیز معرفی شده است و می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 کدام‌ها هستند؟

برای خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 هزینه‌ای که می‌خواهید صرف خرید تلویزیون کنید بسیار مهم است چون اکثر تلویزیون‌های مطرح خارجی مثل ال‌جی، سامسونگ، سونی و … با صفحه‌نمایش‌های OLED و QLED مناسب گیمینگ هستند، اما هزینه خرید بالایی دارند. تلویزیون‌هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 هستند که بهترین کیفیت را دارند و شما می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید آنها اقدام کنید. شما می‌توانید بهترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ را نیز خریداری کنید. انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر