;
coinex

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین [آذر 1401]

در این مطلب بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین معرفی شده‌اند. اگر به دنبال بهترین گوشی میان رده مخصوص عکاسی هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

بسیاری از کاربران همواره به دنبال خرید یک گوشی مناسب برای عکاسی هستند تا بتوانند با کمک آن عکس‌هایی مناسب و با کیفیت ثبت کنند. بسیاری نیز به دنبال بهترین گوشی میان رده مخصوص عکاسی با کمترین قیمت هستند.

برای خرید یک گوشی با دوربین مناسب عکاسی لازم نیست هزینه زیادی پرداخت کرد، بلکه بهترین گوشی های ارزان قیمت با دوربین خوب نیز برای این منظور مناسب هستند؛ پس می‌توان روی بهترین دوربین گوشی میان رده نیز حساب کرد.

اگر قصد خرید بهترین گوشی های ارزان قیمت با دوربین خوب را دارید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند زیرا بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین را معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های 2022

بهترین دوربین گوشی 2022

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

در ادامه بهترین گوشی میان رده مخصوص عکاسی معرفی شده‌اند. اگر قصد دارید بهترین گوشی های ارزان قیمت با دوربین خوب را خریداری کنید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین دوربین گوشی میان رده را شناسایی کنید.

آیفون اس ای 2022

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 4.7 اینچ (750 در 1334 پیکسل)
  • دوربین: 12 مگاپیکسل ؛ سلفی 7 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Apple A15 Bionic همراه با رم 4 گیگابایت
  • باتری: 2000 میلی آمپرساعت

آیفون اس ای 2022 یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین بوده که دارای تراشه Apple A15 Bionic است. در این پروسسور 4 نانومتری 6 هسته‌ای که اپل آن را قدرتمندترین CPU در یک گوشی هوشمند می‌داند دو هسته سطح بالا و 4 هسته کم‌مصرف در کنار هم قرار دارند که 1.8 برابر سرعت بالاتری را در اختیار iPhone SE جدید در مقایسه با آیفون 8 قرار می‌دهد. گرافیک مدرن و موتور پردازش عصبی 16 هسته‌ای با توان اجرای 15.8 تریلیون عملیات در هر ثانیه از دیگر موارد قابل اشاره در این چیپ‌ست به‌حساب می‌آیند.

در بخش پشتی دستگاه با وجود آن‌که ظاهر دوربین 12 مگاپیکسلی f/1.8 پیشین تغییری نکرده اما اپل از یک سیستم تصویربرداری جدید سخن می‌گوید که به‌لطف پردازنده A15 Bionic امکانات بیش‌تری را نسبت به گذشته ارائه می‌کند. این دوربین جدا از امکانات معمول مثل برداشت ویدئوی 4K و 1080p با 60 فریم در ثانیه، با تکیه بر تصویربرداری کامپیوتری (computational photography)، امکاناتی مثل Smart HDR 4،‌ استایل‌های تصویربرداری، Deep Fusion و حالت پرتره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ردمی نوت 11 اس

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.43 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 4 گانه (108/8/2/2) ؛ سلفی 16 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: MediaTek Helio G96 همراه با رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپرساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین ، ردمی نوت 11 اس است. در دل این محصول پردازنده MediaTek Helio G96 قرار گرفته است. این تراشه در نوت 11s می‌تواند عکس‌هایی با رزولوش 108 مگاپیکسل را پردازش کند که با توجه به دوربین 108 مگاپیکسلی این مدل، بکار گرفتن چنین تراشه‌ای نشان از توجه شیائومی به این موضوع دارد که قطعات متناسب با یکدیگر را در این گوشی کنار هم قرار دهد.

همچنین این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 برای رندر کردن داده‌های گرافیکی استفاده می‌کند که عملاً تا اندازه‌ای در اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی موفق است. در واقع در تست هایی که روی Note 11s صورت گرفت، بازی‌هایی مثل پابجی و کالاف دیوتی، روان و بدون لگ اجرا شدند و دمای سطح گوشی هم از 40 درجه‌ی سانتی گراد بیش‌تر نشد.

دوربین نوت ۱۱ اس در نور کم هم عملکرد خوبی دارد. عکس‌های لنز اصلی در این حالت جزئیات کافی دارند، دقت رنگیشان خوب است و داینامیک رنج بدی هم ندارند. البته حالت نایت مود نیز در دسترس است که باعث می‌شود کیفیت عکس‌ها به شکل چشمگیری افزایش یابد. این تصاویر جزئیات بهتر و کنتراست بیشتری دارند، نویرشان کم‌ترست و رنگ‌هایشان هم کمی اشباع شده‌تر به نظر می‌رسد.

با این همه این دوربین توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4k را ندارد و نهایتاً می‌توانید با آن فیلم‌های 1080 پیکسلی با سرعت 30 فریم در هر ثانیه ثبت کنید؛ بعلاوه چون دوربین از قابلیت لرزشگیر تصویر بهره‌مند نشده، فیلم‌برداری با آن تا اندازه‌ای چالش برانگیز است، اما در  این رنج قیمتی نمی‌توان از یک دوربین بیش از این انتظار هم داشت.

دوربین سلفی نوت ۱۱ اس نیز یک لنز 16 مگاپیکسلی از نوع واید است که کیفیت قابل‌توجهی دارد و همچنین می‌تواند ویدئوهای 1080 را با سرعت فریم‌برداری 30 فریم در هر ثانیه ضبط کند.

به طور کلی ترکیب لنزی 4 گانه‌ی دوربین نوت ۱۱ اس عبارت است از لنز واید 108 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه‌ی تحت پوشش 118 درجه، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسلی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان

ردمی نوت 11 پرو پلاس

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های ارزان قیمت با دوربین خوب
  • نمایشگر: 6.67 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (108/8/2) ؛ سلفی 16 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: MediaTek Dimensity 920 همراه با رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپرساعت

شیائومی برای مهم‌ترین عضو سخت‌افزار شیائومی نوت 11 پرو پلاس یعنی تراشه‌ی پردازنده‌ی آن از چیپست جدید مدیاتک که در 2021 ساخته شده، یعنی دایمنسیتی 5G 920 استفاده کرده است. پردازنده‌ی مرکزی این تراشه معماری 8 هسته‌ای دارد که نهایت فرکانس هسته‌ی آن 2.5 گیگاهرتز است. مدیاتک برای پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه نیز Mali-G68 را بکار گرفته که عملکرد خوبی دارد، اما نسبت به Adreno 618 که در تراشه‌ی کوالکام نسخه‌ی مشابه نسل قبلی بکار رفته ضعیف‌ترست، البته جایی برای نگرانی وجود ندارد.

گوشی نوت 11 پرو پلاس در تست پابجی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت، اما نمی‌توان آن را عالی به حساب آورد، زیرا تنها در صورتی که گرافیک را روی smooth با فریم exterme تنظیم می‌کردیم این گوشی قادر به اجرای بازی بدون لگ و در حالتی ایده‌آل بود. همچنین در اجرای بازی «جنشین ایمپکت» نیز نمی‌توان بالاترین امتیاز را به آن داد، ولی به طور کلی از نظر کنترل دما عملکرد بسیار خوبی داشت و پس از اجرای بازی‌ها نهایت دمایی که به آن رسید، 43 درجه‌ی سیلسیوس بود.

از نظر میزان رم و حافظه داخلی نیز باید گفت که گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس در ظرفیت‌های مختلف از جمله 128/6، 128/8 و 256/8 گیگابایتی عرضه می‌شود و بعلاوه از کارت حافظه‌ی micro sd نیز برای افزایش فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند.

بدون شک ایده‌ی اصلی طراحی ماژول دوربین بر این بوده که دیزاین لنزهای Note 11 Pro Plus مانند نسل قبل باشد، از همین رو لنز اصلی در بالای دیگر سنسورها در یک ماژول ماتریکسی جای گرفته و حاشیه‌ای نقره‌ای دارد.

برای بسیاری از افراد دوربین مهمترین قسمت گوشی محسوب می‌شود و دقیقاً کیفیت دوربین را بعنوان معیار برای خرید گوشی در نظر می‌گیرند. شیائومی با در نظر گرفتن یک سنسور 108 مگاپیکسلی بعنوان لنز اصلی گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو پلاس ، علاقه‌مندان به عکاسی را هدف قرار داده است.

یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه 120 درجه و یک لنز تله فوتو ماکرو 2 مگاپیکسلی مجموعه سه گانه دوربین را تکمیل می‌کنند. در کنار لنزهای دوربین گوشی نوت ۱۱ پرو پلاس یک فلش LED نیز به چشم می‌خورد. همچنین شایان ذکرست که قابلیت‌های پانوراما و HDR به ثبت عکس‌های متنوع‌تر کمک می‌کنند.

Poco F3

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.67 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (48/8/5) ؛ سلفی 20 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G همراه با رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 4520 میلی آمپرساعت

در دوربین گوشی Poco F3 از سه سنسور استفاده شده است؛ سنسور واید 48 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل و سنسور ماکرو 5 مگاپیکسل. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی به‌عنوان بهترین دوربین گوشی میان رده کیفیت خوبی دارند.

رنگ عکس‌های گرفته شده با این گوشی به رنگ طبیعی نزدیک هستند و شارپنس تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی به شرایط نوری محیط بستگی دارد. کیفیت فیلمبرداری با این گوشی نسبتا قابل قبول است به خصوص که سرعت تغییر فوکوس در حالت 30 فریم بر ثانیه عملکرد خوبی دارد.

معمولاً در شرایط نوری نامناسب به‌صورت خودکار جزئیاتی به عکس اضافه می‌کند که کیفیت تصویر را تا حدود زیادی پایین می‌آورد. اما به‌طورکلی عکس‌های گرفته شده با سنسور اصلی دوربین این گوشی قابل‌قبول هستند.

شاید سنسور اولترا واید این گوشی کیفیت چندان خوبی نداشته باشد. اما با سنسور ماکرو امکان نزدیک شدن به سوژه را تا حدود زیادی فراهم می‌کند.

دوربین سلفی گوشی شیائومی Poco F3 نیز مناسب بوده و کیفیت عکس‌های ثبت شده با آن متوسط است. عکس‌های سلفی گرفته شده با این دوربین در شرایط نوری مناسب کیفیت قابل‌قبولی دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های گیمینگ 2022

بهترین گوشی‌های شیائومی 2022

گوگل پیکسل 6 پرو

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

  • نمایشگر: 6.71 (1440 در 3120 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (50/12/48) ؛ سلفی 11.1 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Google Tensor همراه با رم 12 گیگابایت
  • باتری: 5003 میلی آمپرساعت

پیکسل ۶ پرو که از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است، مشخصات سخت‌افزاری جالبی را به همراه دارد. این مدل مجهز شده به تراشه‌ی انحصاری گوگل که تنسور نام دارد و مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده است.

گوگل پیکسل ۶ پرو در پنل جلو دارای دوربین سلفی ۱۱.۱ مگاپیکسلی است که از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، فاصله‌ی کانونی ۲۰ میلی‌متری (لنز اولتراواید) و سایز پیکسل ۱.۲۲ میکرومتری استفاده می‌کند.

در پشت گوشی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.9 که از فاصله‌ی کانونی ۲۵ میلی‌متری (لنز واید) سایز پیکسل ۱/۱.۳۱ اینچی و سایز پیکسل ۱.۲ میکرومتری و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/3.5 که از فاصله‌ی کانونی ۱۰۴ میلی‌متری (لنز تله‌فوتو)، سایز حسگر ۱/۲ اینچی و سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتری برخوردار بوده، قرار گرفته است.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نیز با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 که از فاصله‌ی کانونی ۱۷ میلی‌متری (لنز اولتراواید) و سایز پیکسل ۱.۲۵ میکرومتری در این گوشی موجود است.

گلکسی S20 FE 5G

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.5 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (12/12/8) ؛ سلفی 32 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 5G همراه با رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 4500 میلی آمپرساعت

گلکسی S20 FE 5G امکاناتی بسیار شبیه به پرچم‌داران دارد. دوربین فوق‌عریض این مدل 12 مگاپیکسلی بوده که اندازه سنسور آن 1/3 (0.33) اینچ و اندازه پیکسل‌های 1.12 میکرون است.

این سنسور با لنز سوپرواید 13 میلی‌متری که روی آن قرار دارد توانایی پوشش 123 درجه‌ای را دارد. دوربین سلفی نیز از نوع واید است که سنسوری 32 مگاپیکسلی به بزرگی 1 /2.74 (0.36) اینچ و اندازه پیکسلی 0.8 میکرونی دارد.

لنز به‌کاررفته در این دوربین نیز 26 میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2  است. از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی می‌توان به قابلیت Auto-HDR، فیلم‌برداری با دوربین‌های اصلی و سلفی با کیفیت 4K و 30 یا 60 فریم‌برثاینه اشاره کرد که بهترین گوشی میان رده از نظر دوربین است.

امتیاز دوربین گلکسی S20 FE از سایت دگزو مارک 115 است که نشان می‌دهد از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022

بهترین گوشی‌های هوآوی 2022

شیائومی Mi 11 lite 5G

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

  • نمایشگر: 6.55 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (64/8/5) ؛ سلفی 20 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Qualcomm SM7350-AB Snapdragon 780G همراه با رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپرساعت

دوربین اصلی می 11 لایت که از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است 64 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده که بزرگی سنسور آن 1/1.97 (0.5) اینچ است. اندازه هرپیکسل این سنسور نیز در حالت عادی به 0.7 میکرون می‌رسد.

لنزی که روی این سنسور قرار گرفته ساخته شده از 6 سطح از عناصر اپیتیکال بوده که فاصله‌ی کانونی آن 26 میلی‌متر و گشودگی دهانه دیافراگم آن نیز  f/1.79 است.

این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز استفاده می‌کند. دوربین تله‌ماکرو 5 مگاپیکسلی می 11 لایت توانایی بزرگ‌نمایی سوژه را تا 2 برابر بیشتر از دوربین‌های ماکروی معمولی دیگر گوشی‌ها دارد و همچنین از قابلیت فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد که عکاسی ماکرو با این دوربین را بسیار راحت و لذت‌بخش خواهد کرد.

دوربین فوق‌عریض زاویه‌ای 119 درجه‌ای را پوشش می‌دهد. این دوربین سنسوری 8 مگاپیکسلی به اندازه ¼ (0.25) اینچ دارد و ابعاد هر پیکسل آن نیز 1.12 میکرون است.

در این مدل دوربین سلفی 20 مگاپیکسل دقت دارد و اندازه سنسور و پیکسل‌های آن نیز به‌ترتیب، 1/3.4 (0.29) اینچ و 0.8 میکرون هستند. فاصله کانونی لنز واید آن 27 میلی‌متر و گشودگی دهانه دیافراگم آن نیز f/2.2 است. همچنین در دوربین سلفی می 11 لایت 5جی امکان فیلم‌برداری با کیفیت فول‌اچ‌دی و نرخ فریم 60 نیز فراهم است.

موتورولا اج 20

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.67 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (108/16/8) ؛ سلفی 32 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G همراه با رم 8 گیگابایت
  • باتری: 4000 میلی آمپرساعت

گوشی موتورولا Edge 20‌ از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است. دوربین اصلی این گوشی به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی HM2 سامسونگ مجهز است که اندازه‌ خود سنسور به 1/1.52 اینچ و بزرگی پیکسل‌هایش در حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی به ۰/۷ میکرون می‌رسد و در حالت عادی که خروجی عکس‌ها ۱۲ مگاپیکسلی است، اندازه‌ی هر پیکسل این سنسور ۲/۱ میکرون می‌شود.

این دوربین از PDAF یا فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد و خبری از لرزشگیر اپتیکال تصویر هم نیست؛ همچنین دوربین اصلی که لنز واید ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 را به‌روی خودش می‌بیند، تنها دوربینی است که از حالت شب پشتیبانی می‌کند.

دوربین بعدی ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز ۷۸ میلی‌متری بوده که قادر به بزرگ‌نمایی تصویر تا ۳ برابر به‌صورت اپیتیکال و بدون افت کیفیت است. این دوربین هم از لرزشگیر اپتیکال و هم از فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد.

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بعدی مجهز به لنز ۱۷ میلی‌متری اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار است که به کاربران امکان ثبت عکس ماکرو از فاصله‌ی ۴ تا ۸ سانتی‌متری از سوژه را نیز می‌دهد که کیفیت درخور توجهی دارد.

دوربین ۳۲ مگاپیکسلی واید که از تجمیع پیکسل‌های ۴ به یک استفاده می‌کند، با خروجی عکس‌های ۸ مگاپیکسلی وظیفه‌ی عکاسی سلفی را عهده‌دار است. این دوربین از لنز ۲۸ میلی‌متری با فوکوس ثابت بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های نوکیا 2022

بهترین گوشی‌های سونی 2022

گوشی پوکو F4

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.67 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 4 گانه (64/8/2/2) ؛ سلفی 20 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Samsung Exynos 1280 همراه با رم 12/8 گیگابایت
  • باتری: 4700 میلی آمپرساعت

در پنل پشتی پوکو اف 4 مطابق انتظار و مشابه با بسیاری دیگر از گوشی‌های روز شاهد جزیره برآمده میزبان دوربین‌ها و فلش ال ای دی هستیم که کمتر کسی با آن غریبه است. در پنل جلویی نیز با یک نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی مواجه هستیم که 86.2 درصد از بخش جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. در مرکز بالای نمایشگر نیز، یک حفره پانچ برای تعبیه دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. در مجموع باید گفت گوشی پوکو اف 4 از نظر ظاهری بسیار خوش‌ساخت و زیبا است.

در این گوشی جدید یک نمایشگر آمولد 6.67 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی تعبیه شده است که وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل دارد. حداکثر روشنایی نمایشگر پوکو اف 4 به 1300 نیت می‌رسد. این نمایشگر از دالبی ویژن و HDR10 پلاس نیز پشتیبانی می‌کند و با لایه محافظتی گوریلا گلس 5 حفاظت می‌شود.

این گوشی از یک ماژول دوربین سه گانه برخوردار است. در پنل پشتی، سنسورهای 64 مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.8) به عنوان دوربین اصلی، 8 مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.2) به عنوان دوربین اولتراواید و البته 2 مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.4) ماکرو قرار دارند. دوربین سلفی دستگاه نیز یک سنسور 20 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5 است.

گوشی Poco X4 pro

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 76.6 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (108/8/2) ؛ سلفی 16 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G همراه با رم 8/6 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپرساعت

Poco X4 pro یکی دیگر از محصولات محبوب پوکو بوده که از طراحی بسیار خوبی برخوردار است. پوکو ایکس فور پرو از چیپست SnaPdragon 695 5G برخوردار است که  عملکردی رضایت‌بخش و موفقی در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی دارد.

پردازنده گرافیکی Poco X4 Pro هم Adreno 619 است که سرعت بسیار بالایی در پردازش دیتاهای گرافیکی دارد. لیتوگرافی تراشه نیز 6 نانومتری بوده که برای یک میان‌رده قابل‌قبولست و از آنجایی که چیپست‌های اسنپدراگون پایداری خوبی دارند، می‌توان انتظار شارژ بهینه و کم‌تر داغ شدن گوشی را داشت. البته برای مصرف کم‌تر باتری، می‌توانید تنظیمات گرافیکی بازی را در حالت پیش فرض قرار دهید و آن را بالاتر نبرید.

یکی از نکات بسیار مثبت گوشی پوکو X4 تکنولوژی خنک کننده مایع و پیشرفته آنست که علاوه بر بهبود عملکرد سخت‌افزار هنگام استفاده طولانی مدت و بازی کردن، باعث می‌شود آسیبی به پردازنده و باتری وارد نشود و در نتیجه موجب افزایش عمر گوشی می‌شود. این آپشن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پوکو X4 پرو به حساب می‌آید که تقریباً تمامی گوشی‌های گیمینگ حرفه‌ای نیز از آن بهره می‎‌برند.

پوکو X4 پرو 5g یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED را بکار گرفته که کیفیت بسیار بالای آن، قطعاً شما را مجذوب خود می‌کند. رزولوشن Full HD در کنار تراکم پیکسلی عالی 395 پیکسل در هر اینچ، باعث می‌شود فیلم دیدن روی آن تبدیل به یک سرگرمی روتین برای شما شود. همچنین صفحه نمایش گوشی پوکو X4 از قابلیت HDR و دامنه رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها را به صورت جذاب و واقعی نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های آنر 2022

بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت و پایین‌رده 2022

شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.57 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 4 گانه (108/8/5/2) ؛ سلفی 16 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G همراه با رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 5020 میلی آمپرساعت

شیائومی ردمی نوت 10 پرو مکس یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین است که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول به تراشه اسنپدراگون 732G مجهز شده که براساس فرآیند ساخت 8 نانومتری ساخته شده و تأثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف باتری خواهد داشت.

طراحی این گوشی از نسبت به سری‌های قبلی تغییر بسیاری کرده است. اولین تغییری که در نگاه اول نسبت به نسل قبل ردمی نوت 10 پرو مکس می‌توانید ببینید طراحی متفاوت ماژول دوربین است.

لنز اصلی بکار رفته در این گوشی‌ها با رنگ متفاوتی که در حاشیه خود دارد به خوبی از سایر لنزهای دوربین اصلی تفکیک شده و همچنین از یک بدنه مقاوم از گوریلاگلس 5 هم در نمایشگر و در هم بدنه استفاده شده است. ردمی نوت ۱۰ پرو مکس دو سیمکارت بوده و درگاه اختصاصی برای کارت حافظه دارد و این یعنی شما می‌توانید همزمان از دو سیمکارت و یک کارت حافظه جانبی استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول وجود پنل‌های AMOLED بوده که باعث می‌شود ارائه رنگ آن نسبت به نسل قبل به نحو قابل توجهی بهبود پیدا کند تا از میان رده‌های رقیبش عقب نمانده باشد.

شیائومی نوت ۱۰ پرو مکس از قابلیت HDR10 هم پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود نمایشگر رنگ جذابی داشته باشد، از طرفی ماکسیمم روشنایی آن در نور زیاد روز به 1200 نیت می‌رسد و این یعنی برای نگاه کردن به نمایشگر در محیط خارجی پرنور هیچ مشکلی نخواهید داشت و با در نظر گرفتن قیمت ردمی نوت ۱۰ پرو مکس برخورداری از چنین نمایشگری یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.

می 11 لایت NE

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.55 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (64/8/5) ؛ سلفی 20 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G همراه با رم 8/6 گیگابایت
  • باتری: 4250 میلی آمپرساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی، می 11 لایت NE بوده که دارای تراشه‌ی اسنپدراگون 778G 5G و  یک پردازنده 6 نانومتریست است.

پردازنده‌ی مرکزی بکار رفته در این تراشه با معماری هشت هسته‌‌ای Kryo 670 ساخته شده و از طراحی Big-Little بهره می‌برد که در عمل چهار هسته‌ی آن با فرکانس‌ 2.4 و چهار هسته‌ی دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار می‌کنند. برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های گرافیکی هم از پردازنده گرافیکی Adreno 642L استفاده شده است. این مدل به نسبت یک گوشی میان‌رده پردازنده بسیار پرسرعتی دارد.

شیائومی 11 لایت 5g ان ای از یک نمایشگر آمولد 6.55 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 402 پیکسل‌در‌اینچ را ارائه می‌دهد. با وجود اینکه این گوشی میان‌رده بوده و انتظار نمی‌رود که کیفیت نمایشگر آن در حد پرچم‌داران باشد و انتظارات زیادی نباید از آن داشت؛ اما باز هم، در این‌گوشی صفحه نمایش بسیار با‌کیفیت و جذابی بکارگرفته شده است. این صفحه نمایش دارای گستره‌ی یک میلیارد رنگ است و  از محتوای HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.

این محصول دارای ماژول سه گانه در پنل پشتی است که سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی و یک لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید، قسمت بیضی ماژول را به زیبایی تمام پر کرده‌اند.

کنار این بیضی یک لنز تله-ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک فلش LED به صورت عمودی زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند. در پنل جلو نیز دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی به صورت هول-پانچ در گوشه صفحه‌نمایش قرار گرفته است. کیفیت و طراحی زیبای دوربین هم یکی از مشخصه‌های برتر در بازه قیمت lite 5g ne 11 است. در ادامه به طور کامل کیفیت عکاسی بررسی می‌شود. بدون شک این محصول یکی از بهترین گوشی های میان رده شیائومی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی ‌های ویوو (Vivo)

بهترین گوشی های وان پلاس (OnePlus)

گلکسی A52s

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.5 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 4 گانه (64/12/5/5) ؛ سلفی 32 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G همراه با رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 4500 میلی آمپرساعت

سامسونگ در ساخت این تلفن همراه مانند گزینه‌های قبلی، از نمایشگر فوق‌العاده سوپر آمولد استفاده کرده است که تأثیر زیادی در افزایش شارژدهی گوشی دارد. این نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرد که کیفیت خیلی خوبی برای تماشای فیلم و سریال دارد. نرخ نوسازی تصویر در این تلفن همراه به‌اندازه 120 هرتز و میزان روشنایی آن هم 800 نیت است. به لطف پشتیبانی از HDR10، شما می‌توانید از کیفیت نمایشگر گوشی A52s اطمینان حاصل کنید.

گلکسی A52s که یکی از بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین محسوب می‌شود، با استفاده از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 778G قدرت می‌گیرد. این تراشه 6 نانومتری عملکرد خیلی خوبی هنگام بازی‌های ویدئویی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند هنگام کار کردن از روان و بدون لگ بودن آن لذت ببرند.

پردازنده مرکزی این تلفن همراه هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته Kryo 670 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس 1.9 گیگاهرتز می‌شود. Adreno 642L هم به‌عنوان پردازنده گرافیکی گوشی مذکور فعالیت دارد.

در کنار پردازنده بسیار قدرتمند، این تلفن همراه با نسخه‌های رم 6 و 8 گیگابایتی روانه بازار می‌شود و حافظه آن هم بین 128 یا 256 گیگابایت متغیر است. بدین ترتیب، شما می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خود، گزینه بهتر را انتخاب کنید.

سامسونگ در ساخت گلکسی A52s از چهار دوربین استفاده کرده است که به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. خوب است بدانید که دوربین‌های این تلفن همراه هیچ تفاوتی با گلکسی A52 ندارند و کاملاً مشابه مورد قبلی هستند. پس وقت خود را برای توضیح دادن مجدد آن‌ها تلف نمی‌کنیم.

گلکسی A52s هم مانند گوشی قبلی با باتری 4500 میلی‌آمپری عرضه شده است. تنها تفاوت باتری این گوشی با گلکسی A52 این است که جنس باتری گلکسی A52s لیتیوم یونی است.

گلکسی A73 5G

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.7 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 4 گانه (108/12/5/5) ؛ سلفی 32 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G همراه با رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپرساعت

تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 778G قلب تپنده گوشی گ گلکسی A73 است. این پردازنده 6 نانومتری عملکرد فوق‌العاده خوبی هنگام اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های ویدیویی دارد. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی بر عهده Adreno 642L است.

سامسونگ دو نسخه رم 6 و 8 گیگابایت به همراه حافظه 128 و 256 گیگابایتی را برای گوشی گلکسی A73 در نظر گرفته است. این گوشی از نصب میکرو SDXC و افزایش حافظه تا 1 ترابایت پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از دلایلی که ما گلکسی A73 را در میان بهترین گوشی های سامسونگ تا 12 میلیون تومان قرار داده‌ایم، دوربین بسیار باکیفیت آن است. سامسونگ یک دوربین 108 مگاپیکسلی به‌عنوان لنز اصلی گوشی گلکسی A73 در نظر گرفته است که از فوکوس خودکار با تشخیص فاز به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های تاشو یا Foldable

بهترین گوشی های ریلمی (Realme)

گلکسی A53

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین
  • نمایشگر: 6.5 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 4 گانه (64/12/5/5) ؛ سلفی 32 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: Samsung Exynos 1280 همراه با رم 6/8 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپرساعت

برخلاف سایر گوشی‌هایی که تاکنون کردیم، سامسونگ در ساخت گلکسی A53 از پردازنده اگزینوس استفاده کرده است. گوشی گلکسی A53 طراحی معمولی دارد و همان طور که انتظار می‌رود، تمام بدنه آن پلاستیکی است.

متأسفانه در گلکسی A53 سامسونگ خبری از چیپست اسنپدراگون نیست و سامسونگ در این تلفن همراه از پردازنده اگزینوس 1280 استفاده کرده است که از خانواده خود این برند است. این پردازنده به شما این امکان را می‌دهد که از گوشی مذکور برای کارهای عادی روزمره، یعنی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب به‌راحتی استفاده کنید. با این کار متوجه می‌شوید که عملکرد گلکسی A53 کاملاً روان است و با مشکلی مواجه نخواهید شد.

البته این موضوع تا وقتی است که از گوشی گلکسی A53 برای کارهای عادی استفاده کنید. هنگامی که وارد بازی‌های ویدئویی مانند کالاف دیوتی می‌شوید، در صورتی می‌توانید از این گوشی استفاده کنید که گرافیک را روی حالت متوسط و فریم ریت را روی گزینه High قرار دهید. اما باز هم می‌توان گلکسی A53 را یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا 10 میلیون تومان به شمار آورد که پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

شما می‌توانید گلکسی A53 سامسونگ را با نسخه‌های رم 6 یا 8 گیگابایتی خریداری کنید این نسخه‌ها با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت عرضه می‌شوند. ازآنجاکه گلکسی A53 سامسونگ از درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی نمی‌کند، تنها راه برای افزایش حافظه این گوشی این است که از شیار دوم سیم‌کارت استفاده کنید.

گلکسی A53 سامسونگ دارای چهار لنز دوربین است که دوربین اصلی آن با سنسور 64 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این لنز واید که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز به همراه لرزش‌گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند، با گشودگی دیافراگم 1.8 به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس‌های باکیفیتی بگیرید.

سایر اعضای خانواده دوربین این تلفن همراه شامل سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید، سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی سنسور تشخیص عمق تصویر می‌شوند. دوربین سلفی این گوشی هم دارای یک سنسور 32 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 است.

سوالات متداول

بهترین گوشی میان رده مخصوص عکاسی کدام است؟

بهترین دوربین گوشی میان رده در این مطلب معرفی شد. شما می‌توانید از بین مدل‌های معرفی شده که هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند، بهترین مدل را برای خود انتخاب کرده و آن را خریداری کنید. بهترین دوربین گوشی میان رده که در اینجا معرفی شد از محبوب‌ترینهاست و بسیار پرطرفدار هستند و شما می‌توانید با خیال راحت مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مطمئنی گوگل پیکسل میانرده هست؟

    پاسخ