;
coinex

BOE همچنان در فهرست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون 14 باقی خواهد ماند

بر خلاف تصورات و شایعات برخی از رسانه‌ها، BOE همچنان در فهرست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون 14 باقی خواهد ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

شرکت اپل همچنان از نمایشگرهای OLED در ساخت آیفون‌های سری 14 خود استفاده می‌کند. شرکت BOE در سال‌‌های گذشته نیز به همراه شرکت‌های Samsung و LG مسئولیت تولید نمایشگر گوشی آیفون 13 را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین نمایشگر گوشی 2021

فهرست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون 14

بر اساس گزارش‌ مرکز تحقیقات بازار Omdia، آیفون‌های سری 14 اپل به آخرین نمایشگرهای LTPS و LTPO OLED شرکت‌های BOE، سامسونگ و ال جی دسترسی خواهند داشت.

سامسونگ بزرگترین تأمین‌کننده شرکت اپل در سال جاری خواهد بود. این شرکت صفحه نمایش گوشی‌های آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرومکس و آیفون 13 را تولید کرده است.

شرکت LG، صفحه نمایش‌های OLED استاندارد گوشی‌های آیفون 13، آیفون 14 و آیفون 14 پرومکس را تأمین می‌کند. شرکت BOE نیز در سال 2022 در تولید OLEDهای استاندارد آیفون 13 و 14 نقش خواهد داشت.

ویژگی‌های کلیدی دوربین‌های آیفون 14

در این گزارش اطلاعاتی نظیر جزئیات صفحه نمایش آیفون 14 نیز منتشر شده است. گوشی‌های آیفون 14 و 14 پلاس به پنل‌ LTPS OLED مجهز شده‌اند. به لطف این قابلیت آیفون 14 نرخ نوسازی بیشتری نسبت به گوشی‌های نسل گذشته دارد.

نرخ نوسازی ممکن است به اندازه پنل‌های LTPO متغیر نباشد. آیفون‌های 14 و 14 پلاس نیز همانند آیفون‌های سری 13 دارای بریدگی ناچ در قسمت بالای پنل خود هستند.

گوشی‌های آیفون 14 پرو و 14 پرومکس همانند گوشی‌های نسل پیشین به پنل LTPO OLED مجهز هستند. تنها تفاوت میان این دو نسل وجود بریدگی دو سوراخه در دوربین سلفی و ماژول Face ID در صفحه نمایش به جای ناچ در آیفون‌های سری 14 است.

BOE همچنان در فهرست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون 14 باقی خواهد ماند

طبق گزارش Omdia، اپل در حال راه‌اندازی یک تکنولوژی جدید برای قرار دادن پنل ناچ زیر صفحه نمایش گوشی‌های خود است. به احتمال زیاد از این تکنولوژی در سال 2024 رونمایی خواهد شد. در سال 2024 بریدگی دو سوراخه صفحه نمایش آیفون به یک سوراخ تبدیل خواهد شد.

Omdia پیش‌بینی می‌کند که شرکت اپل در سال 2022 حدود 205 میلیون صفحه نمایش LTPS و LTPO OLED ار تأمین‌کنندگان خریداری کند. سامسونگ 60 درصد، ال جی 25 درصد و BOE پانزده درصد از کل صفحه نمایش‌ آیفون‌ها را تأمین می‌کنند.

شایعات حذف BOE از فهرست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون 14

زمستان سال گذشته، اپل از اقدامات خودسرانه BOE در راستای تغییر پهنای مدار ترانزیستورهای فیلم نازک نمایشگر OLED آیفون 13 باخبر شد. این اقدام به هدف دستیابی به بازدهی بیشتر صورت گرفته بود.

پس از این اتفاق، شایعاتی مبنی بر حذف BOE از فهرست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون 14 به گوش رسید. طبق این شایعات قرار بود اپل پس از حذف BOE وظیفه ساخت نمایشگرهای آیفون 14 را به سامسونگ و ال جی واگذار کند.

افشاگران معتقدند تا آخرین روز از اردیبهشت امسال، اپل هیچ سفارشی در کارخانه‌های BOE ثبت نکرده است. BOE چندی پیش نمایندگان خود را به مقر اپل فرستاد تا دلیل تغییر مدار ترانزیستورهای فیلم نازک را متوجه شود. یکی از افشاگران با نام کاربری Majin Bu اعتقاد دارد که نام BOE همچنان در فهرست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون 14 باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حضور BOE در فهرست تأمین‌کنندگان نمایشگر آیفون 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر