;
coinex

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73 ؛ بهترین گیمینگ میان‌رده کدام است؟

با مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73 و بررسی ویژگی‌های این دوگوشی در ادامه همراه ما باشید. تکراتو به مقایسه Galaxy A73 با Poco X3 pro پرداخته است.

امروزه انواع مختلفی از گوشی‌های هوشمند در بازار موجود هستند و همین باعث شده تا شرکت‌های تولید کننده این گوشی‌ها برای فروش بیشتر محصولات و رضایت کاربران با یکدیگر در رقابت باشند.

دو کمپانی سامسونگ و شیائومی نیز که در این زمینه فعال هستند مدام با هم در رقابتند تا بتوانند محصولاتی جدید و حرفه‌ای تولید کنند و طرفداران خود را بیشتر از همیشه کنند. در ادامه به مقایسه گلکسی A73 با X3 پرو پرداخته‌ایم تا با ویژگی‌های این دو گوشی از این کمپانی‌ها بیشتر آشنا شویم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73

با مقایسه گلکسی A73 با X3 پرو همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار هستند.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

سامسونگ گوشی Galaxy A73 5G را با طراحی و متریال مشابه با دیگر مدل‌های سری Galaxy A عرضه کرده است. با وجود بدنه پلاستیکی بادوام و فریم آلومینیومی، کیفیت ساخت در سطح مطلوبی قرار می‌گیرد. گوشی A73 دارای استاندارد IP67 است که آن را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می‌سازد.

وزن دستگاه با وجود باتری حجیم روی ۱۸۱ گرم حفظ شده است. توزیع وزن دستگاه نیز ستودنی است و استفاده از آن با یک دست به راحتی صورت می‌گیرد. پنل پشتی دارای روکش مات است که به راحتی لکه نمی‌گیرد.

در پشت دستگاه، دوربین چهارگانه دیده می‌شود که فلاش LED زیر آن جای گرفته است. ماژول دوربین مستطیل‌شکل به خوبی با پنل پشتی ادغام شده است. لبه سمت راست میزبان دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور بوده در حالی که لبه سمت چپ خالی است.

در لبه پایین میکروفون، درگاه شارژ Type-C و مشبک بلندگو دیده می‌شود. در طرف مقابل و در لبه بالا شاهد میکروفون دوم و درگاه سیم‌کارت هستیم. حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار گرفته و عملکرد سریعی دارد.

گوشی Poco X3 Pro بدنه و فریم پلاستیکی دارد، اما پلاستیک براقی که برای ساخت این گوشی استفاده شده، باعث شده شباهتی هم به محصولات پرچم‌دار و رده بالای بازار داشته باشد. گوشی پوکو ایکس 3 پرو در اندازه 9.4 در 76.8 در 165.3 میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۱۵ گرم می‌رسد.

چنین ابعاد و وزنی نشان می‌دهند که با محصولی نسبتا خوش‌دست مواجه هستیم که البته وزن خیلی سبکی ندارد. گوشی پوکو X3 پرو در سه رنگ مشکی، آبی و برنز راهی بازار شده که در برخی از رنگ‌های آن بسته به زاویه تابش نور طیفی از رنگ‌ها در آن به نمایش در می‌آیند.

طبق روال همیشگی کلید‌های کنترل حجم صدا و پاور در لبه سمت راست دستگاه قرار گرفته و لبه سمت چپ از خشاب سیم‎‌کارت و کارت حافظه Micro SD میزبانی می‌کند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که خشاب سیم‌کارت پوکو X3 پرو می‌تواند از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان یا یک سیم‌کارت و یک کارت حافظه Micro SD پشتیبانی کند.

در لبه پایینی این دستگاه نیز اسپیکر صدا، درگاه USB-C، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را مشاهده خواهید کرد. مادون‌قرمز، میکروفون ثانویه نیز در لبه بالایی دیده می‌شوند. صفحه نمایش این گوشی حاشیه‌های بسیار کمی دارد و همین موضوع باعث زیبایی گوشی شده است.

صفحه نمایش پوکو X3 پرو توانسته بیش از ۸۴ درصد از قاب جلویی را به خود اختصاص دهد که سبب می‌شود تا پنل جلویی برای تماشای ویدئوهای مختلف، بازی کردن و وب گردی مناسب باشد. صفحه‌نمایش پوکو ایکس 3 پرو با یک لایه گوریلا گلس ۶ هم محافظت می‌شود.

علاوه بر موارد گفته شده پوکو در ساختار گوشی پوکو ایکس 3 پرو از یک موتور هپتیکی در راستای محور Z استفاده کرده که به لطف ارتعاشات دقیق آن، تجربه‌ای جذاب همانند کنسول‌های بازی به هنگام تیراندازی، شتاب گرفتن و غیره را در بازی‌ها به کاربران منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73 از نظر صفحه نمایش

گران‌ترین گوشی سری Galaxy A سامسونگ مجهز به نمایشگر ۶.٧ اینچی Super AMOLED Plus است. همان‌طور که از سامسونگ انتظار داریم، نمونه به کار گرفته شده در این دستگاه نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و کاملا کاربر پسند است.

می‌توانید با خیال راحت از گلکسی A73 زیر نور مستقیم آفتاب استفاده کنید و مشکلی از حیث مشاهده محتوا و متن نداشته باشید. کنتراست و اشباع رنگ‌ها نیز مانند قبل است.

پروفایل‌های رنگی Vivid و Normal هم برای تنظیم دلخواه سبک رنگ‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که اگر Vivid را انتخاب کنید، رنگ‌ها اشباع‌تر خواهند شد.

نرخ رفرش ١٢٠ هرتزی یکی از پیشرفت‌های بزرگ این گوشی نسبت به Galaxy A72 به شمار می‌آید، چرا که نسل قبلی از نمایشگر ٩٠ هرتزی استفاده می‌کرد. برخورداری از نمایشگر ١٢٠ هرتزی سبب می‌شود تا بتوانید تجربه لذت‌بخش‌تری حین کار کردن با گلکسی ای 73 داشته باشید.

با وجود این‌که پرچمداران سامسونگ از ویژگی تغییر نرخ رفرش متغیر برخوردارند، اما نرخ رفرش نمایشگر این دستگاه تنها در دو حالت ۶٠ و ١٢٠ هرتزی قابل تنظیم است. این موضوع سبب افزایش میزان انرژی مصرفی خواهد شد. تماشای ویدیو روی گلکسی ای 73 کاملاً رضایت‌بخش است و مشکلی در آن به چشم نمی‌خورد.

در گوشی شیائومی پوکو x3 پرو باز هم خبری از نمایشگرهای سوپر آمولد نیست و نمایشگر 6.67 اینچی گوشی شیائومی پوکو x3 پرو از نوع IPS LCD ساخته شده که رزولوشن 1080 × 2400 پیکسل را ارائه داده است، اما نرخ نوسازی 120هرتز و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ کیفیت تصویر و عملکرد بدون لگ و روان بازی‌ها را تضمین می‌کند.

این نمایشگر 84.6 درصد از مساحت پنل جلو را در اختیار خواهد داشت که می‌تواند خصوصاً برای افرادی که نمایشگر برایشان در اولویت است و بیشتر فیلم تماشا می‌کنند یک امتیاز خرید محسوب شود.

مقایسه گلکسی A73 با X3 پرو از نظر دوربین

گوشی‌های میان‌رده معمولاً از دوربین‌های متوسط استفاده می‌کنند، اما گلکسی A73 به دلیل مجهز شدنش به لنز 108 مگاپیکسلی دیگر در دسته میان‌رده‌ها جایی ندارد و به‌عنوان یک قاتل پرچمدار شناخته می‌شود.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73

این گوشی دارای 4 حسگر قدرتمند بوده که شامل حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی، حسگر 12 مگاپیکسل اولتراواید، حسگر 5 مگاپیکسل ماکرو و حسگر 5 مگاپیکسل تشخیص عمق است و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه قرار دارد.

گوشی A73 سامسونگ در بخش فیلم‌برداری بسیار خوب و قابل‌قبول عمل می‌کند؛ می‌توانید با رزولوشن 1080 با نرخ 60 فریم و 30 فریم بر ثانیه و با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. جدا از اینکه کیفیت ثبت تصاویر در بخش فیلم‌برداری بسیار بالا است و به‌خوبی می‌تواند روی سوژه دلخواه فوکوس کند.

در نگاه اول و زمانی که گوشی پوکو x3 پرو را در دست می‌گیرید این ماژول دوربین چهارگانه است که در پنل عقب خودنمایی می‌کند. در مشخصات دوربین poco x3 pro لنز اصلی 48 مگاپیکسلی واید بوده و خبری از لنز 108مگاپیکسلی نیست.

حتی لنز 64 مگاپیکسلی نسخه معمولی آن هم بکار نرفته است. به اصطلاح شیائومی عقب گرد داشته؛ اما در نظر داشته باشید که تراشه گوشی poco x3 pro قوی‌تر بوده و طبیعی است که عملکرد دوربین در کنار این تراشه بهتر باشد.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73

لنز اولتراواید آن 8 مگاپیکسلی بوده و ماکرو و لنز عمق هم 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم رضایت‌خاطر کاربران عاشق سلفی را جلب خواهد کرد. عکاسی ماکرو و پرتره با گوشی پوکو x3 پرو بسیار جالب است و تنها بایستی چند نکته را برای نتیجه بهتر رعایت کنید.

در عکس‌های سلفی دوربین شیائومی پوکو x3 پرو پردازش‌های نرم‌افزاری انجام می‌شود و در نتیجه پوست صورت شفاف به نمایش در می‌آید که احتمالاً برای کاربران، خروجی سلفی جذاب باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه Galaxy A73 با Poco X3 pro از نظر باتری

هیچ کاربری دوست ندارد گوشی خود را بیش از یک بار در طول روز شارژ کند و کارشناسان این شرکت کره‌ای نیز این موضوع را به خوبی درک کردند و گوشی a73 را به یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری مجهز کرده‌اند که مصرف بهینه و مناسبی دارد و در این زمینه رضایت همه کاربران را جلب کند. همچنین این باتری از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

انرژی موردنیاز گوشی پوکو X3 پرو درست همانند گوشی پوکو X3 NFC توسط یک باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. شرکت شیائومی ادعا می‌کند که ظرفیت باتری به کار گرفته شده در گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرو می‌تواند تا 11 ساعت برای اجرا بازی، 18 ساعت برای پخش فیلم و 153 برای ساعت پخش موسیقی شارژدهی داشته باشد و کاربران را همراهی کند.

شیائومی Poco X3 Pro قادر است تا 11 ساعت و 46 دقیقه به پخش فیلم بپردازد و به شما اجازه دهد تا به مدت زمان 17 ساعت و 30 دقیقه به گشت‌وگذار در وب مشغول شوید. همچنین گوشی شیائومی پوکو X3 پرو از شارژ سریع با توان 33 وات پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در مدت زمان 30 دقیقه به میزان شارژ ۵۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73 از نظر نرم افزاری

از آنجایی که گوشی گلکسی A73 سامسونگ در سال 2022 معرفی و وارد بازار شده، سامسونگ این گوشی را با اندروید 12 و رابط کاربری OneUi 4.1 عرضه کرده تا گوشی با آخرین و به‌روزترین سیستم‌عامل به دست کاربر برسد.

اندروید 12 به‌خوبی با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی OneUI 4.1 هماهنگ و یکپارچه شده تا هنگام استفاده از گوشی به‌هیچ‌عنوان با باگ یا مورد غیرمنتظره و آزاردهنده مواجه نشوید. البته ممکن است زمانی که گوشی را می‌خرید، نسخه جدیدتری برای رابط کاربری عرضه شده باشد که قابل دریافت است و می‌توانید با آپدیت کردن گوشی، از ویژگی‌های جدیدتر بهره‌مند شوید.

پوکو x3 پرو از رابط کاربری MIUI 12 همراه با سیستم عامل اندروید 11 استفاده می‌کند که محیط نرم افزاری روان و جذابی را برای کاربران به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73 از نظر سخت افزاری

تراشه‌های شرکت آمریکایی کوالکام به خوبی خودشان را در ذهن شرکت‌ها و کاربران جا انداختند و تبدیل به یک معیار خوب برای خرید گوشی شدند. در بطن گوشی a73 تراشه Snapdragon 778G 5G قرار گرفته که قدرت بسیار خوبی داشته و در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی نیز موفق است.

چیپست a73 سامسونگ توانایی اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی را با کیفیت متوسط دارد و مصرف شارژ آن نیز بهینه و قابل‌قبول است. لازم به ذکر است که این تراشه از اینترنت پر سرعت 5G نیز پشتیبانی می‌کند که در بازی‌های آنلاین می‌تواند به شما کمک کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73

پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 642L بوده که امتحان خود را قبلاً پس داده و می‌توانید از عملکرد a73 خیالتان کاملاً راحت باشد. مدل پایه گوشی a73 دارای رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است، بعلاوه این گوشی در دو نسخه‌ی 128/8 و 256/8 گیگابایتی نیز وارد بازار می‌شود و از افزایش فضای ذخیره‌سازی توسط microSDXC  نیز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73

پوکو x3 پرو از اسنپدراگون 860 یکی از بهترین تراشه‌ها استفاده می‌کند که براساس معماری 7 نانومتری تولید شده و تا اندازه‌ای مصرف بهینه‌تر شده و  قدرت بسیار عالی را هم از خود به نمایش خواهد گذاشت. پوکو ایکس تری پرو از جمله اولین گوشی‌هایی است که از این تراشه استفاده کرده است. از نظر حافظه و رم هم می‌توان گفت که گوشی پوکو x3 پرو در دو نسخه  128/6 و 256/8 گیگابایت عرضه شده است.

مقایسه گلکسی A73 با X3 پرو از نظر کیفیت صدا

کیفیت صدای گوشی سامسونگ A73 خوب است. صدای اسپیکرهای این گوشی فوق‌العاده است، هم تریبل بسیار بالایی دارد و وضوح صدا در آن مشخص است، هم بیس موسیقی را به‌خوبی پخش می‌کند که قطعاً از شنیدن آهنگ‌های بیس دار در آن شگفت‌زده خواهید شد.

از اسپیکر استریو در گوشی پوکو ایکس 3 پرو استفاده شده است. اسپیکر اصلی در لبه پایینی گرفته و اسپیکر دوم که همان اسپیکر مکالمات است در شکافی بین لبه بالایی و نمایشگر قرار دارد. گوشی Poco X3 Pro حجم صدا مناسبی داشته و از نظر کیفیت و شفافیت در سطح مطلوبی قرار دارد.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73

در این مطلب به مقایسه گلکسی A73 با X3 پرو پرداختیم. با مقایسه Galaxy A73 با Poco X3 pro می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی که هر دو از کمپانی‌های متفاوتی هستند، اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول

گلکسی A73 بهتر است یا X3 پرو؟

در این مطلب به بررسی و مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73 از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، طراحی و باتری پرداختیم. هر دو گوشی نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهند و قیمتی که برخوردار هستند ارزش خرید دارند، شیائومی در بخش سخت افزار قدرتمندتر و سامسونگ در بخش دوربین عملکرد بهتری دارد. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که این دو گوشی دارند باید در مورد خرید آنها تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A73 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بابام ۷۳aخرید منx3پرو بابام از گوشیش راضی نبود ۱۱ لایت خرید ولی من خیلی راضی ام

    پاسخ