;
coinex

نماینده ایران دو جایزه مهم جشنواره فیلم کینولاب لهستان را از آن خود کرد

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی زاده توانست دو جایزه از جشنواره کینولاب را به نام خود ثبت کند. این جایزه‌ها نشان از اثری درخشان دارد که داستان نوجوانان جزیره قشم را روایت می‌کند.

کانون پرورش فکری کودکان از آن دست سازمان‌هایی‌ست که در مسیر خود هیچوقت فلسفه وجودی‌اش را نادیده نگرفته است. این مرکز، کارگردان‌های مهمی را به سینما معرفی کرده است؛ از جمله عباس کیارستمی که اولین فیلم‌های کوتاهش را با کمک کانون پرورش فکری کودکان ساخت.

فیلم‌های نان و کوچه، مشق شب، خانه دوست کجاست فقط تعدادی از تولیدات این کانون هستند. هر چند در سال‌های اخیر کمتر درباره فعالیت‌ها و تولیدات این مرکز می‌شنویم، اما کانون پرورش فکری کودکان با قوت به ساخت آثارش ادامه می‌دهد.

جوایز اقیانوس پشت پنجره در جشنواره کینولاب لهستان

فیلم اقیانوس پشت پنجره، اولین ساخته بابک نبی‌زاده، تاکنون جوایز بسیاری از جشنواره‌های سراسر جهان کسب کرده است. جایزه بهترین فیلم جشنواره سانفرانسیسکو و جایزه بهترین فیلم جشنواره زیروپلاس روسیه از جمله افتخارات این فیلم است. حال خبر رسیده که فیلم اقیانوس پشت پنجره، از جشنواره کینولاب لهستان نیز دست پر برگشته است. این فیلم توانسته جایزه بهترین فیلم و جایزه بزرگ هیأت داوران این جشنواره را از آن خود کند.

جوایز اقیانوس پشت پنجره

این فیلم در روستاهای سلخ، گامبرون، لافت و جزیره قشم فیلمبرداری شده است. از جمله عوامل فیلم می‌توان به مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، مدیر تولید: مهدی مددکار، صدابردار: جعفر علیان، فیلمبردار زیرآب: اصغر بشارتی، تدوین: کاوه ایمانی، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراحی و ترکیب صدا: مهزیار یزدانی نیا، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، طراحان چهره پردازی: داریوش صالحیان و هاشم جوری، عکس: مصطفی مهدوی و علی اکبر اسماعیلی، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، تصحیح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، گروه کارگردانی: محمد حمیدی، حامد نوبری و نرگس مولوی اشاره کرد.

فیلم اقیانوس پشت پنجره به تهیه‌کنندگی سید جلال چاووشیان و بازیگران نوجوانی همچون محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، مهران مظفری، بهرام کمیجانی، حسن ذاکری، محمد طاهر عزیز پور، غلام رنجبر، محمد سلیمی، حسین قنبری، محمد صدرا ستوده‌نیا، عبدالصمد آهونبر و ایلیا باوقار، در حال حاضر در لهستان و جشنواره کینولاب در حال اکران است. جشنواره کینولاب از 22 خرداد تا 3 تیر هر ساله پذیرای آثاری با محوریت نوجوانان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این فیلم و جایزه‌هایش در جشنواره کینولاب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر