;
coinex

نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول

نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول ؛ یادگیری نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول قطعا برای همیشه می تواند به شما کمک کند.

وقتی فردی با هدف معامله گری و یا سرمایه گذاری وارد بازار ارز های دیجیتال می شود، اولین دغدغه مهمی که دارد انتخاب یک صرافی قابل اطمینان برای سپردن دارایی های خود در آن است. اما پس از انتخاب صرافی، یادگیری و کار با بستر آنلاینی که دارد دیگر چالش مهم محسوب می شود.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول

در صرافی های ارز دیجیتال شما می توانید با استفاده از قابلیت های مختلفی که وجود دارد پول خود را مدیریت کنید. یکی از امکانات موجود در تمامی صرافی های ارز دیجیتال، قابلیت انتقال دارایی از صرافی به کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری است. در ادامه به دلایل و آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول می پردازیم.

چه دلایلی برای انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول وجود دارد؟

هر فعالیتی که بر مبنای انتقال ارز دیجیتال در صرافی ها بخواهد صورت گیرد، باید همراه با دلیلی قانع کننده ای باشد؛ چرا که انتقال ارز دیجیتال از صرافی به هر آدرس دیگری، میزان کارمزدی را برای شما به همراه دارد. در دنیای ارز های دیجیتال به اندازه کافی دلیل برای انتقال دارایی به کیف پول پیدا می شود. قبل از این که به آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول بپردازیم، در ادامه تعدادی از اصلی ترین دلایل این کار را مورد بررسی قرار می دهیم.

امنیت

اولین و اصلی ترین دلیلی که برای انتقال دارایی از صرافی به کیف پول وجود دارد، امنیت زیاد کیف پول ها است. هر صرافی که از آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده می کنید هر میزان هم که دارای امنیت باشد، باز هم به سطح امنیت کیف پول های متمرکز یا غیرمتمرکز نمی رسد. صرافی های خارجی به دلیل مسائل تحریم، می توانند همواره مشکلات امنیتی برای کاربران ایرانی خود به وجود بیاورند.

به دلیل همین مسائل، استفاده از امنیت کیف پول دلیل خوبی برای انتقال ارز دیجیتال به آن ها محسوب می شود. کیف پول ها علاوه بر کلید عمومی، دارای دوازده واژه برای بازیابی حساب و همچنین یک کلید خصوصی هستند که می بایست بطور کامل از آن حفاظت نموده و در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید. این دسته از ویژگی ها باعث شده است تا امنیت کیف پول ها افزایش پیدا کند.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول

سرمایه گذاری

معمولا اکثر کسانی که به دنبال آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول هستند، به دلیل سرمایه گذاری می خواهند این کار را انجام دهند. عموما صرافی ها بستر مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب نمی شوند. از صرافی های ارز دیجیتال باید برای ترید و خرید و فروش استفاده کرد. کسانی که میزان دارایی زیادی در اختیار دارند و می خواهند ارز های دیجیتال خود را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنند، طبیعتا باید سراغ کیف پول بروند.

استکینگ

یکی از قابلیت های بسیار عالی که در کیف پول های ارز دیجیتال وجود دارد، استیک کردن دارایی است. استیک کردن این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد که در واقع بتوانید دارایی خود را قفل کنید و در ازای آن، در هر بازه زمانی میزان سود خاصی را دریافت کنید. استک کردن ارز های دیجیتال یک روش عالی برای درآمدزایی بدون ریسک و نگرانی محسوب می شود.

نظارت غیرمتمرکز

قابلیت غیرمتمرکز بودن ارز های دیجیتال باعث شده است تا حفظ، نگهداری و مدیریت دارایی تنها بر عهده خود شما باشد. حال شما با استفاده از کیف پول های متمرکز و یا غیرمتمرکز می توانید بدون وجود هیچ شخص و رابط ثالثی دارایی خود را مدیریت کنید. در واقع دلیل دیگر برای انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول، داشتن استقلال بیشتر در نگهداری است.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول

آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول

صرافی ها و کیف پول های قابل اطمینان زیادی این روز ها برای استفاده و مدیریت ارز دیجیتال وجود دارند. در این آموزش به عنوان مثال می خواهیم به نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی OMPFinex  به کیف پول Trust Wallet بپردازیم. شما با طی کردن چند مرحله ساده می توانید این انتقال را انجام دهید. ابتدا در صرافی او ام پی فینکس و کیف پول تراست والت یک حساب برای خود ایجاد کنید.

دریافت آدرس از تراست ولت

دریافت آدرس، اولین مرحله نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول است. در واقع شما به هر کیف پولی که بخواهید ارز دیجیتال ارسال کنید، ابتدا باید آدرس همان ارز دیجیتال را از کیف پول بگیرید. هر ارز دیجیتالی که بخواهید انتقال دهید، در کیف پول تراست والت وجود دارد. برای دریافت آدرس ارز دیجیتال در تراست والت کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید:

وارد حساب خود در کیف پول تراست والت شوید.

حال برای انتخاب ارز دیجیتال بر روی آیکون خط و دایره در بالای صفحه کلیک کنید.

سپس به طور مثال خرید اتریوم (ETH) را جستجو کنید.

اتریوم تحت شبکه های موجود به شما نمایش داده می شود؛ به طور مثال اتریوم با را تحت شبکه ERC-20 انتخاب کنید.

حال به صفحه اصلی ارز اتریوم اضافه شده است. بر روی آن کلیک کنید.

در این بخش گزینه Receive را بزنید.

آدرس ارائه شده را کپی کنید.

انتقال ارز دیجیتال از صرافی OMPFinex

در مرحله دوم نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول باید به حساب خود در صرافی OMPFinex مراجعه کنید. سپس برای انتقال ارز دیجیتال اتریوم به آدرس کپی شده از تراست والت، باید مراحل زیر را انجام دهید:

در صفحه داشبورد و در بین گزینه های موجود در منو، گزینه کیف پول را انتخاب کنید.

حال در این مرحله باید بر روی گزینه قرمز رنگ “برداشت” از کیف پول اتریوم کلیک کنید.

در این صفحه و در اولین کادر، باید ابتدا میزان اتریومی که می خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید.

حال در کادر دوم آدرس کپی شده از کیف پول تراست والت را قرار دهید. (حتما قبل از رفتن به مرحله بعد، یک بار دیگر آدرس کپی شده را چک کنید که آدرس دیگری وارد نشده باشد)

سپس در بخش شبکه و در بین شبکه های موجود، باید گزینه ERC-20 را انتخاب کنید؛ در واقع نوع شبکه انتخاب شده، باید دقیقا مطابق آدرس شبکه ای باشد که از تراست والت دریافت کرده اید؛ در صورت وجود ناهماهنگی در این بین، دارایی شما از بین می رود.

در مرحله آخر باید بر روی گزینه سبز رنگ ایجاد درخواست برداشت کلیک کنید.

جمع بندی

تعداد مراحل ذکر شده نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول معمولا در تمامی صرافی ها و کیف پول ها مشابه است؛ ما سعی کردیم برای ذکر مثال، از کیف پول تراست والت و صرافی OMPFinex که جزو بهترین ها محسوب می شوند استفاده کنیم. در طی پروسه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول، هماهنگ بودن نوع شبکه مهم ترین چیزی است که باید به آن دقت کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر