;
coinex

پاک کردن حافظه تلگرام [آموزش تصویری حذف کش Telegram]

اگر قصد یادگیری پاک کردن حافظه تلگرام را دارید در ادامه با آموزش پاک کردن کش تلگرام همراه ما باشید. پاک کردن حافظه تلگرام آسان است.

تمام فایل‌هایی که از سرور تلگرام دریافت می‌کنید در محلی به نام کش در حافظه گوشی شما ذخیره شده و باعث می‌شود که سرعت کار با تلگرام برای شما افزایش یابد.

زمانی که یک بار از یک موضوع مثل تصویر یا ویدئو دیدن کردید در مراجعات بعدی نیازی به دانلود مجدد آن فایل نیست چرا که در حافظه شما ذخیره شده است. در این شرایط اطلاعات در کش قرار گرفته‌اند که البته کش تلگرام گاهی برای باز کردن حافظه گوشی باید پاک شود. در این شرایط آموزش پاک کردن کش تلگرام مهم است.

در مواقعی که حجم دیتای کش تلگرام شما زیاد باشد، ممکن است حافظه گوشی شما را پر کند که در نتیجه این امر گوشی شما به شدت کند کرده و ممکن است دیگر قادر به باز کردن تصاویر و ویدئوها در تلگرام خود نباشید؛ پس باید نحوه پاک کردن حافظه پر شده تلگرام را یاد بگیرید.

در این شرایط پاک کردن حافظه تلگرام مهم است. ما در ادامه نحوه پاک کردن حافظه پر شده تلگرام را به شما آموزش می‌دهیم. پس با آموزش پاک کردن کش تلگرام همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین یوتیوب دانلودر تلگرام کدام است؟

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

پاک کردن حافظه تلگرام

اگر زیاد از تلگرام استفاده می‌کنید، فضای ذخیره‌سازی گوشیتان پر شده و فضای کمتری برای فایل‌های باقی مانده، آموزش پاک کردن کش تلگرام یکی از کارهای کارآمد برای رفع این مشکل است

پس با آموزش پاک کردن کش تلگرام می‌توانید مشکل پر شدن کش را حل کنید. نحوه پاک کردن حافظه پر شده تلگرام در ادامه آمده است.

کش تلگرام چیست؟

کش چیزی نیست جز فایل‌های موقتی که در دستگاه شما ذخیره می‌شوند. این کش می‌تواند از برنامه‌ای که دانلود کرده‌اید یا از وب‌سایتی که بازدید کرده‌اید، باشد. هدف از کش افزایش تجربه مرور شما با بارگیری سریع‌تر صفحه است البته زمانی که اتصال شبکه کند است. اما به‌غیر از مزیت سرعت، کش معایبی هم دارد، چون این فایل‌ها در حافظه داخلی گوشی شما ذخیره می‌شوند و فضای ارزشمندی را اشغال می‌کنند. از این رو، باید کش ذخیره شده در گوشی را پاک کنید تا سرعت دستگاه شما افزایش پیدا کند و دستگاه به‌درستی کار کند.

مانند خیلی از برنامه‌های کاربردی، تلگرام هم داده‌ها را روی دیوایس شما ذخیره می‌کند تا راحت‌تر کار کند و سریع‌تر راه‌اندازی شود. این داده‌ها شامل جزئیات حساب و تنظیمات شما تا فایل‌های بسیار بزرگ‌تر است، مثل عکس‌ها و ویدیوهایی که دیگران برای شما ارسال می‌کنند.

کش، فایل‌های موقت تکراری داده‌ها، ویدیوها، تصاویر و موارد دیگر تلگرام شما را ذخیره می‌کند که بعداً برای بارگذاری سریع‌تر استفاده می‌شوند، اما حافظه دستگاه شما را هم مصرف می‌کند. به همین دلیل است که امروز پاک کردن حافظه تلگرام مهم است.

باوجود این‌که کش تلگرام می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند، اما برخلاف اکثر پیام‌رسان‌ها، خود اپلیکیشن تلگرام فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. حتی اگر زیاد از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر کارگزاری آگاه

آموزش کار با اسنپ چت

پاک کردن حافظه تلگرام از طریق خود برنامه تلگرام

برنامه تلگرام در منوی تنظیمات خود گزینه‌ای تحت عنوان Clear Cache را ارائه می‌کند که با استفاده از آن بدون نیاز هیچ اقدام خاص دیگری می‌توانید حافظه کش تلگرام را حذف کنید. برای پاک کردن حافظه تلگرام از طریق برنامه تلگرام باید به روش زیر عمل کنید:

برنامه تلگرام را اجرا کنید. آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.

گزینه Settings را انتخاب کنید.

گزینه Data & Storage را لمس کنید.

گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.

اکنون گزینه Clear Cache را می‌بینید. در کنار این گزینه حجم فایل های انباشته شده به عنوان حافظه کش اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.

لطفا توجه داشته باشید که قبل از حذف، از شما خواسته می‌شود که انواع فایل‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید، مشخص کنید.

از منوی کشویی ارائه شده، نوع فایل‌هایی که تمایل دارید از حافظه کش حذف شوند را مشخص کنید. برای مثال می‌توانید با برداشتن تیک گزینه Photos، به جز عکس‌ها تمام فایل‌های دیگری که در حافظه کش تلگرام ذخیره شده‌اند را حذف کنید. گزینه‌های مورد نظرتان را از منوی کشویی مشخص کنید.

گزینه CLEAR CACHE را لمس کنید.

به همین سادگی حافظه کش تلگرام از طریق منوی تنظیمات این برنامه پیام رسان قابل پاک سازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord)

آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)

پاک کردن حافظه تلگرام در اندروید

اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، برای پاک کردن کش تلگرام در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تلگرام خود را باز کنید و روی منوی تلگرام ( آیکون سه خط در بالا سمت راست صفحه ) تپ کنید.
  2. از منوی باز شده وارد قسمت تنظیمات تلگرام خود شوید.
  3. روی Data and Storage تپ کنید.
  4. در این مرحله Storage usage را انتخاب کرده و سپس روی Clear Cache تپ کنید.
  5. به این ترتیب حافظه تلگرام در اندروید شما پاک می‌شود.

شما همچنین می‌توانید برای پاک کردن کش تلگرام در اندروید از نرم افزارهایی که در این زمینه طراحی شده استفاده کنید. اپلیکیشن جاروب یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند به صورت خودکار فایل‌های کش تلگرام و اینستاگرام شما را حذف کند.

شما می‌توانید این برنامه کم حجم را از طریق بازار دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید. جاروب حجم فایل کش هر برنامه را برایتان نمایش داده و به شما امکان می‌دهد تا فایل‌های اضافی تلگرام خود را به تفکیک تصاویر، صوت، اسناد و ویدئو تنها با یک اشاره حذف کنید و حافظه گوشی خود را آزاد کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)

آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)

پاک کردن کش تلگرام در آیفون

اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید، برای پاک کردن کش تلگرام در آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه تلگرام را باز کرده و وارد قسمت تنظیمات تلگرام خود شوید. ( آیکون چرخ دنده در سمت راست و پایین صفحه)
  2. روی Data and Storage تپ کنید.
  3. گزینه Storage usage را انتخاب کنید.
  4. روی Clear Cache تپ کنید.

پاک کردن حافظه تلگرام در ویندوز

اگر از نسخه ویندوزی تلگرام استفاده می‌کنید و آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید برای پاک کردن کش تلگرام می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  1. برنامه تلگرام دسکتاپ خود را باز کنید.
  2. روی آیکون منو در بالا چپ برنامه کلیک کنید و از منوی کشویی که باز می‌شود گزینه Settings را انتخاب کنید.
  3. در صفحه‌ای که نمایش داده می شود گزینه Advanced را انتخاب کنید.
  4. سپس از قسمت Data and storage بر روی گزینه Manage local storage کلیک کنید.
  5. در این مرحله از پنجره پاپ آپی که باز می‌شود گزینه Clear all را انتخاب کنید.

علاوه بر روش گفته شده برای پاک کردن حافظه تلگرام در ویندوز، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آمده است.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت

دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)

استفاده از RUN

یکی از روش‌های ساده برای پاک کردن حافظه کش تلگرام رایانه شخصی استفاده از دستور “%temp%” است. با استفاده از این دستور، مقداری فضا در رایانه شما آزاد می شود و همچنین به افزایش عملکرد کمک می‌کند.

برای استفاده از این دستور کافی است از گوشه پایین سمت چپ به نوار جستجوی ویندوز خود بروید. سپس RUN را تایپ کرده و اینتر را بزنید. بعد %temp% را تایپ کرده و روی دکمه OK کلیک کنید. در نهایت تمامی فایل‌ها را از آن پوشه انتخاب و پاک کنید.

از اکسپلورر

روش بعدی برای پاک کردن حافظه کش تلگرام از طریق فایل اکسپلورر کامپیوتر است. کافیست فایل اکسپلورر خود را باز کنید و پوشه تلگرام را پیدا کنید. حالا از آنجا فایل‌ها را حذف کنید. اما حواستان باشد که این روش می‌تواند اطلاعات ورود شما را هم حذف کند.

از مرورگر

اگر از نسخه وب تلگرام استفاده می‌کنید، باید کش مرورگر خود را پاک کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

توجه: با دنبال کردن این فرآیند، تمام کش مرورگر شما هم حذف می‌شود. بنابراین، قبل از اقدام در مورد حذف فایل‌ها فکر کنید.

  1. مرورگر را باز کنید. احتمالاً شما هم مثل اکثر کاربران از chrome استفاده می‌کنید.
  2. روی سه نقطه عمودی از گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  3. تنظیمات را انتخاب کنید.
  4. در بخش Privacy and Security، روی گزینه Clear browsing data کلیک کنید.
  5. در مرحله بعد فقط گزینه cached images and files را انتخاب کنید.
  6. در نهایت روی پاک‌کردن داده‌ها (Clear Data) کلیک کنید.

چگونه از ذخیره تمامی فایل‌های رسانه‌ای توسط تلگرام جلوگیری کنیم؟

پس از پاک کردن حافظه تلگرام، شما می‌توانید از ذخیره تمامی فایل‌های رسانه‌ای یا انواع خاصی از فایل‌های رسانه‌ای توسط تلگرام جلوگیری کنید. اگر فضا کم است، می‌توانید مدت زمان نگهداری فایل‌های رسانه در مک را نیز مشخص کنید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

تلگرام را باز کنید. بر روی منوی تلگرام کلیک کرده و Preferences را انتخاب کنید. Data and Storage را انتخاب کنید.

برای خاموش کردن کامل دانلود همه رسانه‌ها، دانلود خودکار رسانه را در موقعیت خاموش قرار دهید.

همچنین، برای انتخاب این‌که تلگرام کدام رسانه را دانلود کند، به نوبه خود بر روی هر بخش (عکس‌ها، فیلم‌ها، فایل‌ها) کلیک کنید و انتخاب کنید چه چیزی دانلود شود.

می‌توانید با کلیک روی «بارگیری پوشه» و رفتن به مکان دیگری، مکان ذخیره رسانه دانلود شده را تغییر دهید. اگر می‌خواهید رسانه را دانلود کنید اما فقط برای مدت کوتاهی آن را نگه دارید، روی Storage Usage و Keep Media کلیک کنید، سپس مدت زمان را انتخاب کنید.

در این مطلب به بررسی و آموزش نحوه پاک کردن حافظه پر شده تلگرام پرداختیم. در صورتی که کش تلگرام پر شود باید نسبت به پاک کردن آن اقدام کرد زیرا پر شدن کش می‌تواند باعث کند شدن گوشی شود. برای پاک کردن حافظه تلگرام روش‌هایی در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. شما می‌توانید از طریق روش‌های گفته شده در اینجا نسبت به پاک کردن حافظه تلگرام اقدام کنید.

سوالات متداول

نحوه پاک کردن حافظه پر شده تلگرام چگونه است؟

اگر حافظه کش تلگرام شما پر شده است باید نسبت به پاک کردن آن اقدام کنید. برای پاک کردن حافظه تلگرام روش‌هایی وجود دارد که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند. اگر شما هم قصد پاک کردن حافظه تلگرام خود را دارید می‌توانید از طریق روش‌هایی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند، اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد پاک کردن حافظه تلگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یعنی رفتی وسط بهشت سیزده به در برگشتی
    حافظه گوشیمو پر کرده بود افسردگی گرفته بودم

    پاسخ