;
coinex

کمیسیون متا تا سال 2024 برای تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک و اینستاگرام رایگان است

کمیسیون متا که به گفته‌ی خود کمپانی پیش از این تا سال 2023 برای کریتورهای اینستاگرام و فیسبوک رایگان بود، یک سال دیگر نیز تمدید شد.

به نظر می‌رسد تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم‌های اینستاگرام و فیسبوک تا سال 2024 هیچ قسمتی از درآمد خود را به عنوان کمیسیون متا پرداخت نخواهند کرد. متا که در گذشته عدم دریافت کمیسیون را تا سال 2023 اعلام کرده بود، یک سال دیگر نیز آن را تمدید کرد. این خبر توسط مدیرعامل کمپانی متا اعلام شد.

بیشتر بخوانید: فرزند ایلان ماسک خواستار قطع رابطه با پدر و خانواده پرحاشیه خود!

عدم پرداخت کمیسیون متا برای تولیدکنندگان محتوا

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا، به تازگی درصفحه رسمی فیسبوک خود پستی منتشر کرد و در آن چگونگی بروزرسانی‌های نحوه کسب درآمد برای پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام را توضیح داد، از جمله این به‌روزرسانی، عدم دریافت کمیسیون متا از تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک و اینستاگرام تا سال 2024 است.

عدم پرداخت کمیسیون متا برای تولیدکنندگان محتوا 

نحوه‌ی درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم‌های مذکور از طریق حق اشتراک طرفداران، رویدادهای پولی، نشان‌ها و روش‌های دیگر است. البته برای جلوگیری از گرایش روزافزون کاربران و تولیدکنندگان محتوا به تیک تاک، متا در ماه‌های گذشته روش‌های کسب درآمد را افزایش داده است و به نظر می‌رسد روش‌های جدیدی را نیز ارائه دهد. یکی از روش‌های جدیدی که متا اخیرا ارائه داد امکان ایجاد گروه‌های اختصاصی برای کاربران است.

مدیر عامل متا همچنین در پست خود خاطر نشان کرده که زمینه‌ برای تولیدکنندگان محتوا هموارتر خواهد شد و به زودی افراد بیشتری می‌توانند واجد شرایط کسب درآمد از پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام باشند. مصداقی برای این ادعا را می‌توان بخش‌‌هایی مانند ریلز (Reels) دانست. گفته می‌شود یکی از برنامه‌های درآمدزایی، پاداش‌های نقدی و حمایتی  در ریلز است و اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از ویدیوهای کوتاه خود در اینستاگرام و البته فیسبوک درآمد کسب کنند.

از دیگر اطلاعاتی که در پست مدیرعامل متا به آن اشاره شد، احتمال ارائه‌ی ویژگی جدید است. با توجه به صحبت‌های مارک زاکربرگ، قابلیت‌های جدیدی در پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد که هنوز در حال توسعه و آزمایش قرار دارند و همچنین باید منتظر به روزرسانی ویژگی‌های فعلی این پلتفرم‎‌ها باشیم. برای مثال طبق این پست منتشر شده، اینستاگرام در حال آزمایش یک مارکت‌پلیس (Marketplace) برای تولیدکنندگان محتوا و برندها است، با وجود این ویژگی لینک شدن انواع برندها و تولیدکنندگان محتوا ساده‌تر خواهد شد و این موضوع می‌تواند فرصت همکاری بسیاری را فراهم کند. البته باید بگوییم که این ویژگی مدت‌هاست در پلتفرم تیک تاک وجود دارد.

قابلیت جدید NFT متا نیز در آینده‌ای نزدیک به خارج از ایالات متحده گسترش خواهد یافت. این قابلیت به زودی در پلتفرم فیسبوک نیز اجرا خواهد شد، هرچند این قابلیت ابتدا برای چندین گروه مشخص از کاربران آمریکایی به صورت آزمایشی عرضه می‌شود.

با توجه به تمرکز کمپانی متا بر روی موضوع رقابت با تیک تاک، به نظر می‌رسد این پلتفرم قصد دارد با روش‌های مختلف از مهاجرت و سرازیر شدن اینفلوئنسرها به پلتفرم رقیب جلوگیری کند. اخیرا متا در اقدامی از کار بر ویژگی فید تمام صفحه مشابه تیک‌تاک برای اینستاگرام خبر داد که این خود دلیل واضحی برای اثبات این رقابت است. در نتیجه گویا باید در آینده شاهد روش‌های بیشتری برای کسب درآمد از پلتفرم‌های متا و شباهت این دو رقیب به همدیگر باشیم.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره خبر عدم دریافت کمیسیون متا در پلتفرم فیسبوک و اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر