;
coinex

Xiaomi Book S با قیمت باورنکردنی 700 یورو رونمایی شد

شیائومی از لپ تاپ تبدیل‌پذیر ویندوزی و جذاب خود با عنوان Xiaomi Book S رونمایی کرد، این لپتاب بدون لوازم جانبی با قیمت 700 یورو عرضه خواهد شد.

کمپانی موفق شیائومی، چند سال پیش از تبلتی با توانایی اجرای سیستم‌عامل ویندوز رونمایی کرد، اما این کمپانی هیچوقت به دنبال تولید لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر یا همان دو در یک ویندوزی نرفته بود.

اما در اقدامی هیجان انگیز، شیائومی روز گذشته از اولین لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر ویندوزی خود با نام لپ تاپ شیائومی بوک اس رونمایی کرد. این لپتاپ که دارای نمایشگری 12.4 اینچی است با قیمت 700 یورویی عرضه شده است؛ البته بدون شارژر، صفحه‌کلید و قلم لمسی. البته این محصولات جداگانه به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های 2022

Xiaomi Book S ؛ قیمت و مشخصات فنی

شیائومی محصول جدید خود را با قابلیت‌ تبدیل پذیری عرضه کرد. این محصول می‌تواند به صفحه‌کلید جداشدنی متصل شود و با جدا کردن صفحه‌کلید، عملکردی مشابه تبلت‌ را ارائه دهد. شیائومی بوک S مجهز به ویندوز 11 است و در آن از ابزاری شبیه‌ساز استفاده شده تا کاربر بتواند اپلیکیشن‌های 32 بیت و 64 بیت را که به‌صورت بومی برای معماری ARM توسعه داده نشده‌اند، بر روی این لپتاپ اجرا کند. این در حالی است که ابزار شبیه‌ساز ویندوز 10 صرفاً برای اپلیکیشن‌های 32 بیتی جواب می‌داد.

با لپتاپ تبدیل پذیر Xiaomi Book S آشنا شوید:

بi گزارش وبسایت GSMArena، لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر شیائومی بوک اس به پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 2 کوالکام تجهیز شده است که از لیتوگرافی هفت نانومتری بهره می‌برد. اما پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 2 کوالکام به دوران Snapdragon 865 تعلق دارد و پردازنده‌ی جدیدی به حساب نمی‌آید. در سال 2020، کوالکام همزمان با معرفی Snapdragon 8cx Gen 2 ادعا کرد که این پردازنده‌، هفت وات قدرت بیشتری نسبت‌ به پردازنده‌ی نسل دهمی 15 وات Intel Core i5 دارد.

بیشتر بخوانید: سبک ترین لپ تاپ های جهان 2021

مشخصات ظاهری شیائومی بوک اس

بدنه‌ی Xiaomi Book S از آلیاژ آلومینیوم-منیزیم ساخته شده  است و در حدود 9 میلی‌متر ضخامت دارد. وزن این محصول به گفته‌ی کمپانی سازنده، 720 گرم است. صفحه‌نمایش لپ‌تاپ جدید که از نوع LCD و در اندازه‌ی 12.4 اینچی است، وضوح 2.560 در 1.600 پیکسل و تراکم پیکسلی 224ppi را ارائه میکند.

نسبت تصویر در لپتاپ جدید 16:10 و نرخ نوسازی 60 هرتز است و قابلیت پوشش صددرصدی از فضای رنگی DCI-P3 را دارد. شیائومی اعلام کرد که این نمایشگر در پرنورترین حالت، به روشنایی 500 نیت می‌رسد و روی این نمایشگر از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس 3 استفاده شده است.

Xiaomi Book S به یک درگاه USB-C تجهیز شده است که علاوه بر فعالیت به‌عنوان درگاه شارژ، می‌تواند محتوای بصری را روی نمایشگر خارجی 4K به نمایش بگذارد. همچنین این لپ‌تاپ دارای جک 3.5 میلی‌متری صدا است و از اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD برای افزایش میزان ظرفیت ذخیره‌سازی بهره می‎‌برد.

با لپتاپ تبدیل پذیر Xiaomi Book S آشنا شوید:

جالب است بدانید، در پنل جلویی لپ تاپ شیائومی، وب‌کم 1080p تعبیه شده‌ است که عملکرد مطلوبی برای تماس ویدیویی دارد. Xiaomi Book S به دو میکروفون با قابلیت کاهش سروصدای محیط یا همان نویزکنسلیشن تجهیز گشته و در کناره‌های آن اسپیکر استریو تعبیه شده است.

Xiaomi Book S علاوه بر مشخصات بالا، دارای هشت گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است و از Wi-Fi 5 (ac) و Bluetooth 5.1 پشتیبانی می‌کند. این لپتاپ برخلاف برخی از لپ‌تاپ‌های تبدیل‌پذیر، مودم داخلی ندارد.

اگرچه کمپانی شیائومی اشاره‌ای به ظرفیت باتری لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر خود نکرده است، اما اعلام کرده که باتری این محصول در استفاده‌ی معمولی می‌تواند تا بیش از 13 ساعت دوام بیاورد. شارژر 65 واتی گالیم نیترید (GaN) که البته به‌صورت مجزا فروخته می‌شود، می‌تواند لپ‌تاپ شیائومی را با سرعت بالایی در زمان کم شارژ کند. کمپانی شیائومی در مورد قیمت‌گذاری این محصول نیز گفته که برچسب قیمت ۷۰۰ یورویی دارد و پیش‌فروش آن از روز 30 ژوئن آغاز خواهد شد.

اگر شما هم طرفدار محصولات شیائومی هستید، شاید برایتان جالب باشد که در دو روز اول آغاز پیش‌فروش، می‌توانید لپتاپ تبدیل پذبر Xiaomi Book S را با 100 دلار تخفیف تهیه کنید. همچنین در این بازه‌ی زمانی، علاوه بر این تخفیف، شارژر 65 وات لپ‌تاپ که 40 یورو قیمت دارد، به رایگان برای مشتریان عرضه می‌شود.

شما می‌توانید بدون صفحه‌کلید جداشدنی از Xiaomi Book S به‌عنوان تبلتی ویندوزی استفاده کنید، اما به هنگام متصل کردن محصول به قاب مجهز به صفحه‌کلید، شاهد لپ‌تاپی ویندوزی خواهید بود که این کاربرد 2 گانه محبوبیت محصول را افزایش می‌دهد. کلیدهای این صفحه‌کلید پس از فشرده شدن مسیری 1.3 میلی‌متری را طی می‌کنند، بنابراین سرعت کار با محصول جدید قابل قبول است.

قاب این محصول جدید که بخش بیرونی آن از چرم مصنوعی پلی‌اورتان ساخته شده است، علاوه بر صفحه‌کلید دارای تاچ‌ پد نیز می‌باشد. این قاب مجهز به پایه‌ای برای نگه داشتن Xiaomi Book S است و از طریق پوگو پین به محصول متصل می‌گردد. به نظر می‌رسد پس از وصل کردن تبلت به قاب، وزن محصول تا 317 گرم افزایش یابد.

کمپانی شیائومی قاب مجزای Xiaomi Book S را با قیمت 150 یورو عرضه خواهد کرد. الیته در روزهای آغازین پیش‌فروش، 250 نفر از اولین خریداران، 50 دلار تخفیف بر روی این محصول دریافت خواهند کرد. شیائومی همزمان با ارائه‌ی محصول جدید خود، یک کاور معمولی نیز به قیمت 40 دلار عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین تبلت های 2021

با لپتاپ تبدیل پذیر Xiaomi Book S آشنا شوید:

وسیله‌ی جانبی دیگر این محصول که شیائومی آن را Smart Pen می‌نامد، یک قلم لمسی است. کمپانی شیائومی ادعا می‌کند این قلم لمسی دارای نرخ نمونه‌برداری 240 هرتز است و توانایی تشخیص 4.096 سطح فشار را دارد. Smart Pen شیائومی مجهز به باتری داخلی است و شارژ کامل آن تنها 18 دقیقه طول می‌کشد. این قلم لمسی تنها پس از یک دقیقه شارژ، می‌تواند تا 20 دقیقه کار کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص Xiaomi Book S چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو  و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر