;
coinex

پوکو F4 رسما رونمایی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

مدتهاست که طرفداران شیائومی و البته پوکو انتظار رونمایی رسمی ار پوکو F4 را دارند. این زیربرند شیائومی لحظاتی پیش رسما از گوشی پرچمدار پوکو F4 رونمایی کرد.

در رویداد رونمایی پوکو که لحظاتی پیش برگزار شد، زیربرند محبوب شیائومی از دو محصول مورد انتظار و محبوب خود یعنی پوکو اف 4 (POCO F4) و پوکو ایکس 4 جی تی (POCO X4 GT) رونمایی کرد. اما از مشخصات فنی پوکو اف 4 و قیمت این محصول چه می‌دانیم؟

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های پوکو (POCO)

قیمت و مشخصات فنی پوکو F4

پوکو F4

سری اف از محصولات پوکو را به عنوان پرچمداران این برند می‌شناسند که محصولاتی اقتصادی اما در عین حال با مشخصات قابل توجه فنی هستند. این موضوع را پوکو اف 3 با برچسب قیمت زیر 300 یورویی و تجهیز به پردازنده،‌ باتری و نمایشگر باکیفیت ثابت کرده بود و حال نوبت به جانشین گوشی محبوب پوکو رسیده است.

اما پوکو امسال تغییرات خیلی جذابی در محصول جدید خود اعمال نکرده و شاید اساسی‌ترین تغییرات مربوط به تغییر طراحی ظاهری گوشی باشد. در بخش فنی، باید برای کسانی که انتظار یک تراشه پرچمدار مانند اسنپدراگون 8 نسل 1 یا حتی مدیاتک دایمنسیتی 9000 را داشتند باید گفت که پوکو اف 4 نیز مانند پوکو اف 3 از همان تراشه اسنپدراگون 870 استفاده می‌کند که گرچه برای پوکو اف 3 انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسید؛ اما برای محصول جدید به نظر کمی قدیمی می‌رسد!

POCO F4 البته در بخش دوربین پیشرفت‌هایی داشته و برای مثال اولین گوشی سری اف از محصولات پوکو است که با تثبیت‌کننده تصویر (OIS) عرضه شده است. این گوشی از یک ماژول سه گانه دوربین، شامل سنسورهای 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و البته 2 مپاپیکسلی ماکرو برخوردار است. دوربین سلفی دستگاه نیز یک سنسور 20 مگاپیکسلی است.

در بخش نمایشگر نیز مشابه با پوکو F3، در گوشی جدید یک نمایشگر آمولد 6.67 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی تعبیه شده است که وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل دارد و حداکثر روشنایی 1300 نیت را ارائه می‌کند. این نمایشگر ار دالبی ویژن و HDR10 پلاس نیز پشتیبانی می‌کند  با لایه محافظتی گوریلا گلس 5 حفاظت می‌شود.

این محصول در دو نسخه مختلف با 6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که به ترتیب حدود 400 و 450 یورو قیمت دارند.

پوکو F4

در بخش باتری نیز از نظر ظرفیت، با یک سلول بزرگ 4500 میلی‌آمپر ساعتی اوضاع مشابه با پوکو اف 3 به نظر می‌رسد اما باید گفت که سرعت شارژ از 33 وات به 67 وات افزایش یافته و این بدان معنا است که محصول جدید پوکو تنها در 38 دقیقا کاملا شارژ می‌شود که نسبت به نسل قبل در نوع خود پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پوکو F4 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    چرا شیائومی هرچی میسازه از رو برندای دیگه کپی میزنه؟
    مثلا UI که مشابه اپل؟

    پاسخ

    پوکو گوشیهایی مثل X3 Pro و F3 ارایه کرده حالا میخواهد تا چند سال با اسمی که اونها براش درست کردند سر بکند

    پاسخ