;
coinex

غرامت مکانیک اسپانیایی از تسلا؛ محکومیت خودروساز آمریکایی در دادگاه

یک مکانیک اسپانیایی ، شرکت تسلا را به دلیل مشکلات کیفی خودرو مدل ۳، محکوم به پرداخت غرامت کرد. این مکانیک، کیفیت ساخت خودرو تسلا را زیر سوال برده است.

آنجل گایتان توانسته در پرونده حقوقی و شکایت از تسلا پیروز شود. با توجه به ادعای این مکانیک، شرکت تسلا یک خودروی معیوب به او تحویل داده بود. با بررسی درستی ادعای او، رای دادگاه به نفع آنجل گایتان تمام شده و او پیروز این نبرد شده است. طبق رای دادگاه، شرکت تسلا باید مبلغی برابر قیمت خودرو را به او بپردازد.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای برقی ۲۰۲۰ جهان؛ بی صدا، زیبا و کارآمد!

ماجرای مکانیک اسپانیایی

آنجل گایتان به محصولات تسلا علاقه زیادی دارد. او از سال ۲۰۱۳ جزو مشتریان این شرکت است. در سال ۲۰۲۰ او تصمیم به خرید یک دستگاه مدل ۳ گرفت. هنگام تحویل این خودرو وی از کیفیت ساخت این خودرو دچار شگفتی می‌شود، زیرا که با یک خودروی دور از انتظار خود مواجه می‌شود!

مکانیک اسپانیایی

از جمله مشکلاتی که موجب شکایت این مکانیک از شرکت تسلا شده می‌توان به: جوشکاری بسیار ضعیف و جدا شدن اجزا از همدیگر، مونتاژ ضعیف کابین، فواصل زیاد در خطوط کاپوت و برف‌ پاک کن‌های فرسوده اشاره کرد. آنجل گایتان قبل از اقدام به شکایت، با شرکت تسلا تماس گرفته و این مشکلات را برای آن‌ها بازگو کرده بود، اما با پاسخ‌های تمسخرآمیز و نامناسب مواجه شده بود. بعد از این اتفاق، او از طریق دولت شکایت خود را پیگیری کرد.

هیچ‌ واکنش رسمی از طرف شرکت تسلا در مورد این موضوع منتشر نشده است. شرکت تسلا در دادگاه با اشاره این موضوع که مدل ۳، یک خودروی غیر لوکس است، در دادگاه از خود دفاع کرد و ادعای آنجل گایتان در این زمینه را بی مورد دانست. قاضی این دادگاه با توجه به عظمت برند تسلا، عیب‌های موجود در این خودرو و کیفیت ساخت پایین را غیر قابل توجیه خواند.

شکایت مکانیک اسپانیایی از تسلا

اکنون با توجه به رای صادره، شرکت تسلا ملزم به پرداخت 62,330 یورو به آنجل گایتان بوده که این مبلغ، برابر با قیمت خودرو مدل ۳ است. البته این احتمال وجود دارد که تسلا درخواست تجدید نظر را از دادگاه داشته باشد. در گذشته برای یک کارخانه خودروسازی در کشور چین نیز این اتفاق افتاده بود. به این ترتیب که یک مشتری علیه این کارخانه، پرونده قضایی تشکیل داده و این کارخانه را محکوم کرده بود. این موضوع تا به حال در کشور اسپانیا تاکنون سابقه نداشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رفتار مکانیک اسپانیایی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)