;
coinex

مشخصات گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 لو رفت

مشخصات گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 تنها اندکی پیش از رونمایی رسمی در پایگاه اطلاعاتی گیگ‌بنچ و مرکز اطلاعاتی TENAA رویت شده است.

ایسوس طی چند روز آینده از گوشی گیمینگ جدید ROG Phone 6 رونمایی خواهد کرد و اگرچه تا به حال اطلاعات رسمی کمی از این دستگاه فاش شده است، امروز نتایج گیگ‌بنچ و مجوزهای TENAA این دستگاه فاش شده که برخی از مشخصات دستگاه را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های گیمینگ 2022

مشخصات گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6

بنابر اطلاعات منتشر شده در گیگ بنچ و البته تاییدیه‌های سازمان تنظیم مقررات رادیویی چین (TENAA)، می‌توان به برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کلیدی ROG Phone 6 پی برد. ایسوس پیش از این اعلام کرده بود که ROG Phone 6 اولین گوشی گیمینگ دنیا است که با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس عرضه می‌شود و این موضوع را بنابر اطلاعات منتشر شده در گیگ‌بنچ می‌توان تایید کرد.

بنابر این اطلاعات، ROG Phone 6 دارای تراشه‌ای هشت هسته‌ای با حداکثر سرعت 3.19 گیگاهرتز است که از آدرنو 730 به عنوان هسته گرافیکی استفاده می‌کند. با این اطلاعات طبیعتا باید گفت این پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس است.

16 گیگابایت حافظه رم و سیستم عامل اندروید 12، از دیگر قابلیت‌های مهم این گوشی هستند که در این بنچمارک به آن‌ها اشاره شده است. البته پیش از این و در اسناد TENAA آمده بود که این گوشی از 18 گیگابایت حافظه رم برخوردار است و در نسخه‌هایی با 8 و 12 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

مشخصات گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 6 (ROG Phone 6)

گوشی گیمینگ جدید ایسوس در بخش تک هسته‌ای امتیاز 1323 و در بخش چند هسته‌ای امتیاز خارق‌العاده 4238 را کسب کرده است. پردازنده گرافیکی آدرنو 730 می‌تواند نسبت به هسته موجود در اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، تا 10 درصد سرعت کلاک بهتری را به ارمغان بیاورد.

با توجه به این موضوعات باید گفت که با استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، ROG Phone 6 عملکرد بسیار ایده‌آلی در اجرای بازی‌ها خواهد داشت.

در شرایطی که نمایشگر دو نسل پیشین گوشی‌های ایسوس در بهترین حالت رفرش ریت 144 هرتزی داشتند، راگ فون 6 قرار است با رفرش ریت 165 هرتزی عرضه شود و همچنین به گفته خود کمپانی، عملکرد خنک‌کننده دستگاه تا 30 درصد بهبود یافته است.

این گوشی دارای نمایشگری 6.78 اینچی از نوع آمولد با وضوح FHD پلاس است و از 512 گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری 6000 میلی‌آمپری برخوردار است که از فناوری شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می‌کند. وزن 229 گرمی و ضخامت 10.4 میلی‌متری نیز از دیگر خصایص گوشی جدید ایسوس است.

گرچه در یک گوشی گیمینگ دوربین اهمیت کمتری دارد،‌ اما ROG Phone 6 در هر حال از یک مجموعه دوربین سه‌گانه با سنسور 64 مگاپیکسلی برخوردار است که می‌تواند وضوح اپتیکی 5 برابری برای کاربر به ارمغان بیاورد. دو سنسور دیگر نیز از نوع اولتراواید و ماکرو هستند اما درباره وضوح آن‌ها اطلاعاتی نداریم. البته این موضوع تایید شده که دوربین سلفی دستگاه 12 مگاپیکسلی است. این گوشی قرار است در تاریخ 14 تیر رسما رونمایی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر خود درباره مشخصات گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6 را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر