;
coinex

بهترین فیلم های برنده اسکار [25 فیلم برتر]

بهترین فیلم های برنده اسکار موضوعی است که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است. با ما همراه باشید تا با بهترین فیلم هایی که اسکار گرفتند آشنا شوید.

جشنواره جوایز آکادمی اسکار، مراسمی است که هر ساله در آمریکا برگزار می‌شود. در این جشنواره به فیلم‌های برتر در حوزه‌های مختلف از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینما جایزه اسکار اهدا می‌شود.

جایزه اسکار یک نشان رسمی و بین‌المللی است که در راستای دستاوردهای سینمایی به برترین فیلم‌ها و بازیگران تقدیم می‌شود. فیلم‌های راه یافته به جشنواره اسکار، توسط هیئت رسمی داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و در یک مراسم بزرگ و باشکوه به برندگان جایزه اعطا می‌شود.

در ادامه بهترین فیلم های تاریخ اسکار معرفی شده‌اند. اگر مایل هستید با لیست فیلم های برنده اسکار آشنا شوید، با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نتفلیکس

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

بهترین فیلم های برنده اسکار

در طول دوره‌های مختلف مراسم اسکار، فیلم‌های بسیاری برنده جوایز اسکار در رشته‌های مختلف شده‌اند. در ادامه بهترین فیلم هایی که اسکار گرفتند را به شما معرفی می‌کنیم.

رفتگان (The Departed)

  • محصول: ۲۰۰۶
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی

گروه بازیگری‌ای کارآزموده و داستان جنایی‌ای با پیچش‌های خیره‌کننده، این فیلم تبدیل به یک بازسازی درخشان از فیلم امور دوزخی (Infernal Affairs) ۲۰۰۲ شد.

بله اسکورسیزی باید برای راننده تاکسی (Taxi Driver)، گاو خشمگین (Raging Bull)، رفقای خوب و خیلی دیگر از فیلم‌هایش اسکار می‌برد، اما رفتگان اسکاری برای او به دست آورد که تبدیل به یک اسکار از روی دلسوزی نشد.

سرزمین خانه به دوش‌ها (Nomadland)

  • محصول: 2020
  • کارگردان: کلوئی ژائو

فیلم درام سرزمین خانه به دوش‌ها، به نویسندگی، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و تدوین کلوئی ژائو، فیلم برنده اسکار 2020 است. این فیلم براساس یک کتاب غیرداستانی به قلم جسیکا برودر (Jessica Bruder) ساخته شده است.

داستان این فیلم برنده اسکار، درباره زنی بیوه است که با آغاز رکود اقتصادی در آمریکا، به عنوان یک عشایر با ون خود به سفر دور آمریکا می‌رود. در فیلم شاهد نقش‎آفرینی تعدادی از عشایر واقعی نیز هستیم.

در بارانداز (On the Waterfront)

  • محصول: 1954
  • کارگردان: الیا کازان

فیلم در بارانداز یک اثر جنایی و یکی از برترین فیلم های برنده اسکار است که نقدها و بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. این فیلم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توانست به موفقیت تجاری دست پیدا کند.

داستان فیلم در بارانداز درباره یک جوان بوکسور است که در اسکله‌ای کارگری می‌کند. او تمام مبادلات و کارهای غیرقانونی این اسکله از جمله قتل و ضرب و شتم را تحت نظر دارد و خودش نیز در این اقدامات شریک است. اما روزی عاشق یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این کار بیرون بیاید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

بهترین فیلم های کمدی جهان

مهتاب (Moonlight)

بهترین فیلم های برنده اسکار

 

  • محصول: 2016
  • کارگردان: Barry Jenkins

در لیست فیلم های برنده اسکار مهتاب حضور دارد. در مراسم سال 2017 اسکار که حواشی هم کم نداشت فیلم مهتاب در هشت بخش نامزد دریافت اسکار شد و در سه بخش موفق به دریافت جایزه شد.

فیلم Moonlight روایتگر زندگی شایرون یک سیاهپوست همجنس‌گرا است و داستان زندگی او را در سه مقطع کودکی، نوجوانی و بزرگسالی به تصویر می‌کشد که با مشکلات فرهنگی و خانوادگی بسیار زیادی در یک محله فقیر و بدنام سیاهپوستان بزرگ می‌شود.

افشاگر (Spotlight)

  • محصول: 2015
  • کارگردان: Tom McCarthy

از بهترین فیلم های برنده اسکار می‌توان افشاگر را نام برد. در مراسم اسکار سال 2016 شاهد یک فیلم آمیخته با واقعیت فاجعه آمیز تاریخ بودیم به نام افشاگر که توجه همه را به خود جلب کرد و توانست موفق به دریافت جوایز شد.

داستان فیلم Spotlight پیرو یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های روزنامه نگاری بوستون گلوب به نام گروه روزنامه‌نگاران اسپات‌لایت است که بر روی موضع کودک آزاری در کلیسا توسط کشیشان تحقیق خود را آغاز کرده و رفته رفته به مدارک قابل توجهی دست پیدا می‌کند.

پدر خوانده (The Godfather)

  • محصول: 1972
  • کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا

فیلم پدر خوانده یکی از بهترین فیلم های برنده اسکار این فهرست است. این فیلم یک اثر درام جنایی است که در زمان اکران فروش بسیار عالی در گیشه داشت. داستان فیلم پدر خوانده درباره یکی از سران قدرتمند و پر نفوذ مافیا به نام «دون ویتو کورلئونه» است که همه او را به نام «پدر خوانده» می‌شناسند.

پس از مرگ پدر خوانده، پسر کوچک او به نام «مایکل» زمامدار امور می‌شود. مایکل با انجام امور غیرقانونی و خلاف به شدت مخالف است، اما پس از عهده‌دار شدن مسئولیت‌های پدر خوانده با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ایتالیایی تاریخ سینما

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs)

  • محصول: 1991
  • کارگردان: جاناتان دمی

در لیست فیلم های برنده اسکار فیلم سکوت بره‌ها که یک اثر ترسناک و دلهره‌آور است نیز حضور دارد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های ترسناکی است که تاکنون در تاریخ سینما ساخته شده و در زمان اکران توانست بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کند.

داستان فیلم سکوت بره‌ها درباره یک کارآموز جوان FBI است که ماموریت دارد با کمک یک دکتر روانشناس به نام «هانیبال لکتر»، قاتلی زنجیره‌ای را پیدا کند که پوست مقتولان را از تن جدا می‌کند.

شکل آب (The Shape of Water)

  • محصول: 2017
  • کارگردان: گی‌یرمو دل تورو

فیلم شکل آب یک اثر تاریک، فانتزی و رمانتیک است که جزء بهترین فیلم های برنده اسکار محسوب می‌شود. این فیلم در زمان اکران مورد تحسین و تمجید منتقدان قرار گرفت.

داستان فیلم شکل آب درباره زنی به نام «الیسا» است که قدرت تکلم نداشته و با زبان اشاره صحبت می‌کند. الیسا در یک آزمایشگاه به عنوان نظافتچی کار می‌کند. او روزی در این آزمایشگاه با یک موجود عجیب و دوزیست مواجه می‌شود و پس از مدتی به این موجود عجیب و غریب دل می‌بندد.

انگل (Parasite)

  • محصول: 2019
  • کارگردان: بونگ جون-هو

فیلم انگل نیز یک اثر کمدی سیاه و از بهترین فیلم های کره ای است که در زمان اکران توانست در سطح جهانی بسیار خوش بدرخشد و نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کند.

این عنوان که از بهترین فیلم های برنده اسکار است، نخستین فیلم غیر انگلیسی زبان بوده که در جشنواره اسکار توانست جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خون آشامی

بهترین فیلم های فضایی

جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men)

  • محصول: 2007
  • کارگردان: برادران کوئن

فیلم جایی برای پیرمردها نیست یک اثر جنایی و مهیج دیگر در این فهرست محسوب می‌شود که از بهترین فیلم های برنده اسکار است. این عنوان در مراسم اسکار سال 2007 برنده چهار جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

داستان فیلم جایی برای پیرمردها نیست درباره یک شکارچی است که در یکی از مناطق روستایی تگزاس چندین جنازه که در اثر درگیری همدیگر را به قتل رسانده‌اند، پیدا می‌کند. او دو میلیون دلار پول از آنجا برداشته و به جای خبر دادن به پلیس، پا به فرار می‌گذارد.

بر باد رفته (Gone With The Wind)

  • محصول: 1939
  • کارگردان: ویکتور فلمینگ

فیلم بر باد رفته یکی از شاهکارهای تاریخ سینما و از بهترین فیلم های برنده اسکار است . فیلم بر باد رفته در دوازدهمین جشنواره دوره جایزه اسکار، برنده 10 جایزه اسکار در حوزه‌های مختلف شد.

این اثر روایتگر داستان دختری به نام «اسکارلت» است که پس از شنیدن خبر ازدواج «اشلی» پسر مزرعه مجاورشان با دختر خاله‌اش، تصمیم می‌گیرد که علاقه‌اش را به او ابراز کند؛ چون فکر می‌کند که اشلی به خاطر نرسیدن به او، تن به ازدواج با دختر خاله‌اش داده است.

کازابلانکا (Casablanca)

  • محصول: 1942
  • کارگردان: مایکل کورتیز

فیلم کازابلانکا نیز یک اثر عاشقانه جذاب و از بهترین فیلم های برنده اسکار است. این فیلم در زمان اکران توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند و فروش بسیار خوبی در گیشه داشته باشد.

داستان فیلم کازابلانکا، از عاشقانه‌ترین فیلم‌های برنده اسکار، در هنگام جنگ جهانی دوم روایت می‌شود و درباره شخصی به نام «ریک» است که در کازابلانکا، یک کافه شبانه معروف دارد و مشتریان خاصی به آنجا رفت و آمد می‌کنند. روزی «ایلزا» عشق قدیمی ریک به همراه همسرش به کافه او می‌آیند و خاطرات قدیمی برای آنها زنده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

گلادیاتور (Gladiator)

  • محصول: ۲۰۰۰
  • کارگردان: ریدلی اسکات

داستان حماسی شمشیر و تیر ریدلی اسکات فیلمی منحصربه‌فرد است. می‌توان فیلم را به خاطر روایت ساده‌اش، صحنه‌های اکشن درخشان‌ یا نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی دوست داشت.

از نظر روایی، فیلم به تمام احساساتی که می‌شناسید، ضربه می‌زند و آن‌ها را از درون شما بیرون می‌کشد، اگرچه هیچ‌کدام از نقاط عطف داستان شما را شگفت‌زده نخواهد کرد.

بردمن (Birdman)

  • محصول: ۲۰۱۴
  • کارگردان: الخاندرو گونسالس اینیاریتو

در این فیلم اینیاریتو، در یک برداشت، داستان هنرپیشه‌ی سال‌خورده‌ای را روایت می‌کند که در تلاش است حرفه‌ی بازیگری خود را، با اجرای یک نمایش در برادوی که از همان ابتدا نفرین‌شده‌است، نجات دهد.

مایکل کیتون در یکی از شخصی‌ترین نقش‌آفرینی‌های خود می‌درخشد و بردمن در کنار جذاب بودن، برای مخاطب ناشناس و جدید هم است. اینیاریتو داستانی سوررئال را به حدی جذاب روایت می‌کند که نمی‌توان به آن احترام نگذاشت.

کودا (CODA)

  • محصول: ۲۰۲۱
  • کارگردان: سیان هدر

برنده‌ی غیرمنتظره‌ی اسکار ۲۰۲۲ داستان خانواده‌ای لال را روایت می‌کند که دختر کوچک آن‌ها می‌تواند بشنود. کودا داستان خود را با آرامش و خونسردی روایت می‌کند و بازیگران آن به درستی وظایفشان را انجام می‌دهند.

پایان فیلم تا حد زیادی مشخص است و با این‌حال روند جذاب فیلم شما را در جریان نگه می‌دارد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های برنده اسکار است.

شیکاگو (Chicago)

  • محصول: ۲۰۰۲
  • کارگردان: راب مارشال

وقتی شیکاگو را حالا، پس از گذشت بیست سال، دوباره تماشا می‌کنیم، درمی‌یابیم که چرا توانست تا این حد در دل مخاطبان جا بگیرد. این فیلم که از بهترین فیلم های برنده اسکار است، سرشار از صحنه‌های رنگارنگ و درخشان است و داستان قتل آبکی آن با فرم فیلم منطبق است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم و سریال های زامبی 2022 [20 عنوان جدید برتر]

راکی (Rocky)

بهترین فیلم های برنده اسکار

 

  • محصول: ۱۹۷۶
  • کارگردان: جان جی. آویلدسن

از بین تمام برندگان اسکار بهترین فیلم، راکی مخاطب‌پسندترین است؛ الهام‌بخش، روحیه‌بخش و سفری قهرمانانه با دیالوگ‌های دهن پرکن. از نگاه مخاطبان امروزی راکی نه جدید است و نه چالش برانگیز، اما هیچ‌کدام این‌ها مهم نیست.

استالونه تمام احساسات خود را به نمایش می‌گذارد تا راکی در بالاترین سطح ممکن خلق شود. فیلم‌های ورزشی دیگری هم بوده‌اند که ریسک‌های بزرگ‌تری کرده‌اند و فیلم‌های بهتری هم بوده‌اند، اما هیچ‌کدام آن‌ها به اندازه‌ی راکی دوست‌داشتنی نبودند. این فیلم را می‌توان یکی از بهترین فیلم های انگیزشی دانست.

آرگو (Argo)

  • محصول: ۲۰۱۲
  • کارگردان: بن افلک

آرگو سبک فیلم‌سازی قدیمی را با سیاست‌های مدرن و درخشندگی هالیوودی ترکیب می‌کند و در همان‌حال محافظه‌گر است. بن افلک طنازی سطحی را وارد داستان کم‌دقت خود می‌کند و بااین‌حال مخاطبان را راضی نگه می‌دارد و آن را تبدیل به برترین فیلم های برنده اسکار می‌کند.

آرتیست (The Artist)

  • محصول: ۲۰۱۱
  • کارگردان: میشل آزاناویسوس

داستان رمانتیک آزاناویسوس که ارجاع مستقیمی به سینمای صامت دارد، یکی از بحث‌برانگیزترین برندگان اسکار است. آرتیست از آن فیلم‌های سیاه سفید و بامزه‌ای است که هنگام دیدن آن لذت می‌برید.

فیلم به اندازه‌ی کافی جذاب است، اما گذر زمان مشخص کرده‌است که هالیوود این فیلم را انتخاب کرده، چون عاشق ارجاع به گذشته است.

میلیونر زاغه‌نشین (Slumdog Millionaire)

  • محصول: ۲۰۰۸
  • کارگردان: دنی بویل

دنی بویل همیشه استعداد خاصی در زمینه‌ی روایت داستان‌هایی درباره‌ی نیمه‌ی تاریک انسان‌ها داشته‌است و به همین دلیل است که وقتی میلیونر زاغه‌نشین اسکار را برد، باعث شگفتی بود. داستان بویل درباره‌ی عشق و سرنوشت بیش از حد ساده بود و در همان حال اما توانست جمعیت را راضی نگه‌دارد.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین فیلم هایی که اسکار گرفتند پرداختیم. فیلم‌هایی جذاب که واقعا محوب و دیدنی هستند. اگر شما هم به دیدن بهترین فیلم های تاریخ اسکار علاقه دارید این مطلب را از دست ندهید زیرا این لیست فیلم های برنده اسکار شامل بهترین‌هاست.

رقص با گرگ ها (Dances with Wolves)

بهترین فیلم های برنده اسکار
بهترین فیلم های برنده اسکار
  • کارگردان: کوین کاستنر
  • بازیگران: کوین کاستنر، مری مک‌دانل، گراهام گرین، رادنی ای گرانت

فیلم رقص با گرگ‌ها به تهیه‌کنندگی جیم ویلسون به‌همراه کوین کاستنر توسط استودیو Tig Productions با بودجه‌ای 22 میلیون دلاری تولید و توانست فروشی معادل با 435 میلیون دلار را تجربه کند. فروشی بسیار عالی که سود مالی زیادی را برای سازندگاه آن به ارمغان آورد.

در تاریخ سینما تنها سه فیلم وسترن توانسته‌اند برنده جایزه بهترین فیلم سال شوند؛ فیلم Cimarron در سال 1931، فیلم Dances with Wolves در سال 1990 و پس از آن فیلم Unforgiven که پیش‌تر به آن پرداختیم تنها فیلم‌های وسترن برنده این جایزه تلقی می‌شوند. فیلم با دغدغه‌مندی بسیار مناسب سعی دارد زندگی خام و عمیق سرخ‌پوستان در طبیعت را درمقابل زندگی سلطه‌طلبانه سفیدپوستان به تصویر بکشد.

کوین کاستنر در نقش یک ستوان آمریکایی پس از حضور در جنگ مامور می‌شود که به غرب آمریکا و به سرزمین سرخ‌پوستان برود و همین موضوع داستان‌های جالب و گاها غمگین‌انگیز و تاثیرگذاری را شکل می‌دهد.

مرد بارانی (Rain Man)

بهترین فیلم های برنده اسکار
بهترین فیلم های برنده اسکار
  • کارگردان: بری لوینسون
  • بازیگران: داستین هافمن، تام کروز، والریا گولینو، جک مرداک

فیلم مرد بارانی داستان واقعی زندگی شخصیتی را به‌تصویر می‌کشد که در زندگی خود دچار محدودیت‌های زیادی بوده ولی اجازه نداده این محدودیت‌ها جلوی او را بگیرند.

درباره شخصیت کیم پیک صحبت می‌کنیم، فردی دچار سندروم ساوان که قسمت‌هایی از مغزش دچار نارسایی شده بود و به‌همین‌دلیل مشکلات زیادی برای او در زندگی پیش می‌آمد. داستین هافمن به زیبایی زندگی او را روی پرده برد و داستان فیلم هم درباره میراث پدر او جریان دارد که پس از مرگش به او می‌رسد و برادرش یعنی چارلی با ایفای نقش تام کروز اصلا از این موضوع راضی نیست.

فیلم Rain Man علاوه‌بر کسب جایزه بهترین فیلم سال توانست اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و اسکار بهترین کارگردانی را به خودش اختصاص دهد و همچنین داستین هافمن به‌دلیل هنرنمایی استادانه خود در نقش ریموند که براساس زندگی کیم پیک خلق شده است، توانست اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند.

کریمر علیه کریمر (Kramer vs. Kramer)

بهترین فیلم های برنده اسکار
بهترین فیلم های برنده اسکار
  • کارگردان: رابرت بنتون
  • بازیگران: داستین هافمن، مریل استریپ، جاستین هنری، جین الکساندر

داستان فیلم درباره مشکلات زندگی مشترک شخصیت‌های اصلی آن یعنی تد کریمر با بازی داستین هافمن و جوآنا با بازی مریل استریپ جریان دارد. مشکلاتی که یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و زندگی این دو نفر مخصوصا تد را با چالش‌هایی بسیار جدی روبه‌رو می‌کنند.

او بعد از اخراج شدن از کار خود خطر از داست دادن حضانت فرزند خود را جلوی خود می‌بیند و به‌همین‌دلیل باید علاوه‌بر این موضوع با مشکلات جدی دیگری نیز دست‌وپنجه نرم کند.

فیلم کریمر علیه کریمر با کمدی سیاه خود مشکلات زندگی مشترک دو نفر را آن‌قدر خوب به تصویر می‌کشد که مخاطب آن به‌راحتی قادر به ارتباط برقرار کردن با آن‌ها خواهد بود.

آنی‌هال (Annie Hall)

بهترین فیلم های برنده اسکار

  • کارگردان: وودی آلن
  • بازیگران: وودی آلن، دایان کیتن، تونی رابرتس، کارول کین، پل سایمون، کریستوفر واکن

داستان فیلم درباره شخصیت الوی سینگر با بازی وودی آلن جریان دارد، یک کمدین و شومن که سعی دارد متوجه شود چرا رابطه‌اش با آنی هال که یک خواننده به‌شمار می‌رود، در سال گذشته از بین رفته است. فیلم آنی‌هال روایت‌گر رابطه این دو نفر و مشکلاتی است که در هر رابطه‌ای احتمال رخ دادن آن‌ها وجود دارد.

این فیلم کمدی و رمانتیک با درام بسیار خوب و طنز بسیار به‌جایی که دارد به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد از آن خسته شوید و شما را در داستان خود غرق خواهد کرد. فیلم Annie Hall در سال ۱۹۷۷ به تهیه‌کنندگی چارلز اچ جاف توسط استودیو A Jack Rollins and Charles H. Joffe Production تولید و اکران شد.

 فهرست شیندلر (Schindler’s List)

بهترین فیلم های برنده اسکار

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: لیان نیسون، بن کینگزلی، ریف فاینز، کارولین گودال

فیلمی که روایت‌گر داستان زندگی اسکار شیندلر است و نشان می‌دهد این شخصیت چگونه جان هزاران انسان بی‌گناه را نجات داد. شخصیتی که خیلی وقت‌ها از آسایش و رفاه شخصی خودش گذشت و به فکر سایر افراد بود تا آن‌ها بتوانند به زندگی خودشان ادامه دهند. شخصیتی که در پایان فیلم همه ما با چشمانی خیس خداحافظی او را با سایرین تماشا کردیم.

استیون اسپیلبرگ، کارگردان فیلم Schindler’s List به‌قدری فیلم باکیفیت ساخته است که احتمالا شمارش آن‌ها از دستمان در رفته و درمیان این همه فیلم خوب و به‌یاد‌ماندنی، فهرست شیندلر به‌عقیده بسیاری از اهالی سینما بهترین فیلم او به‌شمار می‌رود.

سوالات متداول

بهترین فیلم های تاریخ اسکار کدام‌ها هستند؟

اگر علاقه مند به دیدن فیلم و سریال‌های جذاب هستید پس حتما فیلم‌های معرفی شده در این مطلب نیز برای شما جذاب هستند. این مطلب شامل لیست فیلم های برنده اسکار بود. بهترین فیلم های برنده اسکار معرفی شدند و شما می‌توانید از بین فیلم‌های معرفی شده فیلم مورد نظر خود را برای تماشا انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظرر شما در مورد بهترین فیلم های برنده اسکار چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر