;
coinex

تقلید صدای افراد فوت شده توسط دستیار صوتی الکسا

تقلید صدای افراد فوت شده توسط دستیار صوتی الکسا قابلیت جدیدی است که آمازون برای این سرویس در نظر گرفته است تا خاطرات خوش شما را زنده کند.

آمازون در حال حاضر در تلاش برای افزودن قابلیت جدیدی به دستیار صوتی الکسا است که با تکیه بر آن، این دستیار صوتی می‌تواند نسبت به تقلید صدای افراد فوت شده اقدام کند و دقیقا صدای آن‌ها را به بهترین شکل ممکن تقلید کند. این صدا البته می‌تواند به افراد زنده هم مربوط باشد؛ اما استفاده بسیار کاربردی آن برای صدای افراد درگذشته است.

بیشتر بخوانید: چین از ساخت مدل هوش مصنوعی در مقیاس مغز انسان خبر داد

تقلید صدای افراد فوت شده توسط دستیار صوتی الکسا

دستیار صوتی الکسا که ابزار اختصاصی کمپانی آمازون است در سالیان اخیر کاربران زیادی یافته است و با وجود همه باگ‌ها و مشکلاتی که داشته، با پیشرفت تدریجی توانسته به یکی از پرکاربردترین دستیارهای صوتی بدل شود و حتی در برخی محصولات اختصاصی آمازون نیز استفاده شده است.

تقلید صدای افراد فوت شده توسط دستیار صوتی الکسا

حال آمازون قصد دارد این ابزار کاربردی را به یک ویژگی مهم تجهیز کند و بنابر گزارش‌ها، الکسا تنها با کمتر از 1 دقیقه گوش دادن به صدای فرد مدنظر شما؛ به خوبی صدای او را تقلید می‌کند و می‌تواند مانند او با جزئیات کامل برای شما داستان تعریف کند یا با شما مکالمه کند.

این قابلیت شاید در بهترین بخش خود به درد افرادی بخورد که عزیزان خود را از دست داده‌اند و از این راه می‌توانند به نوعی خاطره فرد درگذشته را همیشه زنده نگهدارند. در هر حال البته در حال حاضر مشخص نیست که تا چه حد این قابلیت دقیق خواهد بود و تاریخ مشخصی نیز برای در دسترس قرار گرفتن آن اعلام نشده است اما این مسئله به خوبی بیانگر پیشرفت خوب آمازون در قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نحوه کارکرد تقلید صدای افراد فوت شده توسط دستیار صوتی الکسا چیست؟ آیا این قابلیت می‌تواند دقیق و کاربردی باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر