;
coinex

گوشی Saga با تمرکز خاص بر وب 3.0 معرفی شد

از مدتی پیش شایعاتی درباره عرضه اولین گوشی وب 3.0 جهان توسط سولانا مطرح شده بود و امروز این شرکت در همکاری با Osom، گوشی Saga را معرفی کرد.

تیم از مهندسان و طراحان برند Essential که پیش‌تر گوشی Osom OV1 را معرفی کرده بودند، امروز رسما از گوشی جدیدی با شباهت زیاد به Osom OV1 اما با نام Saga و ویژگی‌های نسبتا متفاوت رونمایی کردند.

سولانا که یکی از پلفترم‌های موفق بلاکچین است امروز و در کنفرانسی که برگزار کرد، اولین گوشی هوشمند خود به نام Saga معرفی کرد. این گوشی که برچسب قیمت 1000 دلاری دارد از همین حالا قابل پیش خرید است اما در فصل اول سال میلادی آینده به بازار وارد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت سولانا در سال 2022 و سال‌های بعد

گوشی Saga با تمرکز خاص بر وب 3.0 عرضه خواهد شد

گوشی Saga با تمرکز خاص بر وب 3.0 معرفی شد

گوشی سولانا Saga با نمایشگر 6.67 اینچی از نوع OLED و با رفرش ریت 120 هرتزی عرضه خواهد شد و از 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم برخوردار است.

بخش مکمل این گوشی که آن را در قامت یک پرچمدار جلوه می‌دهد، استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام است که مصرف انرژی بهینه‌ای دارد.

در بخش دوربین نیز این مدل چیزی از عموم پرچمدارها کم ندارد از دوربینی دو گانه متشکل از سنسورهای 50 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی اولتراواید استفاده می‌کند. اما اصلی‌ترین بحث درباره گوشی سولانا مربوط به امکانات آن در حوزه وب 3.0 است.

آناتولی یاکوونکو مدیر عامل پروژه سولانا گفته که گوشی جدید Saga امکان می‌دهد تا در گوشی‌ها نیز در دسترس باشند. این گوشی مخصوص افرادی است که توجه خاصی به دنیای رمزارزها، وب 3 و البته NFT دارند و قابلیت منحصر به فرد آن، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین سولانا است.

مارکت‌پلیس‌های Magic Eden (متمرکز بر NFT)، Phantom (تولیدکننده‌ی والت سولانا) و Orca (صرافی رمزارز) همگی توافق کرده‌اند که از گوشی Saga و پروژه‌های نرم‌افزاری جدید سولانا حمایت کنند.

گوشی Saga با تمرکز خاص بر وب 3.0 معرفی شد

Osom نیز درباره معرفی گوشی جدید گفته که این دستگاه با OV1 یکسان است و قرار نیست به عنوان گوشی‌های مجزا عرضه شوند. این بدان معنا است که نام Saga، محور اصلی فعالیت برند Osom در دنیای رقابتی موبایل‌های امروزی است. جیسونو کیتس، مدیرعامل و بنیانگذار این برند درباره همکاری با سولانا و معرفی گوشی جدید می‌گوید:

شرکت‌های جدید سخت‌افزاری باید از Web3 که آینده‌مان را تشکیل می‌دهد حمایت کنند. ساخت اکوسیستمی که به آینده می‌نگرد بسیار هیجان‌انگیز است.

سولانا در کنفرانس معرفی گوشی جدید خود حتی از اپ استور جدیدی به نام Solana Mobile Stack نیز رونمایی کرد که قرار است میزبان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز باشد و به طور پیشفرض در گوشی Saga عرضه خواهد شد.

به گفته سولانا،‌ با تاسیس این اپ استور خدمات دیجیتالی و کالاهای دیجیتالی متمرکز مبتنی بر ارزهای دیجیتالی افزایش پیدا می‌کند. این پلتفرم قصد دارد استفاده از اپ استور اختصاصی خود را به مرور در دسترس تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی دیگر نیز قرار دهد. یاکوونکو می‌گوید:

۱۳ سال پس از آغازبه‌کار بیت‌کوین، در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل حتی یک خبر با محوریت رمزارزها اعلام نشد. فکر می‌کنم این موضوع به ما بستگی دارد.

پیش از این انتظار می‌رفت که سولانا و Osom تنها یک گوشی با تمرکز خاص بر حریم خصوصی بسازند اما حالا اوضاع به نظر متفاوت می‌رسد. البته سولانا و Osom باید بدانند که دست به اقدامی ریسکی زده‌اند چراکه معمولا از دستگاه‌های متمرکز بر ارز دیجیتال استقبال نمی‌شود. برای مثال اقدام قبلی برند شناخته شده HTC در این زمینه،‌ شکستی کامل بود.

در حال حاضر رندرها و تصاویر رسمی گوشی Saga فاش نشده اما این گوشی به احتمال زیاد طراحی مشابهی با Osom OV1 دارد. تصاویر این مطلب نیز همگی مربوط به گوشی OV1 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوشی Saga چیست؟ آیا این گوشی در بازار رقابتی اسمارتفون‌های امروزی موفق خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر