;
coinex

آمار سازمان بهداشت جهانی از آبله میمون؛ 3200 مورد ابتلا و یک کشته

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که آمار ابتلا به آبله میمون در کشورهای غیربومی به 3200 نفر رسیده و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که باید نظارت‌ها را در سطوح گسترده‌تری افزایش داد. او همچنین معتقد است که اهمیت انتقال فرد به فرد در بیماری آبله میمون، دست کم گرفته می‌شود.

آبله میمون هنوز به‌عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام نشده و کارشناسان در جلسه‌ای اضطراری با سازمان بهداشت جهانی، درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنند.

آمار کشته‌ها و مبتلایان به آبله میمون

تدروس در جلسه کمیته اضطراری مقررات بین المللی بهداشت اعلام کرد که در سال 2022، حدود 1500 مشکوک به بیماری آبله میمون در آفریقای مرکزی گزارش شده و تعداد کشته‌ها به 70 نفر رسیده است. او در ادامه از کشورهای عضور درخواست کرد که اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند؛ چراکه نقش موثری در کنترل و مهار بیماری خواهد داشت.

آمار سازمان بهداشت جهانی از آبله میمون؛ 3200 مورد ابتلا و یک کشته

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ویروس آبله میمون در 48 کشور جهان دیده شده و تنها در طی یک ماه گذشته، 1000 نفر به این ویروس آلوده شده‌اند. اینطور که از شواهد پیداست، سرعت شیوع این بیماری نسبتا بالاست.

در همین راستا، مرکز کنترل و پیشگری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه کرده بود مسافران از تماس نزدیک با افراد بیمار یا حیوانات وحشی مرده، مخصوصا موش و میمون‌ها خودداری کنند تا از ابتلا و انتشار به این بیماری جلوگیری شود.

آبله میمون یک بیماری ویروسی است که علائم آن به آبله Smallpox شباهت دارد. این بیماری از حیوانات به انسان و از انسان به انسان منتقل می‌شود. این بیماری ویروسی بومی آفریقای مرکزی، آفریقای غربی و جنگل‌های استوایی است و در صورت شیوع در کشورهای اروپایی، می‌تواند سلامت تمام جهان را تهدید کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شیوع بیماری آبله میمون چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر