;
coinex

بررسی ردمی K50 پرو ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

ردمی در اسفند ماه گذشته از سری Redmi K50 رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ردمی K50 پرو بپردازیم که یکی از قدرتمندترین گوشی‌های این خانواده محسوب می‌شود.

گوشی شیائومی ردمی k50 پرو مشخصات فوق‌العاده خوبی دارد و می‌تواند هر کسی را برای خرید وسوسه کند. این گوشی که قبل از معرفی شدن هم سر و صدای زیادی به پا کرده بود، یکی از قوی‌ترین مدل‌های تولید شده توسط خط تولید ردمی است.

از جمله مشخصات بارز گوشی شیائومی k50 pro می‌توان به قدرت سخت افزار و باتری فوق‌العاده آن اشاره کرد که هیچ چیز از یک پرچمدار کم ندارد. در ادامه مشخصات گوشی ردمی K50 pro به صورت کامل بررسی شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گوشی اوپو رینو 8 پرو پلاس (Oppo Reno 8 Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی ردمی نوت 11 تی پرو پلاس (Redmi Note 11T Pro Plus) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی ردمی K50 پرو

بررسی گوشی ردمی K50 پرو اطلاعات کاملی از مشخصات و ویژگی‌های این گوشی در اختیار ما قرار می‌دهد. برای آشنایی با گوشی ردمی K50 pro این مطلب را از دست ندهید.

بررسی گوشی ردمی K50 pro از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

شاید زیبایی گوشی برای همه اهمیت نداشته باشد، اما هستند کاربرانی که به زیبایی تلفن همراه خود بسیار اهمیت می‌دهند. همچنین رنگ استفاده شده در ساخت تلفن همراه نیز برای بسیاری از افراد اهمیت دارد.

بررسی گوشی ردمی K50 pro از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری در ادامه آمده است. اگر شما هم از افرادی هستید که به طراحی ظاهری اهمیت می‌دهند، با ما همراه باشید.

بررسی ردمی K50 پرو

از نظر طراحی باید گفت که ردمی k50 پرو از متریال آلومینیوم و شیشه استفاده کرده تا حس پرمیوم بودن و بهتری را به کاربر القا کند. در واقع از نظر کیفیت ساخت، این مدل در حد یک پرچمدارست و هیچگونه ایرادی نمی‌توان به آن گرفت.

در این گوشی خبری از لنز پاپ آپی که وعده داده شده بود، نیست و باز هم شاهد استفاده از هول پانچ برای دوربین سلفی هستیم. شیائومی مدعی شده k50 pro از نظر ارگونومی یکی از بهترین‌هاست و کار کردن طولانی مدت با آن، کاربر را خسته نمی‌کند.

سنسور اثر انگشت روی کلید پاور تعبیه شده و خبری از جک 3.5 میلی‌متری محبوب موسیقی در این گوشی نیست. همچنین redmi k50 pro با دو اسپیکر استریو فوق‌العاده باکیفیت و در چهار رنگ جذاب سبز، مشکی، طوسی و آبی عرضه شده است.

بررسی ردمی K50 پرو

ناگفته نماند گواهی IP53 نیز برای این مدل گرفته شده تا خیال کاربران تا حد زیادی از مقامت در برابر آب و گردوغبار راحت باشد. البته فراموش نکنید شیائومی k50 pro در مقابل پاشش آب مقاومت دارد ولی نمی‌توان آن را کاملاً ضدآب دانست، اما در برابر گرد و غبار ایمنی کافی را دارد.

گوشی شیائومی ردمی K50 پرو دارای حسگر اثر انگشت بر روی دکمه پاور است و از تشخیص چهره مبتنی بر نرم افزار برای باز کردن گوشی استفاده می‌کند. این گوشی حرفه‌ای از سنسورهای دیگری مانند شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما و طیف رنگ نیز استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی ردمی K50 پرو از نظر صفحه نمایش

یکی از مهم ترین بخش‌های هر گوشی پنل نمایشگر آن است، گوشی ردمی K50 Pro از نمایشگر OLED با اندازه 6.67 اینچی، نرخ تازه سازی 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 480 هرتز بهره می‌برد.

نمایشگر ردمی k50 پرو یکی از کم‌حاشیه‌ترین‌ها است و در کلاس قیمتی خود می‌تواند حتی بهترین قلمداد شود. صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED این گوشی با حداکثر روشنایی 1200 نیتی و وضوح تصویر 3200×1440 پیکسل، قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بررسی ردمی K50 پرو

این نمایشگر که رزولوشن تصویر و تراکم پیکسلی فوق‌العاده‌ای دارد، حتی در نور مستقیم آفتاب نیز عملکردی کم‌نقص دارد. همچنین شما می‌توانید با رفرش ریت 120 هرتزی آن، وب گردی و بازی کردن را به روان‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن انجام دهید و نهایت لذت را با آن تجربه کنید.

بررسی ردمی K50 پرو

این صفحه نمایش از فناوری HDR10+ ،Dolby Vision و پوشش DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و توسط Corning Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود.

بررسی ردمی K50 پرو از نظر دوربین

دوربین از اجزای مهم یک گوشی است. امروزه اکثر کاربران هنگام خرید گوشی به دوربین آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. در صورتی که کیفیت دوربین گوشی مناسب باشد کاربران می‌توانند به آسانی تصاویری با کیفیت ثبت کنند. در ادامه به بررسی ردمی K50 پرو از نظر دوربین می‌پردازیم.

بررسی ردمی K50 پرو

ردمی k50 pro از نظر دوربین نیز بسیار خوب عمل کرده و با بهره‌گیری از یک ترکیب سه‌گانه، تنوع خوبی را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. لنز اصلی 108 مگاپیکسلی است و با توجه به پردازش فوق‌العاده تراشه Dimensity 9000 تصاویر بی‌نظیری ثبت می‌کند.

همچنین سنسور اولتراوید 8 مگاپیکسلی نیز برای گرفتن عکس‌های فوق عریض به کار شما می‌آید و در آخر لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی برای عکاسی از سوژه‌های بسیار نزدیک، کاربرد فراوانی دارد. لنز سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و جزئیات مناسبی را به ثبت می‌رساند. ناگفته نماند با دوربین اصلی توانایی فیلمبرداری تا کیفیت 4K را دارید. همچنین وجود یک فلاش دوگانه ال ای دی کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها را بسیار بالا برده است.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

بررسی ردمی K50 پرو از نظر باتری

باتری 5000 میلی‌آمپری ردمی k50 پرو مصرف بسیار بهینه و مناسبی دارد و اگر استفاده سنگینی از آن نداشته باشید به سادگی تا یک الی دو روز دوام می‌آورد، اما اگر قصد بازی کردن و استفاده از رفرش ریت 120 هرتزی نمایشگر را دارید، ممکن است شارژ شما زود خالی شود که بازهم جای نگرانی نیست.

بررسی ردمی K50 پرو

این گوشی محبوب از شارژ 120 واتی پشتیبانی می‌کند و به دلیل پشتیبانی از فست شارژ بی‌نظیر 120 واتی، در یک چشم‌به‌هم زدن شارژ خواهد شد و تنها به 19 دقیقه برای فول شارژ شدن نیاز دارد. همچنین دارای تراشه Surge P1 داخلی شیائومی است و از شارژر سازگار Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 3 پشتیبانی می‌کند.

بررسی ردمی K50 پرو از نظر نرم افزاری

در ادامه بررسی ردمی K50 پرو این گوشی را از نظر نرم افزاری بررسی می‌کنیم. گوشی شیائومی k50 pro با جدیدترین نرم‌افزار ممکن عرضه شده و با استفاده از رابط کاربری MIUI 13 تجربه لذت بخشی را برای کاربران رقم زده است.

ناگفته نماند این مدل بر روی اندروید 12 اجرا می‌شود و تا حداقل 2 سال با خیال راحت می‌توانید آن را به‌روزرسانی کنید. رابط کاربری MIUI نیز هر سال در حال بهتر شدن است و محبوبیت ویژه‌ای نزد کاربران شیائومی دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

بررسی ردمی K50 پرو از نظر سخت افزاری

سخت افزار قسمتی است که ردمی k50 پرو در آن قدرت نمایی می‌کند و عمده دلیل کاربران برای خرید این گوشی، قطعاً قدرت بالای آن در اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین است.

گوشی k50 pro به تراشه فوق‌العاده Dimensity 9000 مجهز شده که بیشتر آن را در پرچمداران 2022 مشاهده می‌کنیم. دایمنسیتی 9000 یکی از قوی‌ترین چیپست‌های شرکت مدیاتک محسوب می‌شود که قدرت و سرعت آن، قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

این تراشه که از اینترنت نسل جدید 5G نیز پشتیبانی می‌کند با فناوری ساخت 4 نانومتری تولید شده که علاوه بر جلوگیری از داغ شدن گوشی، پایداری مناسب و مصرف شارژ بهینه‌ای دارد و بهترین گزینه برای گیمرها محسوب می‌شود.

بررسی ردمی K50 پرو

پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Mali-G710 MC10 است که پردازش سریعی دارد و قابلیت‌های آن در چیپست‌های اسنپدراگون ثابت شده است.

از آنجایی که این گوشی با حداقل حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه شده، شیائومی هیچگونه جایگاهی برای کارت حافظه خارجی برای آن در نظر نگرفته است. حافظه داخلی آن از نوع UFS 3.1 است و از درگاه حافظه برخوردار نیست.

گوشی شیائومی k50 pro در 4 نسخه با رم 8/12 گیگاباتی و حافظه داخلی 128/256 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار گرفته که بسته به نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید، قیمت گوشی ردمی k50 پرو نیز ممکن است از 430 یورو بالاتر برود.

بررسی ردمی K50 پرو

سیستم خنک کننده نیز در ردمی کا 50 پرو استفاده شده است. تمام گوشی‌های گیمینگ توجه ویژه‌ای بر روی قسمت خنک کننده دستگاه‌های خود دارند و موبایل Redmi K50 Pro هم از این قاعده مستثنی نیست.

ردمی در این دستگاه از یک سیستم خنک کننده مایع VC و یک سطح گرافیت 7 لایه برای اهداف خنک کردن این دستگاه استفاده کرده که قبل تر بر روی گوشی Redmi K50 Gaming هم استفاده شده و به خوبی موفق شده بود دمای دستگاه را در پردازش‌های سنگین پایین نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 [تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی]

بررسی ردمی K50 پرو از نظر کیفیت صدا

در قسمت سیستم صوتی این گوشی از اسپیکر دوگانه استریو استفاده شده است که صدای 24 بیت/192 کیلوهرتز را ارائه می‌دهد. کیفیت این اسپیکر بسیار مناسب است و شما به خوبی می‌توانید روی آنها حساب کنید.

این اسپیکر دوگانه استریو برای مکالمه، گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و سریال و همچنین بازی بسیار مناسب است. متاسفانه در این گوشی جک 3.5 میلی متری هدفون برای موسیقی و تماس وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

در این مطلب بررسی گوشی ردمی K50 پرو پرداختیم؛ یک گوشی حرفه‌ای با ویژگی‌ها و خصوصیاتی قوی و منحصربه فرد. این گوشی به دلیل خصوصیات ویژه‌ای که دارد بسیار پرطرفدار است. برای اینکه بتوانید با ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی ردمی K50 pro بیشتر آشنا شوید، بررسی گوشی ردمی K50 پرو در این مطلب را از دست ندهید.

سوالات متداول

آیا گوشی ردمی K50 پرو ارزش خرید دارد؟

ردمی k50 پرو با توجه سخت‌افزار و باتری فوق‌العاده‌ای که دارد یک گزینه ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه برای گیمرها است؛ هر چند در همه موارد از جمله دوربین عملکردی عالی داشته و یک مدل همه فن حریف است که علاوه بر ارزش خرید بالایی که دارد، می‌تواند انتخابی عالی برای هرکاربری باشد. از جمله ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توان به صفحه نمایش فوق العاده با روشنایی بالا، نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر، فست شارژ 120 واتی، تراشه قدرتمند و نسل جدید Dimensity 9000، پشتیبانی از اینترنت پر سرعت 5G، دوربین سه گانه 108 مگاپیکسلی، کیفیت ساخت و ارگونومی عالی، اسپیکرهای استریو، استفاده از گوریلاگلس ویکتس و گواهی ضدآب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بررسی ردمی K50 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر