;
coinex

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو ؛ اقتصادی‌های کاربردی

اگر برای خرید یک گوشی اقتصادی با قابلیت‌های کاربردی به چالش خورده‌اید و انتخاب بین برند‌های سامسونگ و پوکو همیشه برای‌تان دشوار بوده، این مقاله از مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو می‌توان به شما کمک کند. در این مقاله، دو گوشی M53 و X4 Pro را به عنوان نماینده‌هایی از سبک طراحی سامسونگ و پوکو مقایسه می‌کنیم.

گلکسی M53 گوشی اقتصادی سامسونگ است که مشخصاتی حرفه‌ای دارد. از جمله مشخصات خوب و کاربردی آن می‌توان به دوربین، نمایشگر فوق‌العاده و پردازنده‌ای قدرتمند اشاره کرد. گوشی سامسونگ M53 از نظر نرم‌افزاری به روز است و یکی از گزینه‌های جذاب برای خرید محسوب می‌شود.

در مقابل برند موفق پوکو هم هر سال یک گام به سوی بهتر شدن برمی‌دارد و کاربران بیشتری را به خود جذب می‌کند. گوشی Poco X4 Pro مشخصات فوق‌العاده خوبی دارد که در ادامه بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است. با مقایسه POCO X4 Pro با Galaxy M53 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو

با مقایسه پوکو X4 پرو با گلکسی M53 همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار این کمپانی‌ها هستند و بسیار پرطرفدارند.

مقایسه پوکو X4 پرو با گلکسی M53 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گوشی M53 سامسونگ در دو رنگ آبی، سبز و قهوه‌ای عرضه می‌شود که هر سه رنگ‌های نسبتاً خاصی هستند و مشابه آنها را کمتر می‌توان در بین مدل‌های دیگر گوشی سامسونگ موجود در بازار پیدا کرد. متأسفانه در این مدل خبری از درگاه جک 3.5 میلیمتری هدفون نیست.

سری گلکسی M سامسونگ همچنان انعکاسی تقریباً کامل از سری گلکسی A در سال 2022 است. گلکسی M53 5G شباهت زیادی به Galaxy A53 5G یا ‌حتی A73 دارد.

پوکو ایکس ۴ پرو در نگاه اول به هیچ عنوان حس یک میان‌رده به را شما نمی‌دهد و شاید فکر کنید با یک پرچمدار طرف هستید. متریال بکار گرفته شده در پوکو ایکس ۴ پرو فوق‌العاده باکیفیت بوده و ترکیب نمایشگر تخت و کم حاشیه با ماژول جذاب دوربین و پنل پشتی، حس پرمیوم را در ظاهر این گوشی تداعی می‌کند.

پنل پشتی نیز شکل جذابی دارد و حالت آینه‌ای آن، جلوه خاصی به ظاهر این مدل بخشیده و ناگفته نماند علاوه بر زیبایی، به ارگونومی و خوش‌دستی پوکو X4 پرو نیز اهمیت زیادی داده شده است.

وزن پوکو X4 پرو 5G نیز 205 گرم است و گواهی ضد آب IP53 برای آن گرفته شده تا خیال کاربران از ایمنی دستگاه در مقابل نفوذ قطرات آب نیز تا حدودی راحت شود.

جک 3.5 میلی‌متری محبوب موسیقی هم در کنار پورت Type-C دیده می‌شود تا به سادگی بتوانید از هدفون و هندزفری‌های باکیفیت سیمی بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه POCO X4 Pro با Galaxy M53 از نظر صفحه نمایش

گوشی M53 یک نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت سوپرامولد 6.7 اینچی دارد که از نرخ نوسازی 120 هرتزی تصویر هم پشتیبانی می‌کند. رزولوشن تصویر این نمایشگر 1080 × 2408 پیکسلی و وضوح آن حدود 394 پیکسل در هر اینچ است.

مقایسه POCO X4 Pro با Galaxy M53 از نظر صفحه نمایش

این نمایشگر برای بازی کردن، مشاهده‌ی فایل‌‍‌های ویدئویی، وب‌گردی و مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی یکی از بهترین گزینه‌ها است. دوربین سلفی درون یک ناچ کوچک در صفحه نمایش قرار دارد.

 

نمایشگر پوکو X4 پرو به نسبت نسل قبلی بسیار پیشرفته‌تر شده، اما از نظر اندازه خیلی تفاوت ایجاد نشده است. این گوشی دارای یک نمایشگر 6.67 اینچی است که برای فیلم دیدن و بازی بسیار خوب است. خوشبختانه این نمایشگر توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

نسل قبلی پوکو از نمایشگر ارزان قیمت IPS استفاده می‌کرد که باعث می‌شد بسیاری از کاربران نمایشگرهای LED را به آن ترجیح دهند، اما در این سری از گوشی‌های پوکو شاهد نمایشگر AMOLED هستیم که کیفیت تصویر فوق العاده خوبی دارند.

مقایسه POCO X4 Pro با Galaxy M53 از نظر صفحه نمایش

 

در کنار کیفیت و رفرش ریت 120 هرتزی که لذت بازی کردن، وب گردی و حتی فیلم دیدن را به ارمغان می‌آورند، روشنایی مثال زدنی این نمایشگر هم می‌تواند شکفت انگیز باشد؛ نمایشگری که 700 نیت روشنایی ثابت و 1200 نیت پیک روشنایی در محیط‌های پر نور دارد.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو از نظر دوربین

در ادامه مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو به بررسی دوربین می‌پردازیم. سامسونگ گلکسی M53 5G در پنل پشتی از چهار لنز دوربین بهره می‌برد. لنزهای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (f/1.8)، دوربین 8 مگاپیکسلی (f/2.2)، یک دوربین 2 مگاپیکسلی (f/2.4) و یک دوربین 2 مگاپیکسلی (f/2.4)، تنظیمات دوربین این دستگاه را تشکیل می‌دهند. این گوشی در نمای جلویی خود به یک سنسور 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 مجهز شده است.

در مورد دوربین‌ها باید گفت که گلکسی M53 5G ممکن است حتی بالاتر از A53 باشد، زیرا سنسور 108 با وضوح بالا دارد. تنها مشکل آن عدم وجود OIS است.

پوکو X4 پرو دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است و برای عکاسی مناسب است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که عکس‌های شما با کیفیت پیش فرض 12 مگاپیکسلی گرفته می‌شود و می‌توانید در نرم افزار دوربین آن را روی کیفیت 108 مگاپیکسلی تنظیم کنید.

پوکو X4 پرو از یک ترکیب سه‌گانه استفاده می‌کند که همانطور که اشاره کردیم در رأس آن دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی قرار گرفته که دقت رنگ بی‌نظیری دارد.

لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی پوکو X4 پرو نیز برای گرفتن عکس‌های فوق عریض به کمک شما می‌آید و کیفیت قابل قبولی دارد. در ادامه هم به سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌رسیم که برای گرفتن عکس‌ از سوژه‌های بسیار نزدیک مناسب است.

دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی است و کیفیت قابل‌قبولی دارد و برای برقراری تماس تصویری یا گرفتن عکس‌های سلفی عملکرد آن رضایت‌بخش است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

مقایسه پوکو X4 پرو با گلکسی M53 از نظر باتری

باتری سامسونگ M53 ظرفیتی برابر 5000 میلی‌آمپر دارد و از فست شارژ 25 واتی هم پشتیبانی می‌کند. عملاً پروسه‌ی شارژ صفر تا صد درصد یک باتری که چنین ظرفیتی دارد با فست شارژ 25 واتی، زمانبر و طولانی است و این گوشی برای فول شارژ شدن به زمانی بیش از یک ساعت نیاز دارد.

اما 5000 میلی‌آمپر ظرفیتی نیست که به سادگی تخلیه شود و همچنین ظرافت ساخت تراشه‌ی پردازنده باعث بهینه بودن مصرف انرژی می‌شود. در نتیجه جایی برای نگرانی در مورد شارژدهی گوشی M53 وجود ندارد.

گوشی پوکو ایکس 4 پرو با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی همراه بوده و فناوری شارژ سریع آن هم 67 وات است. همچنین این دستگاه از فناوری +Quick Charge 3 و Power Delivery 3.0 پشتیبانی می‌کند.

در صورتی که علاقه‌مند به دنیای گیم هستید و همواره نیاز دارید که باتری دستگاه بتواند با سرعت بالا شارژ شود، قطعا فناوری شارژ سریع 67 وات می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو از نظر نرم افزاری

گوشی M53 از نظر نرم‌افزاری کاملا به روز است و به صورت پیش‌فرض جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، یعنی One UI 4.1 را بر اساس اندروید 12 اجرا می‌کند.

پوکو X4 پرو با نسخه 11 اندروید و رابط کاربری اختصاصی MIUI 13 اجرا می‌شود که بسیار زیبا و روان است. خوشبختانه رابط کاربری شیائومی قابلیت‌ شخصی‌سازی در اکثر زمینه‌ها را دارد و می‌توانید مطابق با سلیقه خود آن را تنظیم کنید.

البته اگر این اولین استفاده شما از گوشی‌های پوکو و یا شیائومی است، ممکن است کمی اذیت شوید تا به آن عادت کنید، زیرا در برخی قسمت‌ها مثل تنظیمات دوربین X4 Pro، چیدمان گزینه‌ها نسبت به دیگر برندهای اندرویدی متفاوت بوده و شما را سردرگم می‌کند.

هرچند زیاد نگران این موضوع نباشید، چرا که بعد از چند روز کار کردن با گوشی Poco X4 Pro کاملاً با آن آشنا می‌شوید و کار کردن با آن برای شما ساده و راحت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

مقایسه پوکو X4 پرو با گلکسی M53 از نظر سخت افزاری

تراشه‌ی پردازنده‌ی گوشی ام 53 دایمنسیتی 900 مدیاتک است که طبق معماری 6 نانومتری ساخته شده و از نسل پنجم اینترنت هم پشتیبانی می‌کند. این تراشه با وجود میان‌رده بودن عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های گرافیکی و عملکردهای سنگین و چند وظیفه‌ای دارد.

در واقع M53 گوشی گیمینگ نیست، اما به خوبی می‌تواند از پس بازی‌های آنلاین برآید و هیچ کاربری را نا امید نمی‌کند.

گوشی پوکو X4 Pro از پردازنده اسنپدراگون 695 استفاده می‌کند که با فناوری 6 نانومتری طراحی شده و از شبکه اتصال 5G پشتیبانی می‌کند.

پردازنده گرافیکی Adreno 619 هم با پردازنده مرکزی ارتباط خوبی برقرار می‌کند که باعث می‌شود بتواند بازی‌های سنگین را در بهترین حالت ممکن اجرا کند.

مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو از نظر کیفیت صدا

گوشی پوکو ایکس 4 پرو دارای دو اسپیکر مجزای قدرتمند است که لذت شنیدن موسیقی را چندین برابر می‌کند. همچنین در هنگام فیلم دیدن حسی درست مانند سینما به شما دست می‌دهد و به دلیل بیس خوب اسپیکرها، جو خوبی به کاربر و اطرافیانی که صدا به گوششان می‌رسد منتقل می‌کند.

در گوشی گلکسی M53 سامسونگ نیز اسپیکرها کیفیت و شفافیت صدای بسیار خوبی دارند و بلندی صدای آنها نیز مناسب است. حتی اگر صدا را در آخرین درجه تنظیم کنید، بازهم وضوح خوبی دارد و شما را نا امید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 4 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X4 Pro)

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

در این مطلب به بررسی و مقایسه پوکو X4 پرو با گلکسی M53 پرداختیم. با مقایسه POCO X4 Pro با Galaxy M53 می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی از کمپانی‌های متفاوتی هستند و اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

سوالات متداول

پوکو X4 پرو بهتر است یا گلکسی M53 ؟

در این مطلب مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو انجام شد. گوشی‌های سری M سامسونگ همیشه نمایشگر و باتری‌های قدرتمندی دارند و گوشی M53 هم از این قائده مستثنی نیست. بعلاوه سامسونگ برای این گوشی تراشه‌ی پردازنده و دوربین خوبی نیز در نظر گرفته که به ارزش خرید آن می‌افزاید. به طور کلی سامسونگ ام 53 یک مدل همه‌فن‌حریف و مناسب برای همه‌ی کاربران محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های مهم آن می‌توان صفحه نمایش فوق‌العاده با نرخ رفرش 120 هرتز، پشتیبانی از اینترنت 5جی، پردازنده قدرتمند، دوربین 108 مگاپیکسلی و لنز سلفی 32 مگاپیکسلی را نام برد. گوشی پوکو X4 پرو مطابق انتظاری که از آن می‌رفت، یک مدل‌ همه‌فن‌حریف است که در اغلب زمینه‌ها عملکردی عالی دارد و نسبت به قیمتی که برای آن می‌پردازید، ارزش خرید فوق‌العاده بالایی دارد. از جمله امکانات کم‌نظیر این گوشی می‌توان به دوربین سه‌گانه 108 مگاپیکسلی، تراشه قدرتمند اسنپدراگون، نمایشگر عالی و باتری و فست شارژ اشاره کرد که گوشی Poco X4 pro را تبدیل به پکیجی ایده‌آل برای هرکاربری، خصوصاً گیمرها کرده است. اکنون انتخاب با شماست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی M53 سامسونگ با پوکو X4 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر