;
coinex

مایکروسافت مدعی افزایش حملات سایبری روسیه به کشورهای حامی اوکراین شد

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، کشورهای زیادی از اوکراین حمایت کرده‌اند. حال اخباری از افزایش حملات سایبری روسیه به این کشورها منتشر شده است.

مایکروسافت گزارش‌هایی درباره حملات سایبری روس‌ها به کشورهای حامی اوکراین منتشر کرده است. بنابر این گزارش، هکرهای روسی بخش‌های از سیستم‌های دولتی مانند اتاق‌های فکر، گروه‌های کمک رسان و غیره را مورد حمله قرار داده‌اند که ممکن است اطلاعات مهمی از جنگ داشته باشند.

بیشتر بخوانید: گروه هکری انانیموس وعده داده که دست دو کوان، بنیان‌گذار لونا را رو می‌کند

افزایش حملات سایبری روسیه

در گزارشی که مایکروسافت منتشر کرده نام 100 سازمان خارج از اوکراین دیده می‌شود که مربوط به 42 کشور متفاوت است. این حملات که بیش از 60 درصد آن، اعضای ناتو و ایالات متحده را نشانه گرفته توسط مایکروسافت شناسایی شده‌اند.

به گفته مایکروسافت 29 درصد این حملات موفقیت‌آمیز بوده که باعث شده یک چهارم از اطلاعات یک سازمان به سرقت برود. اما تمرکز هکرها بر روی کشور لهستان بیشتر است چرا که پل ارتباطی برای کمک‌های نظامی و بشردوستانه به اوکراین محسوب می شود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، در بین کشورهای حوزه دریای بالتیک تنها استونی ست که از حملات سایبری هکرهای روسی در امان مانده‌ است. مایکروسافت دلیل این اتفاق را استفاده از سرویس‌های ابری می داند؛ سرویس‌های ابری شناسایی هکرها و نفوذ را ساده‌تر می‌کنند.

قبل از اینکه جنگی صورت گیرد، زیر ساخت دیجیتال بخش عمومی کشور اوکراین روی سرورهایی قرار داشت که به صورت فیزیکی داخل کشور بودند. اوکراین متوجه آسیب پذیری‌ای که این اطلاعات می‌توانستند داشته باشند شد و تلاش کرد عملیات دیجیتال و داده‌های مهمش را به فضای ابری که توسط مراکز داده در سرتاسر اروپا میزبانی می‌شدند انتقال دهد. همین حرکت هوشمندانه و سریع اوکراین در زمینه حفاظت از داده‌ها از جانب مایکروسافت مورد تجید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش حملات سایبری روسیه به کشورهای حامی اوکراین چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر