;
coinex

ترس سرمایه گذاران بیت کوین همچنان مانع رشد قیمت این رمزارز است

علی‌رغم بازگشت قیمت BTC به محدوده 20800 دلاری، سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به این رمزارز بدبین هستند. ترس سرمایه گذاران بیت کوین مانع رشد این رمزارز می‌شود.

بیت کوین روز دوشنبه حوالی 20800 دلار معامله شد. این رمزارز بخشی از جهش قیمتی اخیر خود را از دست داده است. علی‌رغم اینکه BTC همچنان حمایت 20 هزار دلاری خود را نگه داشته، تحلیلگران نسبت به آینده این رمزارز ناامید هستند.

بیشتر بخوانید: بیت کوین در سال 2022

ترس سرمایه گذاران بیت کوین

Simon Peters، تحلیلگر ارزهای دیجیتال در کارگزاری ای‌تورو (EToro)، متعقد است که بازار رمزارزها تأثیر شدیدی از عواملی نظیر کاهش درآمد کسب‌و‌کارهای فعال، رشد و تورم، و افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا گرفته است. عوامل ذکر شده بازار سهام و سایر دارایی‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند.

ترس سرمایه گذاران بیت کوین همچنان مانع رشد قیمت این رمزارز است

همبستگی زیادی میان بازار ارزهای دیجیتال و شاخص مربوط به بورس آمریکا وجود دارد. Craig Erlam، تحلیلگر ارشد مجموعه اواندا (Oanda) معتقد است ریزش بیت کوین در هفته‌های اخیر، بازتابی از احساسات منفی سرمایه‌گذاران نسبت به دارایی‌های ریسکی به شمار می‌رود.

هم اکنون مشاهده می‌شود که ترس سرمایه‌گذاران از وضعیت بد پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius) و شرکت سرمایه‌گذاری Three Arrows Capital تا حد زیادی کاهش یافته است. به گزارش Howard Greenberg، رئیس مجموعه Prosper Trading Academy، شاخص «ترس و طمع» ارزهای دیجیتال از محدوده ترس شدید فاصله گرفته است. گرین‌برگ اعتقاد دارد که جهش صعودی بعدی رمزارزها پس از شکسته شدن میانگین متحرک ساده 200 هفته‌ای (SMA 200) و حفظ آن رخ خواهد داد.

آخرین وضعیت بازار ارز دیجیتال و سهام آمریکا

روزهای گذشته، بازار ارزهای دیجیتال وضعیت آرام و کم حرکتی را تجربه کرد. به عنوان مثال، اتریوم، در 24 ساعت اخیر 2 درصد از ارزش خود را از دست داده است. این رمز ارز در حال نوسان در حوالی ناحیه مقاوتی 1200 دلاری است. پالیگان دات نیز که در هفته گذشته حرکت صعودی را آغاز کرده بود، در 24 ساعت گذشته با ریزش 7 درصدی مواجه شد.

بازار سهام آمریکا نیز به دلیل وجود ترس رکود اقتصادی میان کاربران وضعیت مناسبی ندارد. تحقیقات انجمن سرمایه‌گذاران مستقل آمریکا (AAII) نشان می‌دهد که توزیع احساسات نزولی میان سرمایه‌گذاران با 11.4 درصد افزایش به 58.3 درصد رسیده است. توزیع احساسات صعودی سرمایه‌گذاران نیز به 19.4 درصد سقوط کرد.

طبق گزارش Bloomberg، برخی از فلزات صنعتی مهم نظیر قلع و مس در آستانه ثبت بدترین عملکرد فصلی خود از زمان بحران مالی سال 2008 هستند. در صورتی که این فلزات به عملکرد بد خود ادامه دهند، احتمال شروع دوران جدید رکود اقتصادی بیش از پیش قوت خواهد گرفت. شاخص‌های  «S&P500» و نزدک (Nasdaq) به ترتیب در 24 ساعت گذشته 0.3 و 0.8 درصد سقوط کرده‌اند. به عقیده Bilal Hafeez، مدیر عامل مجموعه Macro Hive، بازار نزولی به احتمال زیاد ادامه‌دار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تأثیرات ترس سرمایه گذاران بیت کوین در بازار کریپتوکارنسی‌ها و بازار سهام آمریکا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر