;
coinex

کارزار اعتراض به اختلالات اینترنتی در ایران آغاز به کار کرد

کارزار اعتراض به اختلالات اینترنتی در ایران از ششم تیرماه و در سایت کارزار با هدف اعتراص به اختلالات اینترنتی سراسری در مدت اخیر ایجاد شده است.

کارزار اینترنتی اعتراض به اختلالات اینترنتی با نام رسمی «اعتراض عملی به اختلالات گسترده در اینترنت» از روز 6 تیر ماه 1401 در سایت کارزار شکل گرفته تا اعتراضی باشد به کیفیت و سرعت پایین اینترنت و همچنین طرح صیانت.

اختلالات گسترده اینترنتی و نگرانی‌های عموم افراد نسبت احتمال آغاز طرح صیانت از مهمترین دلایلی است که برای ایجاد این کارزار مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: احتمال فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام قوت گرفت

کارزار اعتراض به اختلالات اینترنتی در ایران

در متن این کارزار با تاکید بر ضرورت گردآوری مستندات و مدارکی که نشان از پایین بودن عمدی کیفیت اینترنت دارد اعلام شده که:

برای پیگیری حق خود نیاز به جمع آوری مستنداتی داریم که نشان از بی‌کیفیتی سرویس اینترنت و اختلالات عمده در ارتباطات، مخصوصا با سرویس‌های خارجی دارد.

کارزار اعتراض به اختلالات اینترنتی در ایران

در بیانیه اعتراضی این کارزار به تست‌های سرعت اینترنت انجام شده توسط مسئولین اشاره شده و از افراد شرکت‌کننده در کارزار خواسته شده تا به طور مدوام، اختلالات پیش آمده را در سامانه 195 ثبت کنند و اسناد کارزار نیز قرار است با هشتگ #گزارش_اختلال منتشر شود.

در روزهای گذشته اختلالات اینترنتی بسیاری از کسب و کارها را نیز دچار مشکل و نگرانی کرده و احتمال اجرای طرح صیانت بدون اعلام قبلی را پیش کشیده است. همچنین دسترسی به اینترنت با سرعت مناسب از بسیاری از کاربران دریغ شده است اما وزارت ارتباطات تاکنون پاسخ و یا توضیح شفافی در این باره ارائه نکرده است.

بر همین مبنا در این کارزار از مردم و افراد خواسته شده تا با رجوع به سامانه 195 به آدرس 195.cra.ir شکایات خود درباره سرعت اینترنت را ثبت کرده و با وارد کردن شماره موبایل، کد ملی و کد کپچا،‌ درخواست را تایید کنند.

این در شرایطی است که پیش از این وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در اردیبهشت ماه قول افزایش سرعت اینترنت را داده بود و حتی گفته بود این سرعت اینترنت فعلی در شان مردم ایران نیست. البته او در همین زمان با تکیه به آمار Speedtest مدعی شده بود که از زمان آغاز به کار او، سرعت اینترنت تلفن همراه 15 درصد و سرعت اینترنت خانگی نیز 10 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کارزار اعتراض به اختلالات اینترنتی در ایران چیست؟ نظراتتان را در این باره با ما و دیگر کاربران تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر