;
coinex

فعالیت سرویس Hangouts تا اواسط پاییز تمام می‌شود؛ برای مهاجرت به Chat آماده شوید

طبق اخبار منتشر شده، مدتی است که گوگل فعالیت سرویس Hangouts را برای کاربران Workspace خود محدود کرده است. به نظر می‌رسد این سرویس متوقف خواهد شد.

با استناد به پستی که به‌طور رسمی در وبلاگ گوگل منتشر شد، کاربرانی که از سرویس Hangouts در نسخه وب جیمیل استفاده می‌کنند فقط تا ماه ژوئیه یعنی (اواسط تیر) می‌توانند بدون اختلال از این سرویس بهره ببرند. پس از این تاریخ که تا اواسط آبان احتمالا تمدید شود، کاربران با اعلانی برای مهاجرت به Chat روبرو خواهند شد.

فعالیت سرویس Hangouts در وب‌سایت اصلی هنوز قابل دسترس است. گوگل اعلام کرد که حداقل یک ماه قبل از توقیف فعالیت سرویس Hangouts به کاربران اطلاع می‌دهد تا به سرویس Chat مهاجرت کنند.

جزئیات کامل از توقف فعالیت سرویس Hangouts

کمپانی گوگل در ماه فوریه تصمیم گرفت محدودیت‌هایی را در سرویس Hangouts برای کاربران Workspace ایجاد کند؛ و حالا این شرکت قصد دارد برای انتقال کاربران عادی از این سرویس به سرویس گوگل Chat اعلانی را به کاربران ارسال کند. به نظر می‌رسد کاربران این اپلیکیشن به‌زودی هشداری برای مهاجرت به Chat دریافت خواهند کرد.

جزئیات کامل از توقف فعالیت سرویس Hangouts

توجه کنید که کاربران سرویس‌های قدیمی گوگل، نباید Chat را با GChat (یا Google Talk) که مدتی است از دسترس خارج شده، اشتباه بگیرند. زیرا این شرکت برای نخستین بار، در سال 2018 به تصمیم خود مبنی بر انتقال کاربران از Hangouts به Chat اشاره کرد. اما این قابلیت در سال 2020 به‌صورت رایگان در دسترس همگان قرار گرفت.

شایان ذکر است که اگر شما هنوز از  کاربران Hangouts هستید، باید بدانید که گوگل به صورت خودکار مکالمات شما را به سرویس Chat منتقل خواهد کرد. همچنین گوگل این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که پیش از ماه نوامبر، با استفاده از سرویس Takeout نسخه‌ای از اطلاعات خود در سرویس Hangouts را دانلود کنند.

گوگل علاوه بر این اعلام کرد که به منظور تشویق کاربران به مهاجرت به سرویس Chat، قابلیت‌های جدیدی را در نظر گرفته است. این قابلیت‌ها عبارت هستند از امکان برقراری تماس‌های مستقیم، ایجاد رشته‌های چندخطی در بخش Spaces و مشاهده و اشتراک‌گذاری چندگانه تصاویر.

گوگل، در طول دهه‌ها فعالیت خود در دنیای فناوری و نرم‌افزار، سرویس‌های مختلفی را تولید کرده است که بسیاری از آنها به وسیله‌ی همین کمپانی از رده خارج شدند. جالب است بدانید که تعداد پروژه‌های ناموفق این شرکت به حدی زیاد بوده است که دسته‌ای از کاربران سایت‌هایی را برای یادبود این محصولات طراحی کرده‌اند. یکی از این سایت‌ها killedbygoogle نام دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توقف فعالیت سرویس Hangouts توسط گوگل چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر