;
coinex

در آیفون 15 هم خبری از مودم 5G اختصاصی نیست؛ اپل همچنان محتاج کوالکام!

مینگ‌چی کو، تحلیلگر مشهور شرکت اپل، از به تعویق افتادن ارائه مودم 5G اختصاصی اپل برای گوشی‌های آیفون خبر داد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

روز گذشته مینگ‌چی کو با استناد به منابع خود در زمینه زنجیره تامین اپل، در توییتی اعلام کرد که این شرکت که مدتی است قصد تولید مودم اختصاصی خود را دارد، هنوز نیز موفق به تولید مودم 5G نشده است و به احتمال زیاد گوشی‌های سری آیفون 15 نیز از مودم اختصاصی اپل محروم خواهند بود. به عبارتی این شرکت در سال 2023 هم به استفاده از مودم‌های شرکت‌های دیگر از جمله کوالکام، در گوشی‌های آیفون ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2022

گوشی‌های سری آیفون 15 هم از مودم 5G اختصاصی بی‌بهره خواهند بود

بر اساس گزارشات 9to5Mac، مدیران کوالکام، پیش‌تر اعلام کرده بودند که انتظار دارند تا سال 2023 نزدیک به 80 درصد سهم خود را از محصولات اپل را از دست بدهند؛ چون این شرکت قصد تولید مودم اختصاصی خود را دارد. حال با منتشر شدن خبر تاخیر تولید مودم اختصاصی اپل به نظر می‌رسد که کوالکام بار دیگر می‌بایست در سال آینده، مودم‌های 5G گوشی‌های سری آیفون 15 را تامین کند.

مودم اختصاصی اپل

البته اگر کمی به عقب برگردیم، گزارشات دیگری در اوایل سال 2022 نیز از روند تولید مودم‌ اپل منتشر شد که این گزارشات خبر از خوب پیش رفتن برنامه‌های اپل، درست طبق انتظارات شرکت را می‌داد. حال با توجه به دو گزارش متفاوت منتشر شده از اوایل سال تا همین روز گذشته، شاید بتوان گفت که هر دو این اطلاعات تا حدودی حقیقت دارند.

یعنی مودم اختصاصی اپل در آستانه تولید است؛ اما این شرکت به منظور انجام آزمون و خطا قصد دارد ابتدا آن را در آیپد‌های اپل امتحان کند و سپس این مودم را در گوشی‌های پرطرفدار آیفون به کار گیرد.

در هر صورت هدف اپل ساخت یک مودم اختصاصی برای گوشی‌های آیفون است که نسبت به مودم‌های شرکت‌های دیگر از جمله کوالکام، عملکرد بهتر و در عین حال مصرف انرژی کمتر داشته باشد. می‌توان گفت با این اقدام حاشیه سود شرکت اپل نیز با فروش گوشی‌های آیفون بیش‌تر از گذشته می‌شود؛ اما پرداخت هزینه‌ی پتنت به شرکت کوالکام مانند روال سابق خواهد بود و تغییر نخواهد کرد.

گفتنی است که از حدود پنج سال پیش شرکت اپل تصمیم به تولید مودم اختصاصی خود را گرفته است و در سال 2019 نیز در پی تصاحب مودم اینتل به ارزش یک میلیارد دلار، فرآیند تولید سریع‌تر از گذشته شده است.

همچنین بین دو شرکت اپل و کوالکام مدتی هم بر سر حق مالکیت پتنت، اختلافاتی ایجاد شد؛ اما این اختلافات زیاد طول نکشید و در همان روز اول دادگاه حل شد. همچنین با توجه به تمام این اختلافات اپل باز هم مجبور به همکاری با شرکت کوالکام بود؛ زیرا اینتل قابلیت تولید مودم 5G در حجم و اندازه مناسب برای گوشی آیفون 12 را نداشت.

طبق قرارداد 6 ساله‌ای که در سال 2019 بین این دو شرکت تنظیم شده است، اپل می‌تواند قرارداد همکاری را تا 2 سال دیگر تمدید کند. این به معنای آن است که شرکت اپل تا سال 2027 برای ارائه مودم اختصاصی خود به گوشی‌های آیفون مهلت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد به کارگیری مودم 5G اختصاصی اپل در گوشی‌های آیفون چیست؟ به نظر شما این اقدام تا چه اندازه بر روی قیمت‌ گوشی‌های آیفون تاثیر خواهد گذاشت؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر