;
coinex

احتمال سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار ؛ آیا ریزش BTC ادامه خواهد یافت؟

مهم‌ترین هدف سرمایه‌گذاران بلند مدت BTC پیدا کردن کف قیمتی این رمزارز است. برخی از داده‌ها نشان می‌دهند سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار ادامه خواهد یافت.

معامله در بازارهای نزولی از گذشته تاکنون برای معامله‌گران بسیار چالش‌برانگیز بوده است. اکثر شاخص‌هایی که رفتار حرکتی قیمت در آینده را پیش‌بینی می‌کنند قابل اعتماد نیستند. این شاخص‌ها نمی‌توانند زمان دقیق پایان زمستان کریپتویی را پیش‌بینی کنند.

بیشتر بخوانید: بیت کوین در سال 2022

احتمال سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار

احتمال سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار ؛ آیا ریزش BTC ادامه خواهد یافت؟

با رشد قیمتی اخیر بیت کوین به بالای 20 هزار دلار، بسیاری از معامله‌گران تصور کردند بزرگترین ارز دیجیتال بازار به کف خود رسیده است. محدوده 20 هزار دلار از لحاظ روانی برای معامله‌گران حساسیت بالایی دارد. داده‌ها نشان می‌دهند که صعود کوتاه مدت بیت کوین دلیلی منطقی برای تغییر روند کلی آن به شمار نمی‌رود.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Delphi Digital، معامله‌گران می‌بایست برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بیشتر احتیاط کنند. محققان دلفی دیجیتال معتقدند قبل از اینکه مطمئن شویم بازار به کف خود رسیده، می‌بایست درد بیشتری را تحمل کنیم.

به طور کلی چرخه‌های نزولی بیت کوین در سال‌های مختلف تا حد زیادی به یکدیگر شبیه هستند. با مقایسه چرخه نزولی بیت کوین در سال‌های 2017 و 2022 به این نتیجه می‌رسیم که قیمت BTC به احتمال زیاد در آینده نزدیک بیش از پیش کاهش خواهد یافت. در چرخه نزولی قبلی، قیمت بزرگترین رمزارز بازار 85 درصد کاهش یافت و اگر تاریخ مجدداً تکرار شود، شاهد سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار خواهیم بود.

احتمال سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار ؛ آیا ریزش BTC ادامه خواهد یافت؟

شرکت تحقیقاتی Delphi Digital پیش‌بینی خود از آینده قیمت اتریوم را نیز اعلام کرد. قیمت ETH در بازار نزولی قبلی تا 95 درصد کاهش یافت. در صورتی که این اتفاق مجدداً تکرار شود، قیمت اتریوم به 300 دلار خواهد رسید. دلفی دیجیتال در این زمینه گفت:

خطر تکرار سقوط قبلی بیشتر از چیزی است که اکثر مردم پیش‌بینی می‌کنند. در صورتی که بیت کوین نتواند محدوده حمایتی 14000 تا 16000 دلار را حفظ کند، خطر سقوط افزایش خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

احتمال سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار ؛ آیا ریزش BTC ادامه خواهد یافت؟

با بررسی رفتار قیمتی بیت کوین در چرخه‌های نزولی قبلی متوجه خواهیم شد که پایان روندهای نزولی با ورود بازار به وضعیت اشباع فروش مصادف بوده است. در نمودار هفنگی بیت کوین، شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین در نمای 14 هفته‌ای، برای بار سوم به زیر سطح 30 (اشباع فروش) سقوط کرده است. هر بار قیمت بیت کوین به این سطح می‌رسد، می‌توان حدس زد به کف قیمتی بازار نزدیک شده‌ایم.

برخی از افراد مقایسه چرخه‌ نزولی فعلی با چرخه‌های قبلی را سیگنالی برای ورود به بازار می‌دانند. داده‌های Delphi Digital نشان می‌دهد در بازارهای نزولی پیشین، بیت کوین به مدت چند ماه در یک محدوده متلاطم در حال نوسان بوده و در نهایت شرایط آن بهبود یافته است.

بیت کوین برای اولین بار از مارس 2020 (اسفند 98) به زیر میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود رسید. در روندهای نزولی قبلی، بیت کوین به مدت چند هفته زیر سطح میانگین متحرک 200 هفته‌ای قرار گرفته بود. این داده‌ها نشان می‌دهند سقوط بیت کوین رو به اتمام است.

آیا سقوط بیت کوین ادامه خواهد یافت؟

در اکثر مواقع فروش نهایی معامله‌گران در انتهای یک روند نزولی یا ابتدای چرخه صعودی بعدی رخ خواهد داد. در حال حاضر ناامیدی معامله‌گران به بیشترین میزان خود از مارس 2020 (اسفند 98) رسیده است. این میزان از رکورد ثبت شده در سال 2018 کمتر است.

احتمال سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار ؛ آیا ریزش BTC ادامه خواهد یافت؟

دلیل اصلی ریزش بازارهای مالی در سال 2022، افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا است. هنگامی که فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را افزایش دهد، بیت کوین و سایر دارایی‌های ریسکی با اصلاح قیمتی بیشتری مواجه می‌شوند.

طبق داده‌های سایت Glassnode، شاخص میزان توکن‌های در سود بیت کوین در حال حاضر روی سطح 54.9 درصد قرار دارد. این شاخص در بازارهای نزولی قبلی، تا 40 درصد نیز پایین آمده بود. با توجه به این داده‌ها، احتمال تداوم روند نزولی وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احتمال سقوط بیت کوین تا 10 هزار دلار چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر