;
coinex

شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی

بعد از جریاناتی که در پی افشاگری‌ها در جنبش می‌ تو علیه دو بازیگر مرد ایران رخ داد،‌ حال خبر از شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی رسیده است.

ترانه علیدوستی، بازیگر و یکی از اعضای کمیته مستقلی که برای پیگیری خشونت و آزار جنسی در سینما و تئاتر ایران تشکیل شده است، امروز 8 تیر 1401 خبر داد که حبیب رضایی و مهدی کوشکی که از جمله افرادی هستند که به آزار جنسی متهم شده‌اند، از او شکایت کرده‌اند.

شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی امروز با انتشار پستی اینستاگرامی اعلام کرد که دو بازیگر سرشناس ایران، حبیب رضایی و مهدی کوشکی از او نزد مراجع قضایی شکایت کرده‌اند. خانم علیدوستی در پستی اینستاگرامی نوشته:

شاید برایتان جالب باشد که دو شکایت از من نزد قوه قضائیه به ثبت رسیده است. از طرف آقایان حبیب رضایی و مهدی کوشکی. اتهام؟ افترا و نشر اکاذیب. ضمن به حق دانستن فعالیت‌های این روزهایمان به عنوان نماینده بیش‌از هشتصد زن سینماگر، با کمال میل در این خصوص از خودم دفاع خواهم کرد و بر سر مواضعم خواهم ایستاد. تا قسمت چه باشد. چه خوب که همه در دادگاه تاریخ هم پاسخگو خواهیم بود. امید است سمت درست تاریخ ایستاده باشیم.

شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی

تابستان گذشته بود که روایت‌هایی از آزارگری و تعرض حبیب رضایی،‌ بازیگر سرشناس ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد. اردیبهشت امسال نیز وضعیت مشابهی برای مهدی کوشکی، بازیگر و کارگردان تئاتر رخ داد.

تب تند افشاگری‌ها در این باره زمانی بالا گرفت که بعد از صحبت‌های برخی از بازیگران و سینماگران زن علیه مردان، ده‌ها تن از زنان سینمایی ایران در فروردین ماه سال جاری بیانیه‌ای اعتراضی در این باره منتشر کردند. زنان سینماگر ایرانی در بیانیه خود اعلام کردند که در سازوکار سینمای ایران «هر فرد صاحب قدرت و شهرتی» می‌تواند «از موقعیت خود برای قلدری، تهدید، توهین، تحقیر و تعرض به زنان بهره‌برداری کند، بی‌‌آن‌که نهادهای قانونی، اصناف خانه سینما، سینماگران و منتقدان آن‌ها را وادار به پاسخ‌گویی و پذیرش مسئولیت کارشان کنند».

در پی این شرایط، 5 سینماگر زن ایرانی، کمیته مستقلی برای پیگیری موارد خشونت،‌ آزار و باج گیری جنسی در سینما و تئاتر تشکیل دادند که ترانه علیدوستی نیز یکی از اعضای آن است.

هانیه توسلی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی دیگر اعضای این کمیته مستقل هستند که قرار است با کمک حقوقدانان و مشاوران، مطالبات مندرج در بیانیه سینماگران زن را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی چیست؟ نظرات خود در این باره را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر