;
coinex

قیمت سری آیفون 14 لو رفت ؛ گرانترین آیفون تاریخ در راه است!

اپل در سری آیفون 13 قیمت بسیار معقولی برای محصولات خود در نظر گرفت، اما حال با لو رفتن قیمت سری آیفون 14 به نظر می‌رسد که استراتژی این کمپانی تغییر کرده باشد.

سال 2021 از نظر قیمت آیفون‌ها، برای طرفداران اپل سال خوبی بود و حداقل در خارج از کشور افراد شاهد گوشی‌هایی با قیمت نسبتا مناسب در مقایسه با وضعیت سری قبل بودند. اما از مدت‌ها پیش درباره قیمت گوشی های سری آیفون شایعاتی درباره افزایش قیمت مطرح شده بود و حال به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به زمان معرفی این گوشی‌ها،‌ شایعات بیشتر رنگ واقعیت به خود می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: در آیفون 15 هم خبری از مودم 5G اختصاصی نیست؛ اپل همچنان محتاج کوالکام!

قیمت سری آیفون 14

جدیدترین افشاگری‌ها درباره قیمت سری گوشی های آیفون 14 اما حاکی از این است که اپل قصد دارد سردمدار این سری یعنی آیفون 14 پرو مکس را با برچسب قیمت 1200 دلاری روانه بازار کند و طبیعتا این بدان معناست که دیگر اعضای خانواده نیز نسبت به مدل‌های نسل پیش، قیمت بیشتری خواهند داشت.

اخیرا یکی از افشاگران به نام توییتری در مورد محصولات اپل و قیمت آیفون 14 اطلاعاتی منتشر کرده است و بر این اساس، سری آیفون 14 به جای نسخه مینی، از یک گوشی دیگر بهره‌مند شده و ترکیب خانواده آیفون 14 شامل مدل‌های آیفون 14، آیفون 14 مکس (یا پلاس)، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خواهد بود.

مطابق انتظار ارزان ترین آیفون 14 در این مجموعه همان نسخه معمولی دستگاه و گرانترین نیز نسخه 14 پرو مکس است. اپل قرار است در هر 4 گوشی از تراشه Apple A16 Bionic استفاده کند. ابعاد نمایشگر جز در نسخه مکس، همان ابعاد پیشین خواهد بود و آنطور که شایعات می‌گویند، در سری آیفون 14 برای اولین بار شاهد استفاده از دوربین‌هایی با وضوح 48 مگاپیکسل خواهیم بود.

مدل‌های پرو دارای سنسور نقطه‌ای Face ID زیر صفحه‌نمایش و حفره بیضوی هستند که دوربین سلفی و بقیه اجزای Face ID را در کنار سایر ارتقاهای معمول از نظر مجموعه دوربین و نمایشگر در خود جای می‌دهند.

با وجود این اساسی‌ترین نکته درباره سری جدید، افزایش قمیت 100 دلاری است که برای هر نسخه رخ خواهد داد. اساسا و برای مقایسه باید گفت قیمت سری آیفون 14 در قیاس با سری قبل عبارت است از آنچه در جدول زیر می‌بینید:

قیمت سری آیفون 14 لو رفت ؛ گرانترین آیفون تاریخ در راه است!

با این اوصاف میانگین قیمت آیفون سری 14 در مقایسه با سری 13، افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد که می‌توان یکی از دلایل آن را حذف نسخه مینی به عنوان ارزان‌ترین عضو سری آیفون 13 (قیمت 699 دلاری) عنوان کرد. قیمت مجموع خانواده آیفون 13، 3596 دلار است اما در مورد سری آیفون 14 این رقم 400 دلار بالاتر است.

در نظر داشته باشید که امسال اپل یک مدل منحصر به فرد به نام iPhone 14 Max را عرضه خواهد کرد که نمایشگر بزرگتر را با قیمت کمتری نسبت به نسخه ویژه Pro Max ارائه میکند. البته حتی همین نسخه نیز در زمان عرضه قیمت بیشتری نسبت به آیفون 13 خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش قیمت سری آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر