;
coinex

فایرفاکس با حذف پارامترهای ردیابی از URL امن ترین مرورگر جهان خواهد شد

طبق اخبار منتشر شده شرکت موزیلا نسخه‌ی 102 فایرفاکس را عرضه‌ کرد. قابلیت‌های جدید حریم خصوصی فایرفاکس را به امن ترین مرورگر جهان تبدیل کرده است.

در قابلیت جدید فایرفاکس احترام به حریم خصوصی بسیار افزایش یافته است. این شرکت پارامترهای ردیابی از URL را حذف کرد، با قابلیت حریم‌ خصوصی جدیدی به این مرورگر اضافه شد، پارامترهای ردیابی آنلاین به‌ صورت خودکار از URLها حذف می‌کند.

جالب است بدانید که شرکت‌های فیسبوک، Marketo و HubSpot، در قسمت URL وب‌سایت‌ها از پارامترهای سفارشی استفاده می‌کنند که با آن می‌توان لینک‌ها و کلیک‌های کاربران را ردیابی کرد.

هدف این شرکت‌ها از این کار، ارائه‌ی تبلیغات شخصی‌تر و منحصر به فردتر به کاربران است. با این قابلیت شرکت‌ها می‌توانند اطلاعاتی از سرچ کاربران و علاقه‌مندی آنها کسب کنند و جزئیات و اطلاعات را در اختیار دیگران بگذارد.

بیشتر بخوانید: وزارت ارتباطات مسئولیت اختلال در فیلترشکن ها را پذیرفت!

فایرفاکس، امن ترین مرورگر جهان

طبق گزارش وبسایت 9to5Mac، فایرفاکس قابلیت‌های حریم‌ خصوصی خود را در مقابل ردیاب‌های آنلاین ارائه می‌دهد. برای روشن کردن این قابلیت جدید، کاربران می‌توانند در تنظیمات مرورگر روی گزینه‌ی Privacy & Security کلیک کنند و سپس گزینه‌ی Strict را در حالت فعال قرار دهند.

در حال حاضر این قابلیت جدید در مرورگر فایرفاکس تحت عنوان Query Parameter Stripping در دسترس است. قابلیت جدید توسط خود کاربر فعال می‌شود و پس از فعال شدن پارامترهای ردیاب تبلیغات را به‌طور خودکار از URLها حذف می‌کند و سبب افزایش تمهیدات برای حفظ حریم‌ خصوصی کاربران می‌شود.

امن ترین مرورگر جهان با فعال کردن Query Parameter Stripping

به این نکته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از قابلیت جدید مرورگر فایرفاکس در حالت خصوصی استفاده کنید، در صورتی که پیش‌تر نیز کاربر این مرورگر بودید، پس از فعال کردن Strict نیز پارامترهای ردیابی از URLها برای شما حذف نخواهند شد.

شما برای فعال کردن این قابلیت در حالت خصوصی فایرفاکس، در ابتدا باید عبارت about:config را در نوار آدرس وارد کنید و بعد از آن به جستجوی گزینه‌ی strip بپردازید و گزینه «privacy.query_stripping.enabled.pbmode را مطابق تصویر بالا بر روی گزینه‌ی true قرار دهید.

گفتنی است، در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی در هنگام کار با قابلیت حریم‌ خصوصی جدید فایرفاکس، می‌توانید تنظیمات خود را دوباره به حالت استاندارد برگردانید و از نو این روند را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت جدید فایرفاکس چیست؟ آیا فایرفاکس امن ترین مرورگر جهان خواهد شد؟ نظرات خود در این باره را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر