;
coinex

یک فلاسک غول پیکر برای ذخیره انرژی ؛ راه فرار آلمانی‌ها از معضل تامین گاز!

تامین انرژی همواره یکی از مهمترین معضلات کشورهای پیشرفته قاره سبز بوده و هست. اما آلمانی‌ها اخیرا یک فلاسک غول پیکر برای ذخیره انرژی ساخته‌اند.

حمله روسیه به اوکراین و تحریم همه جانبه طرف روس از سوی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بار دیگر معضل همیشگی کشورهای اروپایی را پیش کشید. اروپا در همه سالیان اخیر برای تامین انرژی خود به روسیه و کشورهایی مانند روسیه که بر منابعی چون نفت و گاز مسلط هستند وابسته بوده است.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی انقلابی باتری سازی CATL چین ؛ هزار کیلومتر پیمایش با تنها 10 دقیقه شارژ!

یک فلاسک غول پیکر برای ذخیره انرژی

برخلاف آمریکا که کیلومترها دورتر در موقعیتی متفاوت نشسته و از منابع انرژی خاص خود استفاده می‌کند، اروپایی‌ها برای تامین انرژی در سالیان اخیر همواره نگاه به روسیه داشته‌اند و حال که در همراهی با آمریکا، این کشور را به خاطر حمله به اوکراین تحریم کرده‌اند، معضل تامین انرژی دردسرساز شده است.

حالا اما در برلین مهندسان دست به اقدام جالبی زده‌اند و یک مخزن بزرگ انرژی را طراحی کرده و ساخته‌اند که در صورت قطع گاز از سوی روسیه می‌تواند در روزهای سر انرژی گرمایشی لازم را تامین کند.

یک فلاسک غول پیکر برای ذخیره انرژی ؛ راه فرار آلمانی‌ها از معضل تامین گاز!

این مخزن به لحاظ طراحی و عملکرد شباهت زیادی به فلاسک دارد و به همین دلیل ترجیح می‌دهیم بدون اشاره به اصطلاحات پیچیده،‌ خیلی ساده آن را یک فلاسک بزرگ ذخیره انرژی بنامیم! این فلاسک با استفاده از انرژی خورشیدی و توربین‌های بادی، مقادیر زیادی آب را به نقطه جوش می‌رساند و این گرما را ذخیره می‌کند و وقتی که انرژی تجدید پذیر لازم فراهم باشد، مانند یک باتری عمل می‌کند.

این سازه بزرگ روز پنجشنبه در برلین رونمایی شد و برخلاف دیگر سیستم‌های گرمایشی که سوخت فسیلی به کار رفته در آن‌ها،‌ منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود، با اصول حفاظت از محیط زیست انطباق دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت یک فلاسک غول پیکر برای ذخیره انرژی در برلین چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر