;
coinex

اپل به‌دلیل مشکلات قانونی نمی‌تواند مودم 5G خودش را توسعه دهد

رابطه اپل و کوالکام پیچیده است. کوالکام بعد از رفتن اینتل، تنها شرکتی است که تراشه‌‌های 5G اپل را تامین می‌کند. درواقع، اپل با این هدف که کوالکام را برای همیشه کنار بگذارد، تصمیم گرفت بخش مودم اینتل را بخرد تا بتواند مودم‌های خودش را تولید کند.

مینگ‌ چی کو، تحلیلگر معروف اخیرا گزارش کرده بود که با توجه به تایم‌لاین شرکت (نیمه دوم 2023) چنین چیزی (مودم‌های داخلی اپل) محقق نمی‌شود.

برداشت اولیه از این حرف‌ها، این بود که تکنولوژی مودم‌های 5G آماده نیست؛ اما به‌گزارش FOSS Patents، اپل برای توسعه مودم‌های 5G با مشکلات قانونی مواجه شده و ربطی به چالش‌های فنی و مهندسی ندارد.

مشکل مودم 5G اپل چیست؟

قرارداد اپل و کوالکام در سال 2025 تمام می‌شود و اپل می‌‌تواند این قرارداد را تا سال 2027 تمدید کند. پیش از این، تصور می‌‌شد که اپل می‌تواند قبل از پایان قرارداد، مودم‌های ساخت خودش را توسعه دهد؛ اما اینطور که از شواهد پیداست، چنین چیزی محقق نمی‌شود.

اپل به‌دلیل مشکلات قانونی نمی‌تواند مودم 5G خودش را توسعه دهد

مسئله اینجاست که در حال حاضر، دو پتنت وجود دارد که جلوی پیشرفت اپل را می‌گیرند و ارتباطی با 5G ندارند. یکی از پتنت‌‌ها درباره رد کردن تماس تلفنی با ارسال پیام کوتاه است. پتنت دوم هم به رابط کاربری سوئیچ کردن بین اپلیکیشن‌ها مربوط می‌شود.

جالب‌تر اینجاست که اگر اپل برنامه‌های توسعه مودم 5G خودش را پیش بگیرد، کوالکام به دلیل مشکلات قانونی دو پتنت ذکر شده از اپل شکایت می‌کند. این دو پتنت به ترتیب در سال‌های 2029 و 2030 منقضی می‌شوند. علاوه‌براین، تلاش اپل برای لغو این دو پتنت بی‌نتیجه ماند؛ چراکه دادگاه عالی تصمیم گرفت به درخواست اپل برای رسیدگی به چالش پتنت رسیدگی نکند.

اپل در ابتدا امیدوار بود که تا پایان 2023، فقط 20 درصد از مودم‌های خود را از طریق کوالکام تامین کند،‌ نه 100 درصد. اگر این اخبار و گزارش‌ها درست باشند، اپل همچنان به کوالکام وابسته می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توسعه مودم‌‌های 5G اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر