;
coinex

مزایای سرور مجازی برای کسب‌وکار شما

همه‌ی مشاغل و کسب‌وکارهای روبه‌رشد به سرویسی نیاز دارند که به‌شکل آنی ارتقا پیدا کند و امنیت و بازدهی بالایی داشته باشد و کنترل و دسترسی‌‎های لازم را به کاربر بدهد. فاکتور دیگری که برای کابران از اهمیت بالایی دارد هزینه‌ی آن است.

تمام این مواردی که به آن‌ها به عنوان نیاز هر کسب‌وکار اشاره کردیم ویژگی‎‌های سرور مجازی اختصاصی هستند که قصد داریم در این نوشتار به جنبه‎‌های گوناگون آن بپردازیم.

اکثر توسعه‌‎دهندگان معتقد هستند که کاربرد هاست‎‌های اشتراکی برای سایت‌‎های شخصی یا کسب‌وکارهای کوچک است و پیشنهاد می‌کنند کسب‎‌و‎کارهای بزرگ و مشاغل متوسط که در مسیر رشد و توسعه قرار دارند به هیچ عنوان از این هاست‌‎ها استفاده نکنند. چرا که VPS یا همان سرور مجازی اختصاصی باعث پرفورمنس بهتر سایت می‌شود و بهترین گزینه برای کسب‎‌و‌‎کارهایی است که اطلاعات زیاد و مهمی دارند.

هاست VPS چیست؟

VPS یا سرور مجازی اختصاصی نوعی هاست مجازی‌ است. در واقع می‎‌توان آن را مشابه یک سرور والد در نظر گرفت که به بخش‌‎های متفاوتی تقسیم شده است. هر کدام از این بخش‎‌ها، واحدهای کاملن مستقلی هستند و هیچ اشتراکی با یک‌دیگر ندارند. مشتری می‌‎تواند با پرداخت هزینه‌‎ای نسبتن پایین منابعی مانند RAM، CPU، حافظه و پهنای باند را به شکل اختصاصی در اختیار داشته باشد.

مزیت VPS نسبت به سایر خدمات هاستینگ چیست؟

برتری‎‌های VPS نسبت به هاست اشتراکی بسیار زیاد است. در این جا قصد داریم تعدادی از این مزیت‎‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

دسترسی و کنترل بیشتر

یکی از معایب سرور مجازی اشتراکی این است که کاربر به Root دسترسی ندارد. در چنین حالتی امکان سفارشی‌سازی تنظیمات بسیار کم خواهد بود. از آن‎‌جایی که امکان نصب هر برنامه‎‌ای در سرور مجازی اشتراکی وجود ندارد، امنیت هم کاهش می‎‌یابد. اگر کسب‌‎و‎کار شما نیاز به نصب برنامه‌‎های خاصی دارد، عدم استفاده از VPS می‎‌تواند منجر به ایجاد مشکلات زیادی شود.

افزایش اطمینان

اگر از هاست‎‌های اشتراکی استفاده کرده‌ باشید، احتمالن می‌‎دانید که عملکرد ضعیف یکی از مشتریان این سرویس می‌‎تواند روی سایت شما هم تاثیر منفی داشته باشد. هاست اشتراکی مانند زندگی در یک آپارتمان است. اگر همسایه‌‎ی شما ساعت ۳ صبح موسیقی بلند پخش کند، خواب شما نیز مختل خواهد شد. در واقع وقتی یکی از کاربران هاست اشتراکی اقدام به استفاده‎‌ی بیش از حد از منابع کند، سایت شما نیز کُند می‌‎شود.

یکی از مزیت‌های VPS این است که به کانتینرهای کاملن مجزا تقسیم می‏‌شود. روی هر کدام از این کانتینرها یک سیستم‌عامل مجزا نصب می‎‌شود که این تقسیم‌بندی هیچ تاثیری روی سایر واحدها نخواهد داشت. در واقع VPS مانند یک خانه‎‌ی ویلایی است که در کنار خانه‎‌های دیگر قرار گرفته اما فضای اختصاصی و منحصربه‌فرد خودش را دارد.

مقیاس‌‎پذیری

اگر برنامه‎‌ای برای توسعه‎‌ی کسب‎‌و‎کار خود ندارید، هاست اشتراکی گزینه‌‎ی خوبی برای رفع نیازهای شما است. اما اگر به دنبال رشد کسب‌‎و‎کار خود هستید و پیش‌بینی می‌کنید که بعد از مدتی ترافیک دریافتی شما به شدت بالا می‌‎رود، بهتر است یک سرور مجازی اختصاصی داشته باشید. سروری که بتواند در سریع‎‌ترین زمان ممکن به حجم بالای درخواست‌‎ها پاسخ دهد. یکی از مزیت‌های VPS این است که می‌‎توان آن را به راحتی ارتقا داد بدون این‌که وقفه‎‌ای در فرایند کسب‌‎و‎کار شما به وجود بیاید. در واقع VPS یک سیستم کاملن مقیاس‌‎پذیر است و با توجه بهر نیازتان می‌توان آن را کاهش یا افزایش داد.

هزینه‌‎ی کم

شاید VPS به نسبت هاست‌‎های اشتراکی گران‌‎تر باشد، اما نکته این‌جا است که این تکنولوژی به مراتب ارزان‌‎تر از سرورهای اختصاصی است و با این حال مزایای سرور اختصاصی را نیز  دارد.

برخورداری از منابع اختصاصی

شاید از لحاظ فیزیکی یک سرور به‌شکل مستقل به شما اختصاص پیدا نکند اما شما صاحب منابع اختصاصی خود هستید. به بیانی دیگر RAM و CPU و سایر منابع سخت‌افزاری بسیار بیش‌تر از هاست اشتراکی خواهد بود اما این به چه معناست؟ این یعنی شما قادر به اجرای برنامه‎‌های بیش‌تر و کنترل ترافیک بسیار بالاتر هستید در حالی که به پرداخت هزینه‎‌های سرور اختصاصی نیازی نخواهید داشت.

بازدهی بیش‌تر و بهبود سئو

با استفاده از VPS می‌توانید منابع بیش‌تری به کسب‎‌و‎کارتان اختصاص بدهید و به همین دلیل باعث بهتر شدن پرفورمنس سایت می‌‎شود. این منابع کمک می‌کنند که لود سایت با سرعت بالاتری انجام شود و بارگیری سریع‎‌تر منجر به بهبود رتبه‎‌ی سایت در گوگل خواهد شد.

ارسال ایمیل به‌شکل انبوه یا پشتیبان‌گیری از داده‌‎ها از جمله فعالیت‌هایی است که می‎‌تواند منجر به کند شدن وب‌سایت شود، اما کاربرد مهم VPS این است که از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

امنیت بالا

اگر بخواهیم صادق باشیم، سرور مجازی اشتراکی (هاست اشتراکی)، کم‌ترین امنیت ممکن را بین بسته‎‌های هاستینگ دارد. ساختار این سیستم به این شکل است که اگر یک مشتری از رمز عبور ضعیف استفاده کند، کل سرور با خطر از دست دادن اطلاعات مواجه خواهد شد. اما در مقابل آن VPS هیچ یک از این مشکلات را ندارد. نوعی فناوری به شکل جداسازی داده‎‌ها در VPS پیاده سازی شده  که با وجود آن تداخلی بین عملکرد مشتریان وجود نخواهد داشت.

آیا VPS مناسب کسب‎‌و‎کار شماست؟

حالا که با مزیت‌های مختلف VPS آشنا شدیم، بهتر است از خودتان بپرسید که آیا این تکنولوژی می‌تواند برای شما هم مناسب باشد؟ آیا نیازهای کسب‎‌و‌‎کار شما را برطرف می‌‎کند یا خیر؟ اگر فکر می‌‎کنید که استفاده از VPS می‌‎تواند به بهبود وضعیت کسب‎‌و‎کارتان کمک کند، برای خرید VPS حتمن به سایت ابر آروان سر بزنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر